Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: با همکاری‌های نهاد کتابخانه‌های خوزستان و پیگیری استاندار برنامه جامعی مبنی براینکه تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بالای یک هزار نفر کتابخانه روستایی داشته باشند، تدوین شد. ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱ استانها خوزستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی‌حسین حسین‌زاده امروز در اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در خوزستان کتابخوانی را مهم‌ترین شاخص ارزیابی فرهنگ برشمرد و با اشاره به انتظارات از این حوزه، اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد گسترش و ارتقای حوزه کتاب و کتابخوانی بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه رفیع و والای استان خوزستان در حوزه فرهنگ اشاره کرد و افزود: دو رویداد مهم در زمینه فقه شیعی در دوران معاصر توسط علمانی خوزستان رخ داد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان دو اتفاق مهم دوران معاصر را در زمینه فکری و معرفتی عنوان کرد و ادامه داد: اتفاق نخست نقش اساسی علامه وحید بهبهانی خوزستان در پیروزی اصولیون بر اخباریون است و رویداد مهم دیگری نقش تحولی شیخ انصاری در حوزه اجتهاد است.

وی بر افزایش تلاش مسئولان باوجود پشتوانه‌های غنی فرهنگی در استان خوزستان تأکید کرد و اظهار داشت: با همکاری‌های نهاد کتابخانه‌های خوزستان و پیگیری استاندار برنامه جامعی مبنی براینکه تا پایان سال آینده تمامی روستاهای بالای یک هزار نفر کتابخانه روستایی داشته باشند، تدوین شد.

حسین‌زاده با اشاره به استفاده از ظرفیت روستاها در جهت تأسیس کتابخانه‌های روستایی، خاطرنشان کرد: با این اقدام می‌توان به گردش و افزایش سطح کتابخوانی در روستاها کمک کرد و مشکلات از طریق اقدامات فرهنگی و کتابخوانی رفع می‌شوند.

به گزارش تسنیم، هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان خوزستان از سری برنامه‌های ترویج فرهنگ رضوی در بخش های مختلف کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز شد و 30 مردادماه سال جاری نیز به پایان رسید.

52 هزار نفر خوزستانی در بخش‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند که بخش مکتوب و اینترنتی آن به ترتیب بیش از 28 هزار و 22 هزار نفر شرکت کردند. در بخشی از آئین اختتامیه از برگزیدگان، شایستگان تقدیر و حامی‌های جشنواره تجلیل و تقدیر شد.

انتهای پیام/ ع

R41468/P1494/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۱۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد جامع بیان کرد: ساخت این دیوار حائل از آبان ماه سال گذشته با هدف رفاه حال شهروندان و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی به ویژه ریزش سنگ هنگام باران آغاز و در آینده نزدیک به پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ساخت دیوار حائل خیابان چهار شهید خالدی به روش سنگچین به ارتفاع ۲ متر انجام خواهد شد ابراز امیدواری کرد: با ساخت پارک محله‌ای توسط شهرداری در امتداد دیوار حائل، این طرح هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص جابه جایی ساکنین این منطقه (منبع آب اهواز) برای جلوگیری از خطرات احتمالی گفت: ساخت واحد مسکونی برای بخشی از ساکنین این منطقه بر عهده راه و شهرسازی است.

وی افزود: در این راستا کار ساخت حدود ۲۳۰ واحد برای جابه جایی ساکنین منطقه منبع آب در دست اجرا قرار گرفت و اکنون پیشرفت فیزیکی این واحد‌ها بیش از ۷۰ درصد است.

محله "منبع آب" یکی از مناطق حاشیه نشین در شهر اهواز است؛ این منطقه هرچند در حاشیه شهر قرار ندارد، اما با توجه به ساختار منازل مسکونی و معضلات آن به عنوان یکی از مناطق حاشیه‌نشین اهواز به شمار می‌آید.

 

دیگر خبرها

  • مدارس چند شهر خوزستان فردا سه‌شنبه تعطیل شد
  • کشف انبار کالای قاچاق در اهواز
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • شرحی بر قدیمی‌ترین فهرست‌نامه‌های کتابخانه آستان قدس رضوی/خدمتی به گذشته، امروز و آینده
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • ساخت ۲۳۰ واحد برای جا به جایی ساکنین منبع آب اهواز
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد