Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اختراعات مخترعان در سراسر جهان سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از اختراعات کشورهای جهان بپردازیم.

 رباتی که درست نوشتن را به کودکان یاد می‌دهد

به تازگی گروهی از محققان موفق به ساخت ربات انسان نمایی شده‌اند که به کودکان کمک می‌کند با تقویت مهارت نوشتاری، بهتر و با دقت‌ بیشتری املا بنویسند؛ ربات با استفاده از حروف مغناطیسی کوچک، کلماتی را نوشته و آنها را روی صفحه نمایشی نشان می‌دهد، از این طریق دانش آموزان کوچک می‌توانند املای دقیق و درست کملات را دیده و درست بنویسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه‌های هوشمندی که نور خانه‌ها را تنظیم می‌کند

دانشمندان موفق به ساخت پنجره هوشمندی شده اند که بدون نیاز به برق،‌ تیره یا شفاف می‌شود؛ هنگام تابیدن نور شفاف،  پنجره به رنگ آبی در می‌آید ورسیدن نور به داخل خانه را نصف کند و هنگام شب، پنجره به رنگ شفاف خود بازمی‌گردد؛ در واقع الکترولیت‌های مایعی درون پنجره سبب هوشمند شدن آن می‌شوند، همچنین بین دو ورقه شیشه کابل‌های الکتریکی قرار دارد که عملیات روشن و یا تیره شدن شیشه را انجام می‌دهند.

 کوچک‌ترین دماسنج جهان با قابلیت تشخیص هر نقطه از بدن

به تازگی پژوهشگران توانسته‌اند نازک‌ترین و دقیق‌ترین دماسنج جهان را تولید کنند؛ این دماسنج که مجهز به حسگرهای نانو مغیاس است می‌تواند دمای بدن را با دقت اندازه گیری کند.

دماسنج از دو قسمت مجزا تشکیل شده است، ابتدا به کمک لایه‌های نازک طلا و نقره دما را اندازه گیری کرده و سپس به وسیله لایه‌های سیلیکونی تغییر دما را متوجه می‌شود؛ همچنین روی این دماسنج حسگرهای متعددی وجود دارند که هر کدام برای اندازه گیری دمای بخشی از بدن طراحی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری اخبار علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۳۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن

کوروش زارعی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر به عنوان بازیگری که سالیان سال است در حرفه تئاتر فعال است گفت: پسران و دختران جوان سرزمینم که علاقه‌مند به کار بازیگری در تئاتر هستند، باید اصولی و از راه درست در این مسیر قدم بردارند و اگر می‌خواهند از طریق رانت و پول وارد این کار شوند بنظرم اصلا سمت این کار نیایند، زیرا در واقع مسیر را اشتباه می‌روند.

وی ادامه داد: اگر جوانان ما اصول آموزشی و اخلاقی را به درستی رعایت کنند و در مسیر خود درست پیش بروند خود به خود می‌توانند به صورت حرفه‌ای پیش بروند و در ادامه تلاش کنند تا بتوانند در آینده شهرت و موقعیت خوبی را برای خود به ارمغان بیاورند ولی اگر از ابتدا افراد به دلیل اینکه خود را نشان دهند یا به دلیل مسائل مالی بخواهند وارد چنین حرفه‌ای شوند بهتر است مسیر دیگری را طی کنند و این حرفه جای این ماجراها نیست.

زارعی تاکید کرد: به جوانان توصیه می‌کنم گول آموزشکده‌هایی را که در تهران و شهرستان‌ها بسیار هستند و به اسم تئاتر فعالیت می‌کنند نخورند و پول خانواده‌های خود را هدر ندهند. متاسفانه اکثر این آموزش‌ها برای سرکیسه کردن بچه‌های مردم ساخته شده اند و آنقدر از بچه‌ها پول می‌گیرند که چیزی یاد آن‌ها نمی‌دهند. 

وی افزود: اصول این است که بچه‌ها در ابتدا درس خود را بخوانند و اگر می‌خواهند در مسیر تئاتر یا بازیگری قدم بردارند سپس به هنرستان و بعد به دانشگاه بروند تا به شکل آکادمیک کار را پیگیری کنند. هرچند در دانشگاه خبری نیست و چیزی به آن صورت آموز داده نمی‌شود و خود افراد باید تلاش کنند. دانشگاه یک کاتالیزور است و باید فرد خودش کار را تجربه و آزمون و خطا کند تا بازیگر شود؛ حالا کسی که بتواند قبل از ورود به دانشگاه با یک آگاهی‌ مناسبی با این کار آشنا شود و خود را تقویت کند که اگر بعدا وارد دانشگاه شود خب قطعا موفقیت وی بیشتر و بهتر خواهد بود. همچنین اگر فردی بخواهد مسیری را میانبر بزند به جایی نمی‌رسد و پیشنهادم این است، بچه‌هایی که جوان و نوجوان هستند می‌توانند با جشنواره تئاتر دانش آموزی کار را آغاز کنند. 

جشنواره تئاتر دانش آموزی محل خوبی برای نوجوانان است

مدیر کل مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: جشنواره تئاتر دانش آموزی محل خوبی برای نوجوانان است تا افراد استعداد خود را محک بزنند. درست است که بخشی از کار تلاش است، اما بخش دیگر کار استعداد ذاتی است. یعنی اگر فردی استعداد ذاتی نداشته باشد نمی‌تواند در ادبیات هنر‌های تجسمی و شعر و داستان آنطوری که باید و شاید موفق شود. معمولا فرد در آن زمان کار می‌کند مدرک دارد، اما استعداد ذاتی ندارد و افراد در حد همان مدرک لیسانس یا فوق لیسانس و دکترا مانده‌اند و نه یک نمایشنامه‌ای نوشته و نه در کاری بازی کرده‌اند؛ بنابراین جشنواره دانش آموزی محل خوبی است تا آزمون و خطا صورت گیرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: ماجرای دیگری در حوزه هنری داریم که تمام دفاتر حوزه هنری ما در استان‌ها، دفتری با نام تئاتر مردمی بچه‌های مسجد دارند که‌ افراد علاقه‌مند می‌توانند به حوزه‌های تئاتری سراسر کشور مراجعه کنند.  آنجا محل و محفلی برای بچه‌هایی است که به طور رایگان آموزش می‌بینند و پرورش پیدا می‌کنند تا اگر استعداد دارند حمایت شوند به یک سرمایه گذاری مناسبی برسند.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان تقویت شود
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • جشنواره بازی های بومی محلی در مدارس پارس‌آباد
  • برای خرید مسکن باید این 10 نکته را بدانید+ نکات کلیدی در تنظیم مبایعه‌ نامه
  • ۲ تکنیک کاربردی برای تعمیر آسان کابل شارژر گوشی در خانه (فیلم)
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • چگونه خانه بخریم؟ | راه‌های تنظیم مبایعه‌نامه در دفتر مشاور املاک
  • آزمایشگاه سیار در اختیار دانش‌آموزان محروم
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن