Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، طرح متانول مرجان یکی از  طرح‌هایی است که با حضور دکتر حسن روحانی به بهره برداری می‌رسد.

ساخت این پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن سال ۱۳۹۰ آغاز شد و از چندی پیش به تولید رسید.این طرح پتروشیمی با هزینه ۹۱۴ میلیون دلار به بهره برداری رسیده و ۲۵۰ نفر در آن مشغول کار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور امروز فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند را نیز افتتاح خواهد کرد.

این طرح با هدف تامین برق و بخار ۲۴ مجتمع پتروشیمی مستقر در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس وارد مدار تولید شود.

فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با ظرفیت نصب شده ۶۴۸ مگاوات و توان تامین ۵۴۰ مگاوات برق از طریق چهار دستگاه توربین ژنراتور گازی، انرژی مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی را تامین خواهد کرد.

برای اجرای این طرح ۳۶۶ میلیون دلار سرمایه گذاری شده و ۱۶۶ نفر هنگام بهره برداری در آن کار خواهند کرد.

این واحد اکنون برق مور نیاز مجتمع‌های مهر، مروارید، کاوریان، انتخاب، تخت جمشید، مرجان، بوشهر، مخازن سبز عسلویه و واحد‌های آبگیر و یونیت اول واحد تفکیک هوای فشرده را تامین کرده است.

واحد بخار فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، ظرفیت تولید ۷۸۰ تن بخار را در ساعت دارد و بخار مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی مهر، مروارید، کاویان و مرجان را تامین می‌کند.

فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس هم با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسمی می‌رسد.

ساخت فاز سوم اوره و آمونیاک پتروشیمی پردیس با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۵۵ هزار تن اوره و آمونیاک سال ۱۳۹۰ آغاز شد و حالا با بهره‌برداری از آن، این مجتمع به بزرگ‌ترین تولیدکننده اوره و آمونیاک منطقه خاورمیانه و جهان با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و ۲۶۵ هزار تن اوره و آمونیاک تبدیل می‌شود.

اجرای این طرح ۵۷۰ میلیون دلار هزینه در برداشته و برای حدود ۳۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

این واحد می‌تواند در آینده، نیاز سایر طرح‌های در حال ساخت در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس را تامین کند.

در حاشیه افتتاح این سه طرح، رئیس جمهور قرار است در مراسم امضا قرارداد‌های جمع‎آوری گاز‌های مشعل مناطق نفت‎خیز جنوب شرکت کند.

قرارداد‌های بهسازی و نوسازی تاسیسات جمع‎آوری گاز‌های مشعل مناطق نفت‎خیز جنوب مشتمل بر ۳۲ طرح، است که برای جلوگیری از سوزاندن روزانه حدود ۲۲ میلیون متر مکعب گاز در منطقه شرق رودخانه کارون، به ارزش ۱،۲ میلیارد دلار با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس) و پتروشیمی مارون امضا می‌شود.

با جمع‎آوری این گازها، روزانه ۵۱۰ میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی در حال ساخت بیدبلند۲ و ۲۵۰ میلیون فوت مکعب به خوراک پتروشیمی مارون اضافه می‌شود و تولید مایعات گازی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب هم حدود ۳۸ هزار بشکه در روز افزایش می‎یابد که سبب افزایش خوراک پتروشیمی بندرامام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

رئیس جمهور سه طرح پتروشیمی را در عسلویه افتتاح می‌کند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور پتروشیمی عسلویه هیات دولت وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاه‌میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جهش در تولید کالا و تجهیزات کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال 1403 است و به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی‌ که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

وی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

شاه‌میرزایی همچنین با توجه به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، اضافه کرد: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده است و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد.

وی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ابراز اینکه "هم‌اکنون حدود 127 مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است."، افزود: طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود 37درصد پیشرفت دارند.

وی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدروکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود 17 طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

شاه‌میرزایی خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب 21 بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی نخستین واحد تولید پروپیلن از پروپان در ۱۴۰۴
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان ایجاد می‌شود
  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • معاون رئیس جمهور از پتروشیمی دهدشت بازدید کرد + تصاویر
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • تحقق ۱۰۳ درصدی تولید در پتروشیمی ایلام
  • پیش راه‌اندازی واحد اوره پتروشیمی هنگام در عسلویه