Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر اسپانیا پیشنهاد داد تا یک رفراندوم برای اعطای حق خودمختاری بیشتر به کاتالونیا برگزار شود اما رای گیری برای استقلال را رد کرد.

 به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیتیکو، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفت، مذاکره‌ای که میان مادرید و منطقه خودمختار کاتالونیا برگزار می‌شود باید به رای گیری برای تقویت خودمختاری کاتالونیا بینجامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با رد برگزاری رای گیری برای استقلال این منطقه، ادامه داد:‌ این یک رفراندوم برای خودمختاری است نه برای استقلال.

سانچز پس از انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر اسپانیا در ژوئن سال جاری میلادی، اعلام کرد که دولتش موضع سخت‌گیرانه‌ کمتری در قبال جدایی طلبان کاتالونیا دارد اما همچنان در مقابل استقلال این منطقه مخالفت می‌کند.

وی از زمان روی کار آمدنش با یوآخیم تورا، رئیس دولت منطقه‌ای کاتالونیا گفت‌وگوهایی داشته تا تنش بین دو طرف کمتر شود.

در سال ۲۰۰۶، روند اعطای اختیارات بیشتر به کاتالونیا توسط پارلمان اسپانیا و کاتالونیا تصویب شد.

سانچز افزود: ما خواهان مذاکره و حل بحران سیاسی هستیم و رویداد نهایی باید از طریق رای‌گیری دموکراتیک صورت بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: اسپانیایی‌ها باید به خودمختاری در کاتالونیا رای دهند نه برای استقلال لذا رفراندوم به منظور تعیین سرنوشت خواهد بود چراکه کاتالونیا با مشکل سیاسی واقعی روبه‌رو است و باید به طور نهایی آن را حل کرد.

سانچز صرف نظر از آنچه دولت کاتالونیا می‌گوید، بر نیاز به مذاکره برای لغو رکود در کاتالونیا اصرار کرد.

وی تصریح کرد: دولت باید به استقلال دستگاه قضایی احترام بگذارد و این مساله منعکس کننده استقلال در عملکرد دادستان کل طبق قانون اساسی است و مساله مهم برای حل بحران موجود اجرای قانون و مذاکره است.

سانچز همچنین از ماده ۱۵۵ قانون اساسی حمایت کرد و گفت، این ماده ابزار قانونی برای قادر ساختن کاتالونیا به اجرای قانون اساسی است اما با وجود آن شرایط برای اجرای مجدد آن فراهم نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام اسپانيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند

 سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه کنفرانس صلح اوکراین به میزبانی سوئیس یک تقلید مسخره و بی معنی از یک کنفرانس واقعی با مذاکرات جدی و تاثیرگذار است، گفت: هیچ یک از سیاستمداران کشور‌های غربی و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند.

به گزارش بامداد دوشنبه اسپوتنیک، وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ATV بوسنی با بیان اینکه در حال حاضر هیچکس نیست که ما با وی مذاکره کنیم، اظهار کرد: بر اساس اظهار نظر‌هایی که از رهبران اوکراین، ایالات متحده و کشور‌های اروپایی و سیاستمداران این کشور‌ها شنیده می‌شود، هیچ یک از آنها برای گفت وگوی جدی آماده نیستند.

وی در ادامه افزود: غرب تلاش می‌کند به هر طریق ممکن با استفاده از ابزار‌های دروغ‌پراکنی، باج‌خواهی یا با دادن قول‌های واهی، حداکثر تعداد ممکن از کشور‌های در حال توسعه و کشور‌های جنوب جهانی را به کنفرانس سوئیس بکشاند.

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه به انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا اشاره و تاکید کرد که برای مسکو بین رئیس جمهور دموکرات یا جمهوریخواه تفاوتی وجود ندارد چرا که هر دو حزب در ایالات متحده، روسیه را دشمن خود می‌دانند و فارغ از اینکه رئیس جمهور این کشور از کدام حزب انتخاب شود، سعی خواهد کرد مسکو را شکست دهد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: اینکه ما باید از سوی مقام‌های آمریکایی یک دشمن محسوب شویم یا یک رقیب به حساب بیاییم، نکته ظریفی است، اما در هر صورت هدف واشنگتن، شکست استراتژیک روسیه است.

 ایگنازیو کاسیس وزیر خارجه سوئیس پیش‌تر در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: بنا به درخواست اوکراین، ما قصد داریم تا تابستان کنفرانسی در سطح عالی درباره صلح در اوکراین ترتیب دهیم تا برای رسیدن به هدف مشترکمان با هم همکاری کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ایرلند و اسپانیا خواستار به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • گزینه جدید لیست بایرن: اریک تن هاخ!
  • نکونام قاتل پرسپولیس را می‌خواهد؟
  • ۲۳ سند، آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور است
  • تکذیب مذاکره استقلال با ستاره آلومینیوم
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی‌ها مشخص شد
  • زمان مذاکره تمدید قرارداد استقلالی ها مشخص شد
  • آغاز مذاکره برای تمدید قرارداد استقلالی‌ها از هفته آینده