Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:51:38 GMT

اعلام نامزدی ایرنا برای ریاست مجمع عمومی اوآنا

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۱۷۰۲

اعلام نامزدی ایرنا برای ریاست مجمع عمومی اوآنا

تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی از نامزدی این رسانه برای عهده دار شدن ریاست دوره ای مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) برای سال 2022 خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید ضیاء هاشمی، این خبر را امروز، دوشنبه همزمان با اختتامیه چهل و سومین نشست هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در تهران اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آخرین و شانزدهمین مجمع عمومی اوآنا در آبان ۱۳۹۵ (۲۰۱۶ میلادی) در باکو برگزار و ریاست دوره ای آن از روسیه به جمهوری آذربایجان منتقل شد و قرار است کره جنوبی در جریان نشست آتی مجمع عمومی اوآنا در سال 2019، ریاست دوره بعدی این سازمان رسانه ای را برعهده بگیرد.
مدیرعامل ایرنا در مراسم اختتامیه چهل و سومین نشست هیات اجرایی اوآنا اظهار داشت: همانگونه که در سخنان همکاران در خلال نشست امروز، گفت و گوهای دوجانبه و چندجانبه و همچنین در گزارش های کشوری خبرگزاری های عضو کمیته اجرایی، فنی و اخلاقی اوآنا مشهود بود، سازمان ما (اوآنا) امروز با چالش ها و فرصت های بسیاری مواجه است که امیدوارم بتوانیم با همکاری همه اعضا از فرصت های پیش رو بهترین استفاده را کنیم و چالش های موجود را با موفقیت حل و فصل و در صورت امکان آنها را هم به فرصتی برای خودمان تبدیل کنیم.
هاشمی از خبرگزاری های بلغارستان، عراق، عمان، قطر، پاکستان و سوریه برای پذیرش دعوت شرکت در اجلاس هیات اجرایی اوآنا به عنوان مهمانان ویژه ایرنا تشکر کرد و مشارکت همه اعضا در بحث های مطرح شده را «موثر و معنادار» خواند.
وی افزود: با توجه به اینکه شماری از اعضای شرکت کننده در اجلاس تهران در گفت و گوهای در حاشیه این اجلاس با حسن نیت پیشنهاد دادند که ایرنا برای برعهده گرفتن ریاست اوآنا پس از کره جنوبی داوطلب شود، پس از مشورت با همکارانم، مایلم نامزدی ایرنا را برای این مهم اعلام کنم، این تصمیم به طور رسمی تا پیش از تشکیل اجلاس آتی مجمع عمومی، تسلیم دبیرخانه اوآنا خواهد شد.
رئیس دوره ای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه نیز در این نشست از دعوت جمهوری اسلامی ایران و مدیر عامل ایرنا برای میزبانی موفق این اجلاس تشکر کرد.
«اصلان اصلان‌اُف» افزود: از همه اعضای حاضر به دلیل حمایت از ریاست آتی خبرگزاری ایرنا بر سازمان رسانه ای اوآنا تشکر و برایتان آرزوی موفقیت می کنم.
وی با قدردانی از مهمان نوازی ایرانی ها، گفت: نیروهای ایرنا بسیار کمک کردند و در همه مراحل به گونه ای همراه ما بودند که از حمایت آنها شگفت زده و خرسند شدیم.
چهل و سومین نشست هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) صبح امروز، 12 شهریورماه با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری‌های کشورهای عضو این سازمان به میزبانی ایرنا در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرد.
در اجلاس یک روزه تهران، مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری های 18 کشور شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی، عراق، سوریه، لبنان، بلغارستان و ایرنا و مهر از جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.
مدیران عامل یا مدیران ارشد خبرگزاری های سوریه، قطر، عراق، عمان و بلغارستان نیز به عنوان میهمان ویژه در اجلاس تهران حضور داشتند.
سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در سال 1961 با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت یونسکو تاسیس شده است و اکنون 44 خبرگزاری از 35 کشور قاره های آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.
خبرگزاری جمهوری اسلامی از اعضای با سابقه این تشکیلات رسانه ای، یک دوره سه ساله (1997-2000) ریاست آن را بر عهده داشته و پس از آن نیز تا سال 2016 نایب رئیس این سازمان بوده و اکنون عضو کمیته اجرایی اوآنا است.
هیات اجرایی اوآنا متشکل از 13 عضو است که در دوره کنونی 5 خبرگزاری آذرتاج (جمهوری آذربایجان)، ایتارتاس (روسیه)، شین هوا (چین)، یونهاپ (کره جنوبی) و آناتولی (ترکیه)، ترکیب هیات رئیسه را تشکیل می دهند.
ایرنا (ایران)، ای. ای. پی (استرالیا)، برناما (مالزی)، پی. تی. ای (هند)، کیودو (ژاپن)، ان .ان. ای (لبنان)، بی.ان .ای (بحرین) و وی.ان .ای (ویتنام) نیز دیگر اعضای هیات اجرایی اوآنا هستند.
کشورهای عضو اوآنا 56 درصد تولید ناخالص جهان، حدود 50 درصد تجارت جهانی، بیش از 60 درصد قلمرو آبی و بیش از 25 درصد حجم حمل و نقل هوایی را در اختیار دارند.
اوآنا دو سوم گردش اطلاعات جهان را بر عهده دارد؛ ظرفیت هایی که در صورت همکاری موثر و هماهنگی بین اعضای سازمان قدرتمند رسانه‌ای اوآنا، می تواند انحصار خبر از سوی رسانه های غربی و جریان یک‌جانبه اخبار را بشکند.
خاورم**9241**1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي اوانا 2018 خبرگزاري ايرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد

مجمع انتخاب رییس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خوزستان برگزار شد و در پایان "سردار سرتیپ احمد خادم سیدالشهدا" به عنوان رییس این هیات انتخاب شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مجمع انتخاب رییس هیات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی خوزستان با حضور 14 عضو برگزار شد و سردار خادم سیدالشهدا توانست با 14 رای، برای چهار سال رییس این هیات شود.

پیش از این اداره هیات توسط سردار خادم سید الشهدا انجام می‌شد. این مجمع با حضور یک‌ کاندیدا برگزار شد.

اعضای مجمع متشکل از رییس فدراسیون، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، روسای هیات‌های ورزشی شهرستان، نماینده آموزش و پرورش، باشگاه‌ها، ورزش کارگری، مربیان، داوران، ورزشکاران و نماینده بانوان بودند.

استفاده از ظرفیت ارگان‌ها و شرکت‌های خوزستان در فعالیت هیات، فعال کردن سایر هیات‌های شهرستانی و برگزاری مسابقات مختلف استانی و کشوری مهمترین برنامه‌های رییس هیات ورزش‌های زورخانه ای خوزستان اعلام شد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری مجمع هیات ژیمناستیک استان سمنان
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • اصفهان دهم اردیبهشت میزبان اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)
  • اصفهان؛ میزبان دومین اجلاس مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا
  • برگزاری مجمع هیات ژیماستیک استان سمنان
  • تائید ۶ کاندیدا برای حضور در انتخابات فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • برگزاری اجلاس ACD فضای ملتهب رسانه‌ای علیه اصفهان را خنثی می‌کند
  • اصفهان میزبان « دومین اجلاس مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD» است
  • خادم سیدالشهدا رئیس هیات ورزش‌های زورخانه‌ای خوزستان شد