Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@10:44:37 GMT

فلزات سمی در محیط زیست عامل این بیماری های کشنده!

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۷۲۸۱

فلزات سمی در محیط زیست عامل این بیماری های کشنده!

رکنا: اغلب بیماری قلبی و کشنده عاملش فلزات سمی در محیط زیست است.

محققان عنوان می کنند قرارگیری در معرض فلزات سمی فاکتور پرخطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی است.

قرارگیری در معرض فلزات سمی موجود در محیط زیست نظیر آرسنیک، سرب، مس و جیوه تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است. به گفته محققان، فلزاتی نظیر آرسنیک، سرب، مس و کادمیوم با افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی و بیماری قلبی عروق کرونر مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه، تیم تحقیق به سرپرستی «راجیو چودری» از دانشگاه کمبریج، نتایج مطالعات اپیدمیولوژیکی را که به بررسی ارتباط آرسنیک، مس، سرب، جیوه و کادمیوم با بیماری قلبی عروق کرونر، سکته و بیماری قلبی-عروقی پرداخته بود، بررسی و تحلیل کردند.

آنها ۳۷ مطالعه منتشرشده قبل از دسامبر ۲۰۱۷ را که شامل حدود ۳۵۰ هزار شرکت کننده بود، بررسی کردند. در مجموع ۱۳,۰۳۳ بیماری قلبی عروق کرونر، ۴,۲۰۵ مورد سکته و ۱۵,۲۷۴ عارضه قلبی-عروقی در این مطالعات گزارش شده بود.

محققان مشاهده کردند قرارگیری در معرض آرسنیک با ریسک ۲۳ درصدی بیماری قلبی عروق کرونر و ریسک ۳۰ درصدی بیماری قلبی-عروقی مرتبط است اما هیچ ارتباطی با سکته در این مورد یافت نشد.

قرارگیری در معرض کادمیوم و مس، با افزایش ریسک نسبی بیماری قلبی عروق کرونر و بیماری قلبی-عروقی مرتبط بود درحالیکه سرب و کادمیوم با افزایش ریسک نسبی سکته (به ترتیب ۶۳ و ۷۲ درصد) مرتبط بودند.

در مقابل، هیچ رابطه ای بین جیوه با ریسک بیماری قلبی-عروقی مشاهده نشد.

با این حال این یافته ها اهمیت فلزات سمی زیست محیطی را در افزایش ریسک موارد قلبی-عروقی در جهان تقویت می کنند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فیلم شیطانی از خانم وکیل تهرانی چه رازی داشت؟! + عکس

این جوان را با موهای دم اسبی می شناسید / او با زن مرد قصاب همخوابی می کرد + عکس

زن صیغه ای از مردی که عقیم بود، باردار شد! / مرد به دادگاه شکایت کرد

اقدام شوم جوان مشهدی با دختر معلول در خانه مجردی

من عروس 10 روزه هستم ! / کیوان از همان شب عروسی درخواست عجیبی دارد +عکس

آخرین خبر از پرونده وحید مرادی + عکس و فیلم

تجاوز به زینب 17 ساله در خانه مجردی شرور معروف + فیلم گفتگو با دختر

اعتراف به فروش 2 پسر ایرانی به قاچاقچیان ترکیه ای / امیر حسین از فرار معجزه آسا در آنکارا گفت + عکس

اعتراف تلخ روسپی 300 هزار تومانی !

اقدام شیطانی پسر همسایه با شیلا 11 ساله + عکس

این پسر با صدای دخترانه چه می کرد؟

مرگ مشکوک هدی 9 ماهه در جنوب تهران + عکس

مرد عرب در هتل 2 تا 100 دلاری داد و من وحید شوهرم را بی خیال شدم !

 

منبع: رکنا

کلیدواژه: خودرو سلامت مسکن بازنشسته ها مهم ترین های 24 ساعت ارز و سکه بیماری قلبی فلزات محیط زیست بیماری سمی عکس زندگی دختر من فیلم جوان حوادث مشهد اخبار مشهد زائران عراقی حرم رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

همه می‌دانیم که ورزش می‌تواند ما را سالم‌تر نگه دارد و خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد اما تحقیقات جدید ریشه همه‌چیز را در استرس توصیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، متخصصان بیمارستان عمومی ماساچوست در مطالعه جدیدی که روز دوشنبه منتشر شد، دریافتند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، احتمالا تا حدی به دلیل کاهش فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز در برابر بیماری‌های قلبی مصون‌تر می‌مانند. شاید به همین دلیل است که افراد مبتلا به افسردگی‌ــ نوعی بیماری روحی‌روانی مرتبط با استرس‌ــ نیز اغلب با ورزش کردن حالشان بهتر می‌شود.

نویسنده ارشد مطالعه و متخصص قلب و عروق می‌گوید داشتن فعالیت بدنی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ عروقی در افراد مبتلا به افسردگی، تقریبا دو برابر موثرتر است و آثار آن بر فعالیت‌های مربوط به استرس در مغز ممکن است توضیحی برای این مشاهدات جدید باشد.

به عبارت دیگر افرادی که بیشتر ورزش می‌کنند، استرس کمتری دارند و این بر سلامتی قلب آنان نیز تاثیر مثبتی دارد.

نویسنده ارشد این مطالعه و همکارانش در این تحقیق که در مجله کالج آمریکایی قلب و عروق منتشر شد، سوابق پزشکی ۵۰ هزار و ۵۳۹ نفر را که در یک نظرسنجی آمادگی جسمانی شرکت کرده بودند، تجزیه و تحلیل کردند و از زیرمجموعه‌ای از این گروه اسکن مغز انجام دادند و فعالیت مغزی مربوط به استرس را در آن‌ها اندازه‌ گرفتند.

طی یک پیگیری ۱۰ ساله، نزدیک به ۱۳ درصد شرکت‌کنندگان به بیماری قلبی مبتلا شدند، اما افرادی که به طور منظم ورزش می‌کردند در مقایسه با افرادی که ورزش نمی‌کردند، ۲۳ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی بودند. در این میان، آثار مثبت ورزش بر سلامتی قلب و عروق در افرادی که از قبل افسردگی داشتند و فعالیت‌های مربوط به استرس در مغزشان بیشتر بود، کاملا مشهود بود.

بنابراین می‌توان گفت اگرچه همگان از ورزش کردن سود می‌برند، فعالیت بدنی سلامتی قلب کسانی را که استرس بیشتری دارند، تقویت می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان خاطرنشان کردند در این حوزه به تحقیقات بیشتری نیاز است، اما نتایج بسیار دلگرم‌کننده بوده و اولین بار است که شواهد نشان می‌دهد ورزش بر سلامت جسمی و روانی آثار مثبت و عمیقی دارد.

پیش از این ثابت شده بود که فعالیت بدنی با بهبود عزت‌ نفس و تقویت عملکرد شناختی در کاهش اضطراب، افسردگی و همچنین بدخلقی موثر است. تحقیقات متعدد همچنین نشان می‌دهند که به فعالیت بدنی شدید هم نیازی نیست و کمی پیاده‌روی تند در هوای آزاد، دوچرخه‌سواری، کمی یوگا یا شنا هم برای سلامتی روان مفید است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • این رژیم غذایی پیری مغز را تسریع می‌کند
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب
  • نتایج تحقیقات ؛ غذای پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • نتایج تحقیقات ؛ غذایی پرچرب و چاقی به پیری مغز سرعت می بخشد
  • چاقی و رژیم غذایی پرچرب پیری مغز را تسریع می کند
  • تماس با کپک کشنده است؟
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد