Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@17:24:41 GMT

«میراث تصوف» را در رادیو فرهنگ بشنوید

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۸۵۸۸

«میراث تصوف» را در رادیو فرهنگ بشنوید

به گزارش خبرنگار مهر، تحلیل و بررسی کتاب «میراث تصوف» نوشته لئونارد لویزن امروز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه از زبان بهرام پروین گنابادی از برنامه «کیمیای کلمات» پخش می شود.

مجموعه ۲ جلدی «میراث تصوف» نوشته لئونارد لویزن و با ترجمه مجدالدین کیوانی از سوی نشر مرکز به بازار کتاب راه یافت. نویسندگان این مجموعه ۱۵۰۰ صفحه ای از اسلام شناسان، ایران شناسان و آشنایان حوزه عرفان و تصوف در نقاط مختلف جهان هستند که آثار خود را در سه همایش بین المللی که در دهه ۹۰ در واشنگتن و لندن برگزار شد، عرضه کرده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون توجه و محور تمامی مقالات ارایه شده در این مجموعه به تصوف ایران اشاره دارد که بعدها در اطراف این سرزمین گسترش یافت و از نقاطی چون ترکیه، هندوستان و آسیای مرکزی سر برآورد. به گفته مجدالدین کیوانی که پیش از این نیز در زمینه عرفان ایران و اسلام آثار متعددی را ترجمه کرده و خود در انتخاب و ترجمه این مقالات با لویزن همفکری کاری داشته است این مجموعه در اصل ۳ مجلد بود که به دلیل وجود برخی آثار کامل از نویسندگان این مقالات درباره آن موضوع، به زبان فارسی، از ترجمه آن‌ها خودداری شده است.

بهرام پروین گنابادی پژوهشگر، نویسنده و منتقد ادبی که به عنوان کارشناس مجری با این برنامه همکاری دارد، درباره کتاب میراث تصوف، نوشته لئونارد لویزن و با ترجمه مجدالدین کیوانی صحبت می کند.

«کیمیای کلمات» در گروه کتاب رادیو فرهنگ به تهیه کنندگی طاهره جولانی و اجرای نرگس اصفهانی روزهای سه شنبه ساعت ۱۷ تولید و پخش می شود.

رادیو فرهنگ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز قابل شنیدن است.

کد خبر 4393514 نیوشا روزبان

منبع: مهر

کلیدواژه: رادیو رادیو فرهنگ کتاب و کتابخوانی مردم علیه احتکار تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی سریال ایرانی سینمای مستند فیلم کوتاه کنسرت موسیقی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان سی و یکمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان برنامه تلویزیونی علیرضا رضاداد موسیقی پاپ موسیقی نواحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز محبی در این زمینه افزود: پس از کسب گزارش هایی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز در منطقه تاریخی مغاطیلوی ارومیه، این موضوع به‌صورت نامحسوس و شبانه‌روزی توسط تیم‌های اطلاعاتی فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل و واحد اطلاعات یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان مورد رصد قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در یک عملیات منسجم و مشترک با فرماندهی انتظامی پاسگاه بخش انزل قوشچی ارومیه باند بزرگ و حرفه‌ای حفاران غیر مجاز حین برداشت آثار تاریخی و فرهنگی در منطقه تاریخی مغاطیلو معروف به «ماوارا» دستگیر شدند.

سرپرست یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: در این عملیات علاوه بر دستگیری ۱۰ حفار غیرمجاز، سه دستگاه خودرو، آلات و ادوات تخریب گران آثار تاریخی از قبیل موتور برق، بتن‌کن، بیل و کلنگ کشف و ضبط شد.

سال گذشته نیز ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی منهدم و اعضای آن دستگیر شده بودند

کد خبر 6092604

دیگر خبرها

  • فراخوان سی‌ودومین جایزه جهانی کتاب سال منتشر شد
  • رونمایی از کتاب «جنبش علوی، هجرت رضوی» در مشهد
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ترجمه «قلمروزدایی علم و دین» روانه بازار نشر شد
  • ضرورت بازنگری در حریم عمارت خسروآباد سنندج