Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@22:38:06 GMT

اطلاع‌رسانی به شکل سنتی دیگر جوابگو نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۳۲۵۵

اطلاع‌رسانی به شکل سنتی دیگر جوابگو نیست

ایران اکونومیست - به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی وکیلی ظهر دوشنبه 12 شهریورماه در حاشیه چهل و سومین اجلاس خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) در جلسه هم اندیشی با مهمانان ویژه این اجلاس شامل مدیران خبرگزاری‌های رسمی عراق، سوریه، قطر، عمان و بلغارستان در هتل اسپیناس پالاس بر لزوم تغییر شکل سنتی اطلاع‌رسانی با توجه به رقابت نزدیک رسانه‌ها و ظهور خبرگزاری‌های جدید تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی نیاز به تغییر پارادایم از خبررسانی صرف به سمت تحلیل و تفسیر خبر را یادآور شد و افزود: به نظر می‌رسد رسانه‌ها برای رقابت با یکدیگر باید به سمت تفسیرهای تاثیرگذار و کارشناسی بروند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: از طرف دیگر رسانه‌های دولتی محدودیت‌های بسیاری دارند در حالی که رسانه‌های بخش خصوصی به دلیل نداشتن این محدودیت‌ها می‌توانند جدی‌تر و تاثیرگذارتر در عرصه اطلاع رسانی عمل کنند.

چهل و سومین نشست هیات اجرایی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) صبح امروز، 12 شهریورماه با حضور مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری‌های کشورهای عضو این سازمان به میزبانی ایرنا در هتل اسپیناس پالاس تهران آغاز به کار کرد.

در اجلاس یک روزه تهران، مدیران عامل و مدیران ارشد خبرگزاری های 18 کشور شامل روسیه، جمهوری آذربایجان، چین، قطر، ترکیه، عمان، مغولستان، کره جنوبی، قزاقستان، ژاپن، ویتنام، اندونزی، مالزی، عراق، سوریه، لبنان، بلغارستان و ایرنا و مهر از جمهوری اسلامی ایران شرکت کردند.

مدیران عامل یا مدیران ارشد خبرگزاری های سوریه، قطر، عراق، عمان و بلغارستان نیز به عنوان میهمان ویژه در اجلاس تهران حضور داشتند.

سازمان خبرگزاری‌های آسیا و اقیانوسیه در سال 1961 با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت یونسکو تاسیس شده است و اکنون 44 خبرگزاری از 35 کشور قاره های آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی از اعضای با سابقه این تشکیلات رسانه ای، یک دوره سه ساله (1997-2000) ریاست آن را بر عهده داشته و پس از آن نیز تا سال 2016 نایب رئیس این سازمان بوده و اکنون عضو کمیته اجرایی اوآنا است.

هیات اجرایی اوآنا متشکل از 13 عضو است که در دوره کنونی 5 خبرگزاری آذرتاج (جمهوری آذربایجان)، ایتارتاس (روسیه)، شین هوا (چین)، یونهاپ (کره جنوبی) و آناتولی (ترکیه)، ترکیب هیات رئیسه را تشکیل می دهند.

ایرنا (ایران)، ای. ای. پی (استرالیا)، برناما (مالزی)، پی. تی. ای (هند)، کیودو (ژاپن)، ان .ان. ای
(لبنان)، بی.ان .ای (بحرین) و وی.ان .ای (ویتنام) نیز دیگر اعضای هیات اجرایی اوآنا هستند.

کشورهای عضو اوآنا 56 درصد تولید ناخالص جهان، حدود 50 درصد تجارت جهانی، بیش از 60 درصد قلمرو آبی و بیش از 25 درصد حجم حمل و نقل هوایی را در اختیار دارند.

اوآنا دو سوم گردش اطلاعات جهان را بر عهده دارد؛ ظرفیت هایی که در صورت همکاری موثر و هماهنگی بین اعضای سازمان قدرتمند رسانه‌ای اوآنا، می تواند انحصار خبر از سوی رسانه های غربی و جریان یک‌جانبه اخبار را بشکند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اطلاع رسانی روش سنتی جوابگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۳۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس، لینکی برای ثبت ‌نام در تذکرکشف حجاب ارسال نکرده ‌است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مرکز اطلاع رسانی فراجا در اطلاعیه ای اعلام کرد: لینک های منتشره برای ثبت نام و نقش آفرینی در طرح تذکر لسانی و مقابله پلیس نیست.

بر اساس این اعلام، مرکز اطلاع رسانی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، لینک‌های منتشره برای ثبت نام و نقش آفرینی در طرح "تذکر لسانی و مقابله با کشف حجاب و برهنگی" و موارد مشابه، از جانب پلیس نیست.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هر گونه اقدام رسانه‌ای و اطلاع رسانی در موضوعات مرتبط با پلیس، صرفاً از طریق وبگاه رسمی به نشانی www.police.ir انجام می‌شود.

فراجا از ۲۵ فروردین با دعوت از مردم به رعایت هنجار‌های دینی و اخلاقی از اجرای طرح نور در کشور خبر داد.

دیگر خبرها

  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک
  • نشست اعضای ستاد شورای اطلاع رسانی استان با دستورکار تبیین شعار سال
  • پلیس، لینکی برای ثبت ‌نام در تذکرکشف حجاب ارسال نکرده ‌است
  • کنعانی: ایران حتما در اجلاس آتی سازمان همکاری اسلامی شرکت خواهد کرد/ «سطح حضور» در بازه زمانی نزدیک به اجلاس اطلاع‌رسانی می‌شود + فیلم
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس