Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@03:35:32 GMT

لولا داسیلوا به سازمان ملل شکایت می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۸۴۸۱

لولا داسیلوا به سازمان ملل شکایت می‌کند

رئیس‌جمهوری سابق چپ‌گرای برزیل به حکم ممنوعیت شرکت در انتخابات ماه اکتبر به دادگاه عالی برزیل و سازمان ملل شکایت می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این استیناف به همراه درخواستی برای لغو حکم روز جمعه دادگاه عالی انتخاباتی از سوی وکلای رئیس‌جمهوری سابق چپ‌گرا تقدیم می‌شود که به موجب آن لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری سابق برزیل از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری برای سومین بار منع می‌شود و علت آن حکم ۱۲ سال حبسی است که او به جرم دریافت رشوه گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

فرناندو حداد، نامزد بالقوه حزب کارگر برزیل پس از ملاقات با لولا در زندان گفت: رئیس سابق دولت را در جریان تمام گزینه‌های احتمالی گذاشتم.

او به حمایت اخیر کمیته حقوق بشری سازمان ملل متحد اشاره کرد که تاکید داشت این سمبل چپ‌گرا را نمی‌توان همزمان با روند استیناف حقوقی از شرکت در انتخابات منع کرد.

این دادگاه انتخاباتی لولا را طبق قانونی از شرکت در انتخابات منع کرد که به اشخاصی که درخواست استینافشان در دادگاه رد شده است اجازه کاندیداتوری نمی‌دهد. لولا ژوئیه ۲۰۱۷ محکوم و ماه ژانویه درخواست استیناف او رد شد اما با این حال او به دنبال راهی بود تا بتواند حبسش را لغو کند.

دادگاه انتخاباتی برزیل تا ۱۲ سپتامبر به حزب کارگر لولا فرصت داده تا نامزد جایگزین او را معرفی کنند. در حالیکه این دادگاه این سیاستمدار ۷۲ ساله را از برگزاری کمپین منع کرد. لولا، فرناندو حداد را به عنوان جایگزین احتمالی خودش برگزیده بود اما محبوبیت این شهردار سابق سائوپائولو هم‌اندازه لولا نیست. رئیس‌جمهوری سابق برزیل در بزرگترین قطب اقتصادی آمریکای لاتین همچنان محبوب است چراکه بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ توانست ده‌ها میلیون تن را از فقر خارج کند.

اما او به اتهام پذیرش یک آپارتمان ساحلی از طرف یک شرکت بزرگ ساخت و ساز به عنوان رشوه در ازای برد قراردادهای دولتی محکوم شد. مخالفان و دادستان‌ها می‌گویند، او به درستی بابت این رسوایی بزرگ که بخشی از تحقیقات فساد موسوم به "کارواش" بود مجازات شد و همچنین دیلما روسف، جانشین دست‌چین او هم در مقام ریاست جمهوری هدف استیضاح و برکناری قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام برزيل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابوالحسن (ناصر) میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی و پهلوان سابق ایران حدود دو ماه است در بیمارستانی در فرانکفورت آلمان تحت مراقب‌های ویژه قرار دارد.

میرواحدی که در اوایل انقلاب و در دهه ۶۰ رئیس و دبیر فدراسیون کشتی بوده، نایب پهلوانی کشور و نایب قهرمانی کشتی آزاد کشور را در دوران ورزشی اش تجربه کرد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک قلب بزرگ پشت این چهره؛ دیگو کوستا در نقش قهرمان سیل‌زدگان برزیل / عکس
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • افزایش ۲۵ درصدی شرکت‌کنندگان در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • ماجرای پاکت قهوه‌ای پول چیست؟/ دارودسته باعث پیشرفت آدم‌ها است!