Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسلام یاری جو ‌امروز در نشست هم اندیشی رسانه‌ها با مسئولان آب منطقه‌ای اظهارداشت: دستگاه قضایی برای قلع و قمع برنج کاری‌های سنتی بویژه در حاشیه رود بشار مصلحت ندید و در این زمینه مکاتبات لازم انجام شده و مستندات وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه برنج کاری‌های زیر دست چاه‌های آب را قلع و قمع کردیم, عنوان کرد: در این زمینه چون آب منطقه‌ای مجوز بهره برداری داده بود نیازی به هماهنگی با دستگاه قضایی نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاری جو در پاسخ به این سئوال که چگونه مجوزدارها را قلع و قمع کردید ولی بدون مجوزها را نتوانستید؟, ادامه داد: برنج کاری‌های زیر دست چاه‌ها با توجه به اینکه مجوز بهره برداری در زمینه دیگری بوده ولی تغییر کشت داده بودند که بدون نیاز به دستور قضایی ورود کردیم و مدیریت شد.

وی همچنین در پاسخ به این سئوال که چگونه مصوبه فرودین ماه هیئت دولت در زمینه ممنوعیت برنج کاری از جمله در کنار رود بشار اجرایی نشد تا شاهد وقوع یک فاجعه زیست محیطی بودیم؟, ابراز کرد: جهاد کشاورزی باید مدیریت می‌کرد و در صورت نیاز آب منطقه‌ای باید همکاری می‌کرد.

مدیر امور آب شهرستان بویراحمد افزود: به دلیل کاهش بارندگی‌ها و حتی اینکه بارندگی‌ها به موقع نبوده و چشم گیر نبودن ذخایر از جمله برف, چشمه‌ها آبگیر نشدند.

یاری جو با تاکید بر اینکه کشت لوبیا خلاف است, بیان کرد: مجوزی برای کشاورزی در مختار صادر شده که کشت لوبیا ندارد ولی هم اکنون از اب بشار برای لوبیا استفاده می‌کنند ولی برخی مسئولان با افتخار این طرح را یک پروژه ملی اعلام میدانند در حالی دو کیلومتر زیردست خشک شده و خسارت‌های فراوانی به آبزیان وارد شده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی مدیران تنها حرف می‌زنند ولی پای کار نیستند, تصریح کرد: در نشست‌های شورای حفاظت منابع آب باید ساعت‌ها چانه زنی کنیم تا برخی مدیران متقاعد شوند بحران آب داریم.

انتهای پیام/ب

قلع و قمع کاشت برنج در حاشیه رود بشار ‌کهگیلویه و بویراحمد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در بارش های اخیر در تنگ رواق ۷ میلیمتر، علی کرمی دمچنار ۶،چیتاب ۶، کریک ۵، دشت بز ۴، مارگون ۳، سی سخت ۲.۶
 فرودگاه یاسوج یک میلیمتر باران بارید. 

دیگر خبرها

  • ناگفته‌های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • کشف جسد دختر ۱۷ ساله در رودخانه بشار + جزییات ماجرا
  • جسد یک خانم در رودخانه بشار پیدا شد
  • پیدا شدن جسد بانوی غرق شده در رودخانه بشار
  • کهگیلویه و بویراحمد رویشگاه بزرگ لاله های واژگون
  • سرپرست جدید دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد منصوب شد
  • اعلام میزان بارش‌های کهگیلویه و بویراحمد امروز تا ساعت ۲۱:۳۰
  • صدور کارت برای بیش از ۱۹ هزار کنکوری در کهگیلویه و بویراحمد
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان