Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-19@11:54:33 GMT

فروش داروی تقلبی در بسته‌بندی شیک +فیلم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۵۷۷۵

فروش داروی تقلبی در بسته‌بندی شیک +فیلم

‍‍‍‍‍‍

به تازگی فیلمی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که نشان می‌دهد یک داروی تقلبی در بسته‌بندی شیک به عنوان داروی اصلی به بیمار فروخته شده است.

به گزارش مشرق، اصالت دارو همیشه دغدغه و نگرانی مردم بوده است، در سالهای اخیر نیز چندین شرکت با راه‌اندازی سامانه ردیابی و تایید اصالت دارو فعالیت‌هایی را داشته اند، اما سازمان غذا و دارو به عنوان متولی این امر همتی که باید را در اینباره نداشته و قول‌های بسیاری نیز در این چند سال در زمینه برچسب گذاری و بارکدگذاری کالاهای سلامت محور داده است، اما واقعیت چیز دیگری است و برخلاف وعده‌های مسئولان سازمان غذا و دارو، هنوز بسیاری از کالاهای سلامت محور بدون بارکد و برچسب اصالت عرضه می‌شوند که همین امر زمینه قاچاق و ورود کالاهای تقلبی را نیز بیشتر ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مردم با خیال راحت داروخانه‌های رسمی دارو تهیه کنند

حمید خیری رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه موضوع قاچاق دارو و عرضه داروهای تقلبی در مراکز غیر رسمی، موضوع تازه‌ای نیست، گفت: متأسفانه در طول چند دهه اخیر دفعات بسیاری شاهد آن بوده‌ایم بیمارانی که برای تهیه داروی خود به مراکزی نظیر ناصر خسرو مراجعه می‌کنند، دارویی دریافت می‌کنند که به هیچ‌وجه مورد تأیید نیست.

وی ادامه داد: در بحث داروهای ناصر خسرویی، چندین تخلف ممکن است اتفاق بیافتد. مثلا اینکه نحوه نگهداری دارو درست و مناسب نباشد. یعنی داروهایی که شرایط نگهداری خاصی دارند، در معرض گرما یا سرما یا نور خورشید قرار گیرد.

خیری افزود: اینکه به جای یک دارو، داروی دیگری که کارآیی آن مورد تأیید نیست عرضه شود، شرایط کشور حادتر از حال خواهد شد؛ این موضوع بازی با جان انسان‌ها است و می‌تواند مخاطرات زیادی را متوجه بیماران کند.

رئیس روابط عمومی انجمن داروسازان ایران ادامه داد: نکته دیگری که باید مردم توجه کنند، بحث خرید آنلاین داروها است؛ در حال حاضر هیچ داروخانه‌ای در کشورمان مجوز فروش آنلاین و اینترنتی دارو را ندارد و بر این اساس مردم باید از خرید هرگونه دارو از وبسایت‌ها و فضای مجازی خودداری کنند.

وی ضمن تأکید بر سلامت داروخانه‌های رسمی کشور، تصریح کرد: مردم با خیال راحت و با اطمینان خاطر می‌توانند از داروخانه های رسمی کشور داروی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

«فیلم زیر یکی از نمونه‌های موجود در بازار است که در سایه نبود نظارت درست وقوی توسط سازمان عریض و طویل غذا و دارو در حال عرضه است و ممکن است همین یک مورد حتی باعث بروز مشکلات جدی و خطرناک برای مصرف کننده دارو شود.»

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 دانلود فروش داروی تقلبی جرم است

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو  اظهار داشت: بیماران تخلفات در این زمینه را به سازمان غذا و دارو و تعزیرات گزارش کنند.

وی افزود: فروش داروهای تقلبی در داروخانه‌ها جرم و تخلف محرز است و فروشنده داروهای تقلبی مجرم است.

جهانپور گفت: تاکنون گزارش مستندی در این زمینه به سازمان غذا و دارو ارسال نشده است. 

برچسب گذاری برای ۱۰۰ محصولات

دیناروند رییس سابق سازمان غذا و دارو در سال ۹۵، برچسب‌گذاری را در جهت کنترل اصالت محصولات سلامت محور و با عنوان سامانه رهگیر و ردیابی دانسته و اظهار می‌کند: این کار برای تمام داروها، مکمل‌ها و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی وارداتی اعمال شده و تا پایان امسال نیز در مورد تجهیزات پزشکی، فرآورده‌های غذایی و داروهای تولید داخل نیز اعمال می‌شود. یعنی این سامانه برای همه این اقلام در سال ۹۵ اجرا می‌شود.

به گفته رییس سازمان غذا و دارو در بحث کنترل اصالت، رهگیری و ردیابی سامانه کدینگی وجود دارد که اکنون برای فرآورده‌های وارداتی در حوزه سلامت به صورت ۱۰۰ درصد در حال اجراست و به تدریج برای کل فرآورده‌های سلامت محور اجرا می‌شود.

گفتنی است فیلم موجود، نشان دهنده یک داروی معمولی است و نه خاص که برای تهیه آن نیاز باشد به بازار آزاد مراجعه شود. در این مرحله تنها ناظر سازمان غذا و داروست و این موضوع هیچ راهی ندارد مگر اینکه متولیان امر اجرای سامانه ردیابی و تایید اصالت دارو را تسریع و الزامی کنند. اقدامی‌که ظارهرا اولویت نیست و برای همین هنوز بعد از گذشت چندین سال وعده و عید به صورت ۱۰۰ درصد اجرایی نشده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی داروخانه داروی تقلبی سازمان غذا و دارو سلامت ناصر خسرو واردات دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۵۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند فروش طلاهای تقلبی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی‌ولیپور گودرزی گفت: در پی اعلام کسبه بازار طلافروشان به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس مبنی بر حضور مشکوک یک خانم برای فروش زنجیر طلای تقلبی، تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی بلافاصله به صورت نامحسوس جهت بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه با حضور کارآگاهان در محل و بررسی تخصصی مشخص شد که فاکتورهای ارائه شده به همراه طلا جعلی است افزود: این خانم به همراه همدست مرد در یک عملیات منسجم بازداشت شد.

رئیس پلیس آگاهی با بیان اینکه از متهمان چندین برگ فاکتور جعلی و تعدادی زنجیر تقلبی با خلوص کم کشف شد، خاطرنشان کرد: این زن مرد با تغییر عیار طلا و خلوص آن و فروش به عنوان طلا با عیار استاندارد، ۱۴ گردنبند را به شهروندان با همدستی ۲ مرد جوان دیگر فروخته بودند.

وی عنوان کرد: بدین ترتیب اقدامات اطلاعاتی کلید خورد و مخفیگاه دیگر متهمان پرونده که با یکدیگر نسبت فامیلی دارند در جنوب شرق تهران شناسایی شد که در ادامه ۲ مرد جوان توسط کارآگاهان دستگیر شدند.

وی افزود: متهمان سابقه دار پس از انتقال به پایگاه یازدهم پلیس آگاهی هدف تحقیقات قرار گرفتند و به جرم خود مبنی بر ساخت و فروش طلاهای تقلبی به شهروندان به ارزش ۲ میلیارد ریال در تهران اعتراف کردند.

سردار گودرزی خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی متهمان برای کشف جرایم دیگر و شناسایی سایر شکات احتمالی در اختیار کارآگاهان پایگاه یازدهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

کد خبر 6057478

دیگر خبرها

  • فروش طلاهای تقلبی توسط یک باند
  • تایید دارویی که می‌تواند کبد چرب را درمان کند
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی یک زن و ۳ مرد با فروش طلای تقلبی در تهران
  • پای مارک زاکربرگ به فروش مواد مخدر باز شد!
  • انهدام باند فروش طلا‌های تقلبی در تهرا
  • شگرد خاص یک زن و مرد برای فروش طلای تقلبی + جزئیات دستگیری
  • انهدام باند فروش طلاهای تقلبی در تهران
  • کشف ۱۰۰ میلیارد ریال داروی قاچاق از یک داروخانه
  • پای متا به فروش مواد مخدر باز شد!
  • روش تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی