Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهدیدهای ضد ایرانی وزیر جنگ اسرائیل بازتاب‌دهنده وضعیت ناامیدی است که بر محافل سیاسی و نظامی این رژیم حاکم شده است؛ چرا که حملات موشکی و بمباران هوایی به مواضع نظامی ایران در سوریه هیچ‌کدام از اهدافش را در خارج کردن نیروهای ایرانی محقق نساخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: اظهارات «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ اسرائیل، که با زبان تهدید و ماهیت تحریک‌آمیز باشد، بسیار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولی باید به اشاره او در روز دوشنبه در جریان کنفرانسی در شهر قدس اشغالی، به اهداف ایرانی در خارج از سوریه با جدیت تمام توجه شود.

لیبرمن گفت: «ما خودمان را محدود به سرزمین سوریه نمی‌کنیم و باید این امر واضح باشد... ما با هر تهدید ایرانی، هر کجا که منبعش باشد، تعامل می‌کنیم.»

درست است که لیبرمن اهداف ایرانی که می‌تواند هدف قرار گرفته شود را مشخص نکرد ولی ما بعید نمی‌دانیم که عراق و نیز حمله تروریستی علیه سفارتخانه‌های ایران در بیش از یک کشور در جهان در راس آن باشد.

این تهدیدها بازتاب‌دهنده وضعیت ناامیدی است که در حال حاضر بر محافل سیاسی و نظامی در اسرائیل حاکم شده است؛ چرا که حملات موشکی و بمباران هوایی به مواضع نظامی ایران در سوریه هیچ‌کدام از اهدافش را در خارج کردن نیروهای ایرانی محقق نساخته است بلکه نتایجی کاملا معکوس و بی‌نتیجه داده است.

رهبران سوریه و ایران با نشان دادن بالاترین درجه از خویشتنداری، و عدم واکنش توانستند (تاثیر) این حملات را خنثی کنند تا از دادن هرگونه بهانه به اسرائیل جهت شعله‌ور کردن فتیله جنگ در منطقه قبل از آزادسازی تمامی مناطق خارج از سیطره دولت مرکزی سوریه، و به‌ویژه در مناطق ادلب و شرق فرات، خودداری کنند.

لیبرمن می‌خواهد ایران واکنش نظامی نشان دهد تا به برنامه‌های اساسا اسرائیلی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا خدمت کند تا مقدمات آغاز حمله‌ای فراگیر به ایران برای تغییر نظام این کشور فراهم شود. به‌ویژه این‌که عقب‌نشینی ترامپ از توافق هسته‌ای و جذب حمایت‌ها برای اجرای تحریم‌های اقتصادی علیه تهران شکست خورده است. به این دلیل چه‌بسا شدت تحریک‌ها را افزایش می‌دهد و حملات به اهداف ایرانی در عراق، یا جنوب لبنان و شاید در خود سوریه را گسترده می‌کند.

پیام لیبرمن حتما به طرفی که می‌خواست آن را ارسال کند، رسیده است ولی مطمئنا این پیام تاثیرات محدودی دارد به‌ویژه این‌که این تهدیدها چند روز قبل از نشست سه‌جانبه روسیه، ترکیه و ایران مطرح می‌شود که در تهران برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود این نشست نقشه جدید منطقه و معادله قدرت در آن را، در سایه ضعف نفوذ شتابنده آمریکا و اسرائیل، و شکست برنامه‌های آنها در منطقه و به‌ویژه سوریه، ترسیم کند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل ایران سوریه عبدالباری عطوان قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد

لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل بیتنو» و وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی در این باره، گفت: ۲۰۰ روز پس از آغاز جنگ پنج موشک به «سدیروت» و ۲ موشک به پایگاه «زیکیم» پرتاب شد، این یک روز واقعی نبرد در شمال با حملات مداوم و به صدا درآمدن آژیر‌های خطر در «عکا» و «کریات شمونه» بود و این درحالی است که همچنان ۱۳۳ ربوده شده (اسرای صهیونیست) هنوز در دست حماس هستند.

وی با اشاره به آغاز عید یهودیان موسوم به «پسح» در این شرایط، افزود: این عید آزادی نیست، این هرج و مرج است و زمان آن فرا رسیده است که رهبران (رژیم) اسرائیل مسئولیت را بر عهده بگیرند و به خانه خود بازگردند.

 با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز برای تلافی این حملات غیرنظامیان را در شهرک‌ها و روستا‌های جنوب لبنان هدف قرار می‌دهد.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی بار‌ها اعتراف کرده‌اند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
  • شکست بزرگ اسرائیل در آزمایش دفاعی ایران
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه
  • مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • تکذیب خروج مستشاران ایران از سوریه
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • (ویدئو) حملات پهپادی گسترده حزب‌الله به مقرهای نظامی اسرائیل