Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی در عجیب‌ترین خانه‌ها گاهی به مذاق بعضی از آدم‌ها خوش می‌آید! در واقع بسیاری از انسان‌ها برای متفاوت بودن با دیگر افراد، خانه‌های خود را در مکان‌هایی که به عقل هیچ کسی نمی‌رسد، یا به عجیب‌ترین شکل، بر پا می‌کنند. خانه‌های عجیب شاید ما را به یاد عجیب بودن دکوراسیون آن‌ها یا عجیب بودن مکان ساخت آن‌ها یا حتی اندازه آن‌ها بیندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب می‌خواهیم تعدادی از عجیب‌ترین خانه‌ها در دنیا که ساخته شده را به شما معرفی کنیم.
  مفهوم خانه

اینکه ما انسان ها، مکانی برای زندگی کردن داشته باشیم که به آن خانه بگوییم حق طبیعی هر یک از ماست. با این حال، بسیاری از انسان‌ها خود را به یک باره در خیابان و بدون خانه می‌یابند. با این روند رشد جمعیتی که در جهان وجود دارد نیز، در آینده شاهد ساخت عجیب‌ترین خانه‌ها در مکان‌های عجیب خواهیم بود. در عصر جدید قیمت خانه‌ها روز به روز بیشتر شده و ساختمان‌ها با هزینه‌های میلیاردی ساخته می‌شوند. طراحی مکان‌های خلاقانه برای زندگی کردن مردم یک ایده جدید نیست. در این میان، بعضی از انسان‌ها به دنبال مکان‌هایی به دور از اجتماع شلوغ شهر‌ها و به گونه‌ای در ارتباط با طبیعت بودند. این اشخاص در مکان‌هایی در طبیعت یا درون شهرها، برای خود عجیت‌ترین خانه‌ها را ساخته و درون آن ها، زندگی کردند. بعضی از این خانه‌ها تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت گردی شده است. در ادامه تعدادی از عجیب‌ترین خانه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.     خانه بر بالای صخره‌ای در میان دریا
در این دنیای عجیب تعجب نکنید اگر کسی از شما پرسید: آیا دوست دارید که در میان دو سنگ بزرگ صخره‌ای یا بر بالای صخره‌ای با ارتفاع ۲۰۰ پا در بالای دریا زندگی کنید؟

یکی از عجیب‌ترین خانه‌ها بر بالای چنین صخره‌ای ساخته شده است! این عکس در واقع خانه‌ای را در کوه مقدس کو تاپو در تایلند نشان می‌دهد. این جزیره به جزیره جیمز باند نیز معروف است. با این حال این خانه، بر روی چنین صخره‌ای در واقع وجود ندارد و این عکس کار فتوشاپ کاران حرفه‌ای در این زمینه است. عکس‌های مطرح ساخته شده از جزیره جیمز باند در پایین به همراه عکس حقیقی در بالا، از این جاذبه را مشاهده می‌کنید. اگر در دنیا بگردید، خانه‌های بسیاری را بر روی صخره‌های این چنینی در سرتاسر دنیا پیدا خواهید کرد که حقیقتا وجود دارند.     خانه‌ای در میان رودخانه

خانه‌ای بر روی صخره‌ای در میان رودخانه درینا Drina River در نزدیکی شهر صربی غربی بجینا باستا Bajina Basta در حدود ۱۶۰ کیلومتری بلگراد ساخته شده است. از عجیب‌ترین خانه‌ها این خانه است که در سال ۱۹۶۸ توسط گروهی از جوانان ساخته شد. این گروه تصور می‌کردند که صخره درون رودخانه یکی از بهترین مکان‌ها برای ساخت سر پناهی کوچک است. این سرپناه در ۲۲ ماه می‌سال ۲۰۱۳ به این صورت که در تصویر می‌بینید، بازسازی شد.  
خانه یا هواپیما!

یکی از عجیب‌ترین خانه‌ها در واقع اصلا خانه نبوده، بلکه هواپیما است! امروزه از گوشه و کنار دنیا، خبر‌های بسیاری راجع به تبدیل لاشه‌های هواپیما به خانه می‌شنویم. اما این خانه هواپیمایی یکی از بهترین و تمیز‌ترین آن هاست. این خانه در یکی از روستا‌های میزیارا در لبنان قرار دارد که در ۱۲ ماه می‌سال ۲۰۱۵ تبدیل به خانه شده است. این خانه در اصل یک هواپیمای ایرباس ۳۸۰ است. روستای میزیارا Miziara به آثار تاریخی و ویرانه‌های خود از دوران مصر باستان و روم باستان و همچنین این خانه عجیب می‌نازد.  
خانه گیاهی

در ۱۱ آوریل سال ۲۰۱۴، یک ساختمان مشکوک و غیر قانونی در طبقه ۱۹ ام یک ساختمان ۴۰ متری در شهر گوانگجو چین پیدا شد. تمام این ساختمان، با پوشش گیاهی پوشانده شده بود و مقامات محلی نتوانستند برای این ساختمان هیچ مالکی پیدا کنند. گفته می‌شود که این خانه از عجیب‌ترین خانه‌ها محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است.
  خانه ساعت آفتابی یا خانه خورشیدی

از عجیب‌ترین خانه‌ها می‌توان به هلیودوم The Heliodome نام برد. این خانه یک خانه، هماهنگ با اقلیم در کراسویلر Cosswiller شهری در شرقی‌ترین منطقه فرانسه است که در سال ۲۰۱۱ ساخته شد. این خانه شبیه به یک ساعت آفتابی غول پیکر طراحی شده است که زاویه‌ای مناسب با خورشید می‌سازد تا از انرژی خورشیدی بهترین بهره را ببرد. زاویه این خانه با حرکت خورشید تغییر می‌کند.
  خانه سوسماری

از عجیب‌ترین خانه‌ها که به ذهن کسی خطور نمی‌کند، خانه سوسماری است! حالا اینکه خانه سوسماری چیست را به شما توضیح می‌دهیم. شخصی به نام تیری آتا Thierry Atta در ساحل عاج و در پایتخت آن ابیدجان Abidjan در سال ۲۰۰۸ خانه سوسماری را ساخت. در واقع تیری آتا در حیاط خانه خود، خانه اش را به شکل یک تمساح بزرگ طراحی کرده است. آتا در واقع شاگرد هنرمند بزرگ موسی کالو بود که این خانه را طراحی و ساخته است.
  خانه حلزونی

لیو لینچائو Liu Lingchao ۳۸ ساله، خانه دست ساز کنار خیابانی خود را با خود حمل می‌کند. این فرد در شهر کشور چین و در شهر شاپو لیوژو Shapu township of Liuzhou زندگی می‌کند. لیو از سال ۲۰۱۳ خانه خود را ساخته است و هر زمان که در کنار خیابان شروع به حرکت می‌کند، خانه خود را نیز با خود همانند یک حلزون جا به جا می‌کند. او با استفاده از بامبو، کیسه‌های پلاستیکی و ورق‌های تخت برای خود یک خانه به ابعاد ۱٫۵ عرض و ۲ متر طول ساخته است. خانه‌ای قابل حمل که وزنی حدود ۶۰ کیلوگرم دارد. او زمانی که تصمیم گرفت از شهر شنزن به زادگاه خود در گانگژی برود حرکت خود را شروع کرد و با خانه قابل حمل خود روزی ۲۰ کیلومتر را طی می‌کند. او در طی سفر برای در آوردن مخارج خود به جمع آوری زباله‌ها می‌پردازد.  
خانه چینی

زنی در ۵ ام ماه ژانویه در سال ۲۰۰۵ وارد خانه‌ی چینی در شهر تیان جین شد. خانه چینی دقیقا همانند آن چیزی است که اسمش یادآوری می‌کند. این خانه با هزاران ظروف چینی مانند گلدان چینی، کاسه‌های چینی، بشقاب‌های چینی باستانی طراحی و ساخته شده بود. منبع:الی گشت

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه گردشگری خانه های عجیب دنیا ساحل عاج خانه خورشیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۴۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • نمایی از دریاچه طبیعی کیو خرم آباد + تصاویر
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • افتتاح تصفیه‌خانه فاضلاب کارخانه فرآوری کشمش در ملایر
  • (تصاویر) ترسناک‌ترین جاذبه‌های گردشگری جهان؛ از قلعه اجنه تا جنگل خودکشی!
  • Home Assistant قصد دارد از یک پلتفرم به یک برند مصرف‌کننده تبدیل شود
  • حمله روزنامه جوان به تعطیلی شنبه : کم کم می خواهند شنبه را به روز اصلی تعطیل تبدیل کنند/ اینکه گفته می شود باید با دنیا هماهنگ شویم یک پیام پنهان دارد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)