Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تحدید حدود به توافقات میان ۵ کشور در آینده موکول شده است لذا متاسفانه فضاسازی‌ها همزمان با برگزاری این اجلاس و امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر مبتنی بر واقعیت نبوده و متناسب با منافع امنیت ملی کشورمان هم نیست.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، علی نجفی‌خوشرودی با اشاره به میزان برداشت جمهوری اسلامی ایران از دریای خزر، گفت: هنوز در کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر درباره تحدید حدود و تعیین سهم در زیر بستر دریا مطرح نشده و توافقاتی در این مورد صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: تحدید حدود به توافقات میان ۵ کشور در آینده موکول شده است لذا متاسفانه فضاسازی‌ها همزمان با برگزاری این اجلاس و امضای کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر مبتنی بر واقعیت نبوده و متناسب با منافع امنیت ملی کشورمان هم نیست.

وی ادامه داد: در بسیاری از زمینه‌ها نظر جهوری اسلامی ایران در کنوانسیون اعمال شد، روز گذشته جلسه ای با رئیس دبیرخانه دریای خزر وزارت امور خارجه برای بررسی مسائل مربوط به دریای خزر داشتیم.

نجفی‌خوشرودی همچنین با اشاره به سیاست‌های دستگاه دیپلماسی در روند مذاکرات دریای خزر اظهار کرد: در این شرایط با امکانات و وضعیت موجود معتقدم مسیر طی شده بهترین کار از سوی دولت بوده که می توانسته انجام شود البته با توجه به اینکه بحث تحدید حدود دریای خزر به توافق ۵ جانبه کشورهای ساحلی موکول شده، جمهوری اسلامی ایران باید استنادات و توجیهات خود را جمع‌آوری کرده تا بتواند از سهم کشورمان دفاع کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: رژیم حقوقی دریای خزر قدس آنلاین نجفی خوشرودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۷۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد

تین نیوز

با مساعی کمیسون های تخصصی هیات دولت، کنوانسیون AETR (کار خدمه رانندگان) پس از تصویب در هیات وزیران به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جا ده ای، مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این سازمان گفت: این کنوانسیون یک توافق نامه بین المللی است که درباره شرایط حرفه ای فعالیت خدمه رانندگان حمل و نقل بین المللی اتومبیل اعمال می شود.
جواد هدایتی اظهار داشت: الحاق به کنوانسیون های مهم و کاربردی بین المللی از نظر همسان سازی با مقررات و استاندارهای جهانی زمینه ساز حضور پر قدرت ناوگان بین المللی إیرانی در منطقه بوده بنابراین همواره از اولویت های کاری سازمان بوده است.
وی افزود: ارسال کنوانسیون AETR به مجلس شورای اسلامی نشان از اراده جدی دولت جمهوری اسلامی ایران به ارتقای شرایط کاری و زندگی حرفه ای خدمه رانندگان بوده و تسریع در خاتمه تشریفات استصوابی این کنوانسیون، می تواند بهبود چشمگیری در عملکرد حمل و نقل بین المللی جاده ای و افزایش سطح ایمنی و کیفیت استاندارد خدمه رانندگان إیرانی را به همراه داشته باشد.
هدایتی خاطرنشان کرد: کنوانسیون AETR شامل مجموعه ای از قوانین و مقررات است که در مورد ساعات کاری، استراحت، حداکثر سرعت، بازرسی و نگهداری خودروها، محدودیت های سنی، و شرایط کاری خدمه رانندگان تعریف شده است. به گفته مدیر کل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین المللی این معاهده توسط مراجع عالی بین المللی ناظر بر حمل ونقل جاده ای از جمله کمیته حمل ونقل زمینی کمسیون اقتصادی اجتماعی سازمان ملل در اروپا (UNECE-ITC) و اتحادیه حمل ونقل بین المللی جا ده ای (IRU) و مجمع جهانی راه (PIARC) تهیه شده و توسط بسیاری از کشورها به عنوان یک استاندارد بین المللی اجباری در نظر گرفته می شود و عدم اجرای آن با جرائم مالی و محرومیتهای سنگین روبرو می شود.
مدیرکل دفتر ترانزیت در خاتمه یادآور شد: با تصویب و اجرای کنوانسیون حمل محمولات فسادپذیر (ATP) و نیز اخرین مراحل استصوابی کنوانسیون حمل محمولات خطرناک (ADR)، موافقتنامه کارخدمه (AETR) ناوگان جاده ای، سومین کنوانسیون عمده حمل ونقل بین المللی است که سیر مراحل تصویب آن در دولت سیزدهم در حال ثمربخشی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عملیات «فتح موعود» و تحقیر نیروی دریایی آمریکا
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • کشتی کانتینری در دریای سرخ با چند موشک هدف قرار گرفت
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • دیر پدری و دیر مادری؛ خطر گسست نسلی!
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • کنوانسیون کارخدمه رانندگان (AETR) با تصویب در پاستور جهت گام آخر به بهارستان ارسال شد
  • با فرض استفاده از حدود ۱۰۰ کامیون آواربرداری غزه ۱۴ سال طول می کشد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید