Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@01:30:23 GMT

استمداد دانش‌آموزان شین‌آبادی از مقام معظم رهبری

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۸۱۳۳

استمداد دانش‌آموزان شین‌آبادی از مقام معظم رهبری

وکیل مدافع دانش‌آموزان شین آبادی گفت:در حال حاضر تنها پناهگاه این دختران مقام معظم رهبری هستند به همین دلیل برای بهبود دختران شین آبادی از مقام معظم رهبری در خواست کمک خواهیم کرد.

حسین احمدی نیاز درگفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در این سال ها مسولان وعده و وعید دادند و هیچگاه به آنها عمل نکردند، بنابراین از مقام معظم رهبری درخواست می کنیم به بچه های شین آبادی کمک کنند تا در وضعیت درمانی این دختران بهبودی حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری پدر همه ماست، تصریح کرد: در نظر داریم فریاد خودمان را به رهبر معظم انقلاب برسانیم تا مقامات اجرایی به خواسته

های دختران رنج دیده رسیدگی کنند و مدام با بورکراسی ادارای و «چشم چشم» گفتن مسولان روبرو نشویم.

این وکیل دادگستری در پاسخ به این سوال که "کمک شما از مقام معظم رهبری برای درمان در داخل کشور است یا خارج از کشور" خاطرنشان کرد: مهم این است که درمان صورت گرفته به بهبودی بچه‌ها منجر شود. متاسفانه این دختران امید به آینده را از دست داده‌اند و دیگر تحمل  بی‌مهری از سوی مسئولان را ندارند.

وی همچنین افزود: بچه ها خودشان را به در و دیوار می زنند تا دولت را وادار کنند تعهداتشان را عملی کنند اما خبری از کمک دهی مسولان نیست. در تمام این سالها  یار و یاور این بچه ها فقط اصحاب رسانه بوده اند.بنابراین امیدوارم درآینده برای بهبود وضعیت آنها گام های موثری برداشته شود و دیگر شاهد خلف وعده مسولین نباشم.

احمدی نیاز با اشاره به انجام ۳۶۰ عمل جراحی تا به امروز بر روی دانش آموزان شین‌آباد گفت: آنهاد روزهای اول دیه حادثه دریافت کردند اما طبق "قاعده تسبیب" این دانش‌آموزان شامل دیه جدید می‌شوند. در این قاعده حقوقی وقتی کسی مثلا عمل پوست انجام می‌دهند و آثار جراحی بر بدن می‌ماند، مشمول دیه جدیدی است که باید احتساب شود؛ در این زمینه هم اقدامی نشده و پرونده دخترها در پزشک قانونی است و منتظر هستیم، درصد دیه مشخص شود تا دیه را از دولت دریافت کنیم.

وکیل مدافع دانش‌آموزان شین آبادی اضافه کرد: بچه‌ها وضعیت روحی مناسبی ندارند و از این نظر در شرایط فلاکت باری هستند، آنها طبق وعده مسئولان باید زیر نظر روانشانس و مشاوره قراربگیرند اما در این سال‌ها حتی یک جلسه مشاوره برای آنها برگزار نشد. در واقع دولت هیچ توجهی به وضعیت این کودکان ندارد.  این بچه‌ها نیاز به امید دارند، این در حالی است که با این روند قطره چکانی درمان، وضعیت بچه‌ها تا ۱۵ سال آینده هم همین طور ادامه خواهد داشت .

کمک از خیرین درصورت تمایل خانوادها

وکیل دانش آموزان شین‌آبادی در پاسخ به این پرسش که چرا از خیریه‌ها برای ادامه روند درمان یاری نمی‌خواهید، تصریح کرد: تاکنون منتظر دولت بودیم اما اگر اقدامی انجام ندهد باید از خیریه‌ها کمک بخواهیم البته ناگفته نماند هنوز برای درخواست کمک از خیریه‌ها تصمیمی نگرفیتم و در این زمینه باید والدین نظر دهند، چون آنها معتقدند که دولت باید برای بهبود این دختران گام بردارد و به تعهداتشان پایبند باشد.

وی گفت: تا پایان شهریور ماه منتظر خواهیم ماند اگر دولت برای دانش‌آموزان شین‌آبادی اقدامی انجام ندهد از خیران درخواست خواهیم کرد نمی‌توان والدین دختران را مجبور به چنین کاری کرد فقط می‌توانیم یک پیشنهاد دهنده باشیم و در نهایت خودشان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند از خیریه‌ها کمک بخواهند یا خیر.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: خیران دانش آموزان شين آبادي مقام معظم رهبری اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدیدی از مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی با شرکت ۱۳۴۰ دانش آموز در ۲۶ لیگ از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان، مین یاب قرار است در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار شده و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت هم مراسم اختتامیه مسابقات در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

دانش آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش آموزان نخبه می‌باشد.

پس از برگزاری این دوره از مسابقات روبوتیکاپ، برای برگزیدگان دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

این دوره‌های آمادگی قرار است از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب خواهند شد.

پیش از این، تیم جهانی رباتیک دانش آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده است.

همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این دوره از مسابقات لازم است برای ثبت نام با شماره ۶۷۴۳۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6091389 علی قدمی

دیگر خبرها

  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • رفتار پلیس ایالات متحده با اساتید و دانشجویان ماهیت دروغین دموکراسی غرب را افشا کرد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • ماجرای دریافت انگشتر مقام معظم رهبری توسط یک کارگر
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • برگزاری همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه‌ای