Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از برگزاری سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات به میزبانی استان گلستان در دی ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، عادله کشمیری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عصر امروز (12 شهریور) در جمع خبرنگاران گفت: سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی آیات با هدف تولید آثار فاخر و ارزشمند با مضامین قرآنی، اشاعه و ترویج هنر نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی در حوزه ملی، ارتقای همه جانبه و توسعه پایدار هنر نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی از طریق ایجاد فضای رقابتی، زمینه سازی برای تبادل تجربه فی مابین شرکت کنندگان در گستره ملی، حمایت، چاپ و نشر آثار برای ترغیب و تشویق هنرمندان و کمک به ماندگاری آثار تولید شده و بهره مندی از ظرفیت هنر برای توسعه فرهنگ قرآن و عترت برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به موضوعات این جشنواره، افزود: تمامی مفاهیم و موضوعات مرتبط با فضای معنوی آیات قرآنی در قالب فیلنامه و نمایشنامه در دو بخش کوتاه و بلند اقتصاد مقاومتی، نماز و نیایش، اقوام و عشایر، احسان و نیکی، پرهیز از ناپاکی، امید، نشاط، آفرینش و خلقت، خودباوری، وحدت اسلامی، ظلم ستیزی، صلح و دوستی، ایثار و شهادت، حجاب، خانواده، تمثیل های قرآنی، زندگی و سیره پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، رستاخیز، تفکر و تعمق در طبیعت، توکل، مقاومت و پایداری، دساتان های قرآنی، حمایت از کالای ایرانی، آسیب های اجتماعی، نوع دوستی، دانش اندوزی، دوره جوانی، قانونمداری، حقوق شهروندی و تقریب مذاهب از موضوعات این جشنواره است.

 

کشمیری تصریح کرد: بخش فیلمنامه نویسی این جشنواره در دو بخش فیلمنامه کوتا(مستند) و فیلمنامه بلند (داستانی) و بخش نمایشنامه نویسی در دو بخش نمایشنامه خیابانی و نمایشنامه بلند صحنه ای و بخش ویژه با موضوع طرح قرآنی بشارت 1452 (سوره های جزء سی ام قرآن کریم) برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و به صنف یا گروه خاصی از هنرمندان و فعالان قرآنی و عترتی محدود نمی شود و تمام افراد جامعه با هر گروه سنی امکان شرکت در آن را دارند. پدیدآورندگان آثار می توانند در هر بخش حداکثر 4 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: علاقمندان تا (25 آذر) مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ارسال کنند.

 

وی یادآور شد: داوری آثار برگزیده در (30 آذر) و اختتامیه و اهدای جوایز (22 دی) برگزار می شود.

 

گفتنی است در این نشست از پوستر جشنواره نیز رونمایی شد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس مقام معظم رهبری استیضاح غدیر کانون های مساجد رهبری اردبیل شیراز عید غدیر هرمزگان جشنواره ملی آیات نمایشنامه نویسی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۲۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان سقز با حضور ۱۶ گروه برگزار شد و در این جشنواره گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با کار خوانش نمایشنامه سحوری اثر استاد قطب‌الدین صادقی حضور پیدا کرد و توانست با کسب جوایز رتبه نخست موسیقی و صحنه خوانی توسط نوید شفیعی، مقام اول کارگردانی توسط سارو رحیمی و مقام اول بازیگری توسط سهند سوران سقزی، و در مجموع مقام اول گروهی را کسب و به‌عنوان نماینده استان کردستان به جشنواره کشوری مونولوگ راه پیدا کند.

اجرای گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به‌عنوان نماینده تمام اجرا‌های صورت گرفته در میراث فرهنگی و موزه شهرستان سقز قرار گرفت.این جشنواره با حضور داوران ملی و استانی همچون آقای افشین خدری به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به دو جشنواره ملی کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به جشنواره‌های کتاب دانشجویی و پایان‌نامه سال
  • پاسخ به شبهه قرآنی تحلیلگر اسرائیلی در توجیه غصب سرزمین فلسطین
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه خوانی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • چهره‌های مشهور ادبیات که مست عشق پارسا پیروزفر را دیدند | میرجلال‌الدین کزازی: از آغاز تا انجام، شادمان و خشنود بودم...| تصاویر
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد
  • جمعی از اساتید ادبیات به تماشای «مست عشق» نشستند/ حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاه‌تر نکنیم