Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:22:11 GMT

پاکسازی اشعار پیرغلامان در هیئت‌های مذهبی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۸۱۴۱

پاکسازی اشعار پیرغلامان در هیئت‌های مذهبی

رئیس کمیته تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی اجلاس پیرغلامان از معرفی و تجلیل مرحوم حبیب نیکنام، محمدرضا فطرس و سیدمصطفی عباسی‌موسوی به‌عنوان سه پیرغلام و مداح ممتاز لرستان در شانزدهمین اجلاس پیرغلامان خبر داد.


 حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند در گفت‌وگو با ایسنا، از انتخاب سه مداح و پیرغلام حسینی استان جهت تجلیل در مراسم اختتامیه اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی خبرداد و گفت: استان لرستان طی روزهای ۱۳ تا ۱۶ شهریورماه جاری میزبان شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان و مداحان با هدف پاکسازی اشعار پیرغلامان در هیئت‌های مذهبی و همچنین اصلاح روضه‌ها و حذف خرافه‌ها به میزبانی استان لرستان و در شهر خرم‎آباد برگزار می‌‏شود، افزود: در مراسم اختتامیه شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی از مقام شامخ مرحوم حاج حبیب نیکنام که صاحب سبک سنتی مداحی و عزاداری در لرستان است تجلیل می‏شود.

دریکوند اضافه کرد: در این اجلاس همچنین از حاج محمدرضا فطرس به‌عنوان مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) استان لرستان نیز تجلیل می‎شود.

رئیس شورای هیئات مذهبی لرستان اضافه کرد: از استان لرستان همچنین حاج سیدمصطفی عباسی‎موسوی نیز به‌عنوان پیرغلام استانی معرفی و از وی تجلیل می‎‏شود.

وی اضافه کرد: سیدمصطفی عباسی‎موسوی ۷۲ سال سن دارد در از مداحان و ذاکران فعال در شهر خرم‎آباد و رئیس مجمع ذاکران این شهر است که در زمینه تربیت مداحان در سطح شهر خرم‎‌آباد فعالیت داشته است.

رئیس کمیته تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی شانزدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی، گفت: کارگاه‌های تخصصی مداحی نیز طی روزهای ۱۴ و ۱۵ شهریور در حسینیه حبیب بن مظاهر سپاه ناحیه خرم‌آباد برگزار می‏شود و طی آن از ۲۰ نفر از مداحان و پیرغلامان و فعالان استانی تجلیل به‌عمل می‎آید.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اجلاس پیرغلامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی کشور که برای شرکت در اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی به سن پترزبورگ سفر کرده است، عصر روز چهارشنبه با همتای چینی خود دیدار و گفت وگو کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان همچنین در دیدارهای جداگانه با مشاور امنیت ملی برزیل و عراق دیدار کرد.

از سوی دیگر، وی در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899366

دیگر خبرها

  • منتخبان مسابقات ملی «سدید»‌ در لرستان معرفی شدند
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • اجلاس بین المللی ایران و قاره آفریقا
  • مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی اصفهان برگزار شد
  • اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ؛ فرصتی برای تبیین اهداف ایران بعد از «وعده صادق»
  • تصاویر دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • (تصاویر) دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا
  • حضور ۲۰ کشور آفریقایی در اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا
  • امضای دبیر شورای عالی امنیت ایران پای یک تفاهمنامه امنیتی با روسیه /دیدار احمدیان با مقامات چین و برزیل