Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   میوه های زیادی وجود دارند که به مقابله با چاقی کمک می کنند، اما حال محقان موفق به شناسایی میوه ای شدند که به مراتب خاصیت قوی تری در مقایسه با کیوی و انواع توت ها در مقابله با چاقی دارد.

 

میوه ای از جنگل های آمازون به نام «کامو کامو» یک میوه حیرت آور جدیدی است که به سوزاندن چربی ها کمک کرده و از بیماری های متابولیکی پیشگیری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، ترکیب شیمیایی موجود در میوه کامو کامو آن را بسیار منحصربفرد کرده است. میزان ویتامین C این میوه ۲۰ تا ۳۰ برابر کیوی بوده و میزان پلی فنول های آن  ۵  برابر بیشتر از تمشک است.

 

در این مطالعه، محققان به موش ها عصاره میوه دادند و دریافتند موش ها وزن شان کاهش یافت.محققان همچنین دریافتند میزان تحمل گلوکز و حساسیت انسولین این موش ها بهبود یافت و غلظت اندوتوکسین های خون و التهاب متابولیکی شان نیز کاهش یافت.

 

«آندره مارت»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه لاوال کبک کانادا، در این باره می گوید: «تمامی این تغییرات ناشی از تغییرشکل میکروبیوم های روده از جمله A. muciniphila و کاهش قابل توجه باکتری Lactobacillus بود.»وی در ادامه می افزاید: «خاصیت کاهش وزن کامو کامو تا حدی ناشی از تعدیل در میکروبیوم های روده است.»حال محققان قصد دارند تاثیر این میوه را بر انسان ها آزمایش کنند.

 

مهر

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوناگون شیرینی بیماری جام نیوز رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوزستان عاری از بیماری مالاریا

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، همایون امیری با اشاره به ۲۵ آوریل روز جهانی مالاریا گفت: سازمان جهانی بهداشت با نامگذاری روزی به نام روز جهانی مالاریا، بر مبارزه جمعی و آگاهانه با هدف جهانی عاری از مالاریا، تاکید می‌کند. شعار سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۴، «پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید و اقدامات نوآورانه در حذف مالاریا به ویژه در مناطق محروم» تعیین شده است.

وی افزود: مالاریا یکی از قدیمی‌ترین بیماری‌های عفونی شناخته شده در جهان است و هنوز در بسیاری از کشور‌ها از مشکلات مهم بهداشتی است. انگل این بیماری توسط نیش پشه‌های آنوفل آلوده، از فرد بیمار به فرد سالم منتقل و موجب بروز بیماری می‌شود. پشه آنوفل بومی ایران است.

امیری با بیان اینکه در تمام مناطق کشور، گونه‌های مختلف این پشه وجود دارد، ادامه داد: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان بیشترین موارد مالاریا بومی کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

مهمترین علائم بیماری شامل تب، لرز، تهوع و استفراغ، خستگی و رنگ پریدگی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان اضافه کرد: با توجه به اهمیت این بیماری، بسیاری از کشور‌های جهان از جمله ایران برنامه حذف مالاریا را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی می‌گوید: در خوزستان با انجام اقداماتی مانند بیماریابی فعال، اجرای نظام مراقبت سندرمیک و اجرای مراقبت حشره‌شناسی، در ۱۰ سال اخیر هیچ موردی از «انتقال محلی» بیماری مالاریا مشاهده نشده و همه بیماران شناسایی‌شده، در خارج از خوزستان آلوده شده‌اند و این روند موجب شده است خوزستان به هدف حذف مالاریا دست یابد.

همایون امیری افزود: بیماریابی فعال در جمعیت‌های هدف به منظور پیشگیری از انتقال بیماری انجام می‌شود و پرسنل بهداشت علاوه بر اینکه در طول ماه در مناطق مختلف کار شناسایی این بیماری را از طریق نمونه‌گیری از افراد مشکوک و بررسی آب‌های راکد رصد می‌کنند، در صورت شناسایی یک فرد مبتلا، اخذ نمونه از اطرافیان وی و همچنین درمان و پیگیری مبتلایان را نیز بر عهده دارند.

به گفته مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت خوزستان؛ همه مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت آمادگی ارائه خدمات بیماریابی و درمان مالاریا را دارند.  

دیگر خبرها

  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • شناسایی بیماری‌های عفونی با نانوکامپوزیت آراسته به طلا
  • خواص دارچین شگفت‌انگیز است؛ پیشگیری از خونریزی تا کاهش فشار خون
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل