Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@10:33:01 GMT

اداره مسجد نباید کار ساده‌ای تلقی شود

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۸۶۲۴

اداره مسجد نباید کار ساده‌ای تلقی شود

مشاور دبیرستادعالی کانون‌های مساجد کشور با اشاره به اینکه مسجد نباید همانند کلیسا تنها مکانی برای اقامه نماز و عبادت باشد، گفت: اداره مسجد نباید کار ساده و راحتی تلقی شود.

حجت الاسلام سید علی حسینی خراسانی در گفت و گو با خبرنگار مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم شناسایی مساجد موفق و نمونه تاکید کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های موفقیت هر مسجدی، امام جماعت آن است، وی باید عدالت، اخلاق خوب، عالم به علم روز و دلسوز نسبت به مردم باشد و قبل و بعد از نماز ساعاتی را برای رسیدگی به مشکلات و پرسش‌های مردم اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به جایگاه علم‌اندوزی مساجد، بیان کرد: در صدر اسلام مساجد از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بودند، به طوری که  بر اساس روایات تاریخی زمانی پیامبر اکرم (ص) وارد مسجد شدند و دیدند که دو حلقه عبادی و علمی در آن تشکیل شده است و حلقه علمی را بر دیگری ترجیح دادند همچنین از طرفی هم می‌بینیم که امام صادق (ع) ۴ هزار شاگرد را در مسجد تربیت کردند.

 

مشاور دبیرستادعالی کانون‌های مساجد کشور در امور روحانیون با اشاره به اینکه اداره مسجد کار ساده و راحتی نیست، افزود: امام جماعت به عنوان مدیر طبیعی مسجد باید آگاه به علم روز باشد و بتواند با شناسایی نخبگان هر محله در جهت جذب آنان تلاش کند.

 

حسینی خراسانی، خاطر نشان کرد: امروز برخی این گونه وانمود می‌کنند که مساجد کارکردهای گذشته را ندارند، این در حالی است که هجمه‌های دشمن علیه جوانان بسیارشده است، به تعبیر مقام معظم رهبری هجمه‌های دشمن از تهاجم فرهنگی آغاز شد و با شبیخون فرهنگی ادامه یافت و در حال حاضر در ناتوی فرهنگی قرار گرفته‌ایم و در این زمان رسانه‌های بیگانگان مانند دریا مقدسات و پایه‌های فکری خانواده‌ها را مورد هجمه قرار می‌دهد و این وظایف مساجد را سنگین می‌کند.

 

وی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن و جذب حداکثری جوانان را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایجاد ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری مسجدی و فعالیت ۲ میلیون جوان در کنار مساجد می‌تواند در رونق حضور آنان در مساجد موثر باشد، علاوه برآن اتحاد میان ارکان مسجد موجب می‌شود که از موازی کاری در برنامه‌ریزی مسجد جلوگیری شود.

 

مشاور دبیرستادعالی کانون‌های مساجد کشور، اظهار کرد: مساجد نباید همانند کلیسا تنها مکانی برای عبادت و اقامه نماز باشند بلکه باید محور و مرکزی برای ارایه خدمات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی باشند.

 

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس غدیر کانون های مساجد خبرگزاری شبستان مقام معظم رهبری استیضاح ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور شیراز مساجد دبیر ستاد عالی کانون های مساجد مسجد طراز اسلامی کانون های مساجد مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام

الهام جم زاده معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان ایلام اظهار کرد: بیماری آبله گوسفندی یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در گوسفندان به شمار می‌آید در صورتی که این بیماری به موقع درمان نشود می‌تواند خیلی ساده کل گله را درگیر کند.

وی ادامه داد و گفت: آبله در گوسفندان یک بیماری پوستی می‌باشد که خود را با ضایعات سرتاسری در تمام بدن گوسفندان نشان می‌دهد. این بیماری گوسفند و بز را مبتلا می‌کند و گزارشاتی از وقوع انسانی آن نیز وجود دارد.

جم زاده با توجه به اینکه وجود انواع بیماری در گوسفندان همیشه باعث خسارات زیادی به دامداران می‌شود، گفت: اداره کل دامپزشکی استان ایلام براساس ابلاغ سازمان دامپزشکی کشور و به منظور کنترل و پیشگیری از بروز بیماری آبله و حفظ سرمایه دامی استان همزمان با کل کشور در سال ۱۴۰۲ واکسیناسیون آبله را در سطح استان با هدف پوشش کامل جمعیت دامی مورد انتظار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نوبت سر انجام داده است.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱ ما ۳۸ کانون بیماری آبله داشته‌ایم خوشبختانه واکسیناسیون گسترده و مانیتورینگ دقیق سبب کاهش تعداد کانون بیماری به ۶کانون در سال ۱۴۰۲ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی