Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جزئیات ثبت نام اتباع افغانستانی برای اربعین اظهار کرد: مشکلی برای صدور روادید اتباع افغانستانی وجود ندارد و هماهنگی‌هایی در داخل کشور برای تشکیل دفاتر مربوطه انجام شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: اتباع افغانستانی با مراجعه به این دفاتر دفترچه‌هایی برایشان صادر می‌شود و می‌توانند در راهپیمایی اربعین شرکت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمهیدات مناسبی برای ایام اربعین در نظر گرفته شده است, اظهار کرد:امیدواریم راهپیمایی اربعین ۹۷ با آرامش مناسبی برگزار شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: قیمت درنظر گرفته شده دولت عراق برای ویزا 50 دلار است که به دلیل برگزاری راهمپیمایی اربعین حسینی به 40 دلار کاهش پیدا کرده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: با توجه به مناسبات تجاری که با کشور عراق داریم، در حال رایزنی با دولت و بانک مرکزی برای تعیین ارز رسمی برای اربعین هستیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر ورزش: دولت مجوز واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک ها را داده است!

سیدمحمدشروین اسبقیان اعلام کرد دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به زودی به بانک ها واگذار می شوند

سیدمحمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، حضور پیدا کرد. 

سیدمحمدشروین اسبقیان درباره وظایف وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت:

در قانون اهداف و وظایف هفت وظیفه برای وزارت ورزش مشخص شده است که شامل بخش‌های مختلفی از جمله ورزش همگانی، قهرمانی، حرفه‌ای، فرهنگی و ... می‌شود. ما در سال جاری شاهد دو اتفاق و رویداد در ورزش کشور بودیم. یکی از آنها دیدار ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب بود. برای اولین بار ورزشکاران نوجوان و جوان زورخانه‌ای به اجرای برنامه پرداختند. در آن دیدار که رضایت‌مندی مقام معظم رهبری را نیز به دنبال داشت و ایشان از عملکرد وزارت ورزش رضایت داشتند، 23 بار از کلمه تشکر استفاده کردند و 10 بار به‌صورت اختصاصی از ورزشکاران تشکر کردند.

وی در ادامه افزود:

دومین اتفاق حضور رئیس جمهور در وزارت ورزش و جوانان بود. معاونان وزارت ورزش گزارش‌هایی را داشتند و رئیس جمهور نیز تأکیداتی را برای مسئولان داشت. همچنین هشت مصوبه در شورای عالی ورزش به تصویب رسید. درباره پروژه‌ها نیز تصمیماتی گرفته شد که چگونه به اتمام برسند. همچنین مشخص شد که از ظرفیت سایر دستگاه‌ها نیز استفاده شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان همچنین خاطر نشان کرد:

سند ملی آمایش سرزمینی در دست تدوین است تا هر رشته در شهری مشخص که مهد آن است، بیشتر رشد کند. این سند برای ما بسیار مهم است. موضوع بعدی بحث برنامه و سند ملی پیشرفت ورزش کشور است که نقشه راه و چشم‌انداز ورزش ایران را مشخص می‌کند. در این برنامه اهداف مختلف پیش‌بینی شده است تا به آنها در طول سال‌های آینده دست پیدا کنیم. این سند شامل دو بخش است؛ چشم‌انداز و راهبردها و همچنین نحوه پیاده‌سازی برنامه‌ها.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد:

می‌خواهم به موفقیت‌های ورزش کشور نیز اشاره کنم. تا پایان بهمن 379 مدال جهانی، 663 مدال آسیایی و 412 مدال بین‌المللی کسب شده است. با توجه به قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش که توجه به ورزش بانوان است، باید بگویم که بانوان تا امروز 817 مدال در رویدادهای مختلفی کسب کرده‌اند. ما همچنین 46 میزبانی در بخش بانوان داشته‌ایم و پنج هزار و 333 نفر در این رویدادها شرکت کردند.

اسبقیان درباره انتخابات فدراسیون ژیمناستیک گفت:

انتخابات با تدابیری که صورت گرفت، قرار شد که تجدید شود. دغدغه وزیر تعیین تکلیف فدراسیون‌هاست. بنابراین این فرصت را تا المپیک نداریم و باید انتخابات این فدراسیون تعیین تکلیف شود. بر همین اساس با همان نفرات انتخابات قبلی انجام می‌شود و مشکلی هم متوجه فدراسیون نخواهد شد.

وی راجع به بودجه و کمک وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون‌های ورزشی یادآور شد:

اینها کمک دولت و وزارت ورزش به فدراسیون‌هاست. جناب آقای منظور (داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه) خیلی به وزارت ورزش کمک می‌کند و ان‌شاءالله تا روزهای آتی شاهد کمک به فدراسیون‌ها خواهیم بود و نگرانی وجود ندارد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد واگذاری پرسپولیس و استقلال و بحث مالکیت آنها اظهار داشت:

این دو باشگاه از سرمایه‌های ورزش کشور هستند که میلیون‌ها نفر از آنها حمایت می‌کنند. این دو تیم ظرفیت‌های بزرگی برای کار تجاری دارند. برخلاف دوره‌های قبل و دولت‌های قبل، در این دولت حل مشکل آنها در دستور کار بوده و دولت اراده کرده است. بخشی از سهام آنها از طریق بورس به مردم واگذار شد و این واقعی بود. دولت از همان ظرفیت‌های قانونی برای حل مشکلات آنها استفاده کرده است. ظرفیت قانونی برای واگذاری آنها فراهم شد که یکی از آنها به یکی از صندوق‌های رفاه واگذار شود که مورد قبول واقع نشد. دولت این مجوز را داده که این دو باشگاه به دو بانک غیردولتی واگذار شوند. مقدمات آن انجام شده و بر همین اساس اقدامات لازم انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان درباره تمرکززدایی در برگزاری رویدادها از تهران تصریح کرد:

این یکی از برنامه‌هایی است که وزارت ورزش دنبال آن است. شما شاهد بودید که مسابقات در فوتسال و بدمینتون در شهرها انجام شد و این دغدغه به‌صورت جدی انجام می‌شود.

اسبقیان راجع به توسعه زیرساخت‌ها از جمله ورزشگاه آزادی تأکید کرد:

نواقص این مجموعه با مدیریت جدید برطرف می‌شود و مشکلی در این باره نداریم. ما در مجموع بیش از سه هزار پروژه را شناسایی کرده‌ایم. اعتباری که برای این پروژه‌ها لازم است، 39 همت برآورد شده است. قرار است پروژه‌های بالای 70 درصد در اولویت قرار بگیرند و سایر پروژه‌ها را نیز بنیاد مسکن و همچنین سازمان نوسازی مدارس عهده‌دار می‌شوند. تا پایان پروژه‌های نیمه‌تمام هیچ پروژه جدیدی در کشور شروع نخواهد شد. این پروژه‌ها مشکلات عدیده‌ای را متوجه حوزه ورزش کشور کرده است.

وی در مورد وعده وزیر ورزش مبنی بر عدم حضور کارمندان این وزارتخانه در انتخابات فدراسیون‌ها اظهار کرد:

ما نباید این کارمندان را از حقوق شهروندی محروم کنیم تا نتوانند از تجربیات‌شان استفاده کند، اما چیزی که وزیر مدنظرش بوده و با آن مخالف است، این است که یک نفر در وزارت ورزش باشد و به فدراسیون هم برود. وزیر می‌گوید که آن فرد باید از پستش استعفا بدهد و سپس در انتخابات شرکت کند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به سیاست این وزارتخانه درباره مسائل بین‌المللی گفت:

وزارت ورزش همان دیپلماسی قوی را دنبال می‌کند. اراده ما این است که تا الان جلوی این تحریم‌ها ایستاده‌ایم، اما تلاش شده است که در حوزه‌های مختلف به موفقیت و پیشرفت برسیم که رسیده‌ایم. این در ورزش هم وجود داشته است که نمونه آن عنوان دوم در بازی‌های پاراآسیایی هانگژوست. این یعنی حرکت به جلو.

سخنگوی وزارت ورزش و جوانان درباره اینکه بحث مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا 11 فروردین 1402 به نتیجه می‌رسد یا نه، یادآور شد:

ما ناظر باشگاه‌ها هستیم و شأن وزارت باشگاهداری نیست، اما اینکه تا آن تاریخ که گفتید، تعیین تکلیف می‌شود یا نه، باید بگویم که کار به طور جدی در حال انجام است. قطعاً خبر واگذاری در موعد مقرر اعلام می‌شود. کار پله پله جلو می‌رود. پیام این جلسات این است که وزارت ورزش به طور جدی با همکاری فدراسیون فوتبال کار را دنبال می‌کند و مشکلی پیرامون صدور مجوز آنها نخواهد بود.

اسبقیان راجع به تغییر اساسنامه فدراسیون‌ها اظهار داشت:

وزیر معتقد است که رشته‌ها با هم متفاوت هستند و نمی‌توان آنها را به یک شکل دانست. پس تصمیم بر آن است که هر فدراسیون اساسنامه مختص به خودش را داشته باشد. کار کارشناسی روی این موضوع در حال انجام است تا به مرحله اجرا برسد. اراده بر آن است که نواقص قبلی با این تصمیم از بین برود.

وی در مورد ساخت مجموعه ورزشی جدید در تهران توضیح داد:

آن پروژه در دولت تصویب شده و برای همه فدراسیون‌هاست و فقط فوتبال نیست. پیمانکار پروژه مشخص شده است. این یک پروژه خاص است که باعث افتخار کشور خواهد بود. نقشه‌ها آماده شده است و شروع عملیات سال آینده اعلام می‌شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره شرایط فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای و اینکه دو فدراسیون جهانی وجود دارد، خاطر نشان کرد:

اینکه دو فدراسیون جهانی باشد، مغایر با قانون نیست. وزیر ورزش دنبال ریاست فدراسیون جهانی نیست. آن چیزی که دغدغه وزارت ورزش است، دغدغه رهبر انقلاب است و ایشان گلایه‌هایی داشتند. پس هماهنگی شد تا برای بین‌المللی کردن این رشته گام‌های عملیاتی برداشته شود. وزیر ورزش دنبال ریاست در فدراسیون جهانی نیست.

وی راجع به انتخابات فدراسیون‌ها در سال جدید و همچنین تأسیس چند فدراسیون در دوره وزیر سابق ورزش گفت:

هر تصمیمی باید با مطالعه باشد. فدراسیون بادبانی به فدراسیون قایقرانی بازمی‌گردد، فدراسیون راگبی به طور مستقل ادامه می‌دهد و درباره فدراسیون ساحلی و دریایی هم در حال بررسی هستیم. ما به فکر ایجاد فدراسیون جدید نیستیم، مگر اینکه پیشنهاد شود و نیاز به این مسئله باشد. درباره انتخابات سال جدید هم باید عنوان کنم که برخی فدراسیون‌ها ماه‌ها با سرپرست بودند، اما تعیین تکلیف شدند. ما در فروردین دو انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی و ورزش سه‌گانه را داریم، در اردیبهشت هم فدراسیون ژیمناستیک و ورزش‌های رزمی را. تلاش می‌کنیم تا تیر ماه فدراسیونی نباشد که با سرپرست باشد.

اسبقیان در پاسخ به پرسشی در مورد آیین‌نامه تجلیل از مدال‌آوران و تغییر این آیین‌نامه بر اساس نرخ تورم و ارز، تأکید کرد:

وزیر ورزش دستور تغییر آیین‌نامه را داده است و سال آینده عملیاتی می‌شود. پاداش مدال‌آوران سال 1403 براساس تغییرات اعمال شده در آیین‌نامه ایجاد می‌شود.

وی در مواجهه با این پرسش که «آیین‌نامه جدید ملاک پاداش مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک می‌شود؟»، اظهار داشت:

به نظر می‌رسد اینطور باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

سوارز، فازت چی بود؟! (شوخی با ورزشکاران) سرمربی لیگ برتری به بازیکنش سیلی زد! خطر در کمین فوتبالیست‌های قمارباز! جرائم انضباطی بیشتر شده چون تورم بالا رفته! آردا گولر و بدشانسی بزرگی که مانع یک سوپرگل شد (فیلم)

دیگر خبرها

  • پاکستان دومین مرحله اخراج اتباع غیرمجاز افغانستان را آغاز می‌کند
  • ادعای معاون احمدی نژاد درباره سهم اصلاح طلبان از مجلس دوازدهم
  • کرمانشاه میزبان دائمی جشنواره‌ بین المللی مد و لباس
  • مراسم ترتیل خوانی قرآن اتباع افغانستانی در مشهد + فیلم
  • آخرین وضعیت چهارخطه شدن محور اهواز چذابه
  • صدور مجوز حضور عبدالله ویسی روی نیمکت فولاد خوزستان
  • معاون اول رئیس‌جمهور: سرمایه‌گذاری در نفت و گاز از مهمترین حلقه های زنجیره استقلال کشور است
  • اسبقیان: مشکلی برای صدور مجوز استقلال و پرسپولیس وجود ندارد
  • توزیع بسته های معیشتی به اتباع خارجی آسیب پذیر در گلستان
  • معاون وزیر ورزش: دولت مجوز واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک ها را داده است!