Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@22:52:39 GMT

چهره جدید تل زینبیه در کربلا +تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۶۳۷۷

چهره جدید تل زینبیه در کربلا +تصاویر

تصاویر جدید از طراحی نهایی مقام تل زینبیه در کنار بارگاه سیدالشهداء (ع) پس از تکمیل پروژه توسعه، رونمایی شد.

خبرگزاری ایسنا: پروژه «تل زینبیه» در چارچوب توسعه حرم امام حسین (ع) اجرا می‌شود که این آستان را برای استقبال روزافزون زائران آماده می‌کند. «تَل» به معنای زمینی ناهوار و نامسطح و تپه‌ای از خاک و ریگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
مکانی که روایت شده به قتل‌گاه امام حسین (ع) اشراف دارد و در واقعه کربلا زینب (س) از روی آن، برادرش را هنگام جنگ نظاره می‌کرد. این مکان، در غرب حرم امام حسین (ع) قرار دارد و زیارتگاه شیعیان است. در مناسبت اربعین نیز حاشیه آن محل استراحت و اسکان بیشتر زائران ایرانی است.

محمدحسن کاظم ـ. رییس بخش پروژه‌های مهندسی ـ هدف از توسعه مقام تل زینبیه را کاهش ازدحام زائران در حین ادای زیارت ذکر کرد و درباره این پروژه توضیح داد: گسترش تل زینبیه در زمینی به مساحت ۳ هزار متر مربع اجرا می‌شود که به مساحتِ ۳۰۰ متر مربع کنونی افزوده شده. طراحی نیز شامل فضا‌های خدمات‌رسانی گسترده به مردان و زنان است.

کاظم معتقد است: طراحی جدید، میراث مذهبی و سنتی این مقام را شبیه‌سازی می‌کند به طوری که هویت تل زینبیه را در حافظه مردم کربلا و زائران ماندگار خواهد کرد.  
به گزارش روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا (ع) مزین به نام صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س)، بخشی از طرح جامع توسعه با زیربنای ۱۶۰.۰۰۰ متر مربع با حمایت‌های خیرین و کمک‌های مردمی و همت ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود. پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب (س) بخشی از طرح ۳۸ هکتاری توسعه حرم امام حسین (ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها ۵ هکتار در حال ساخت و ساز است.

این صحن که در چهار طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه گاه و تل زینبیه واقع شده است.

این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود. همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه احیا خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: تل زینبیه کربلا تصاویر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۶۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت؛ آبرسانی به ۸۲۰ روستای استان در قالب پروژه‌های ملی،استانی و قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) در استان درحال‌ انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رضا داودی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ با اشاره به اینکه خدمات آبرسانی در حوزه محرومیت‌زدایی‌از طریق سه حوزه استانی، ملی و پروژه‌های ذیل قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) انجام‌می‌شود گفت: در سه حوزه قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی آبرسانی به ۸۲۰ روستا در دست اجرا است که موضوعی بی‌سابقه بوده.

وی گفت: از مجموع طرح‌های آبرسانی به ۸۲۰ روستای که طی دوسال در دست اجرا بوده‌، ۳۲۰ روستا آماده افتتاح و بهره‌برداری است که ۲۱۰ روستای آن در قالب طرح‌های اجرایی قرارگاه امام‌حسن مجتبی (ع) و ۱۱۵ طرح نیز در قالب پروژه‌های ملی و استانی بوده است که طی یکی دو ماه آینده به بصورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تا به امروز در ۳۲۰ پروژه روستایی ۶۲۵ کیلومتر لوله‌گذاری، ۱۵۳ باب مخزن، ۴۹ باب ایستگاه پمپاژ و ۴۶ حلقه چاه حفر شده است و در مجموع ۴۵ هزار نفر از نعمت آب شرب بهره‌مند شده‌اند.

وی پروژه امام علی (ع) یک، در کرمانشاه را به عنوان محرومترین پروژه در این شهرستان عنوان کرد و گفت: این پروژه ۱۸ روستا را تحت پوشش دارد و تا پایان اردیبهشت‌ماه افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

داودی اضافه کرد: با اجرای این ۱۸ پروژه روستایی که تا به امروز آبرسانی به هشت روستای آن انجام گرفته و ۱۰ روستای دیگر نیز تا پایان اردیبهشت به بهره‌برداری خواهد رسید، در مجموع بیش از ۲۰۰۰ هم‌استانی که تا به امروز، هیچگونه دسترسی به آب شرب نداشتند از نعمت آب سالم بهره‌مند خواهند شد.

وی می‌گوید: پیش از این آبرسانی به این روستاها به صورت سیار انجام می‌گرفت یا مردم از چشمه‌های محلی غیربهداشتی استفاده می‌کردند که با افتتاح این پروژه از نعمت آب سالم برخوردار شدند.

کد خبر 749549

دیگر خبرها

  • نکوداشت چهره برجسته فرهنگ و ادب کشور «استاد جواد محقق» در همدان
  • کربلا قطعا جنت الاعلامه + فیلم
  • اعطای ۸۰ مجوز گردشگری در استان چهارمحال و بختیاری
  • به‌روزرسانی نقشه راه هوشمندسازی شهرداری اصفهان
  • سرانجام پروژه توسعه شرقی خط ۲ مترو تهران
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • عکس| میثم مطیعی هشدار داد: کربلا رخ می‌دهد، نه ظهور