Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@09:52:37 GMT

بنیاد فارابی نماینده اسکار 2019 را معرفی می کند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۵۸۹۲۸

رائد فریدزاده معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی، درخصوص روند انتخاب نماینده ایران برای حضور در مراسم اسکار ۲۰۱۹ گفت: انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار ۲۰۱۹ همچون روال سابق و سال‌های گذشته با همکاری و مساعدت خانه سینما صورت خواهد گرفت.

وی در همین راستا ادامه داد: انتخاب نماینده ایران برای اسکار ۲۰۱۹ طبق سنوات پیشین بوده و توسط هیات انتخابی شامل "افراد منتخب خانه سینما، سایر افراد مشخص شده و همچنین یک نماینده از فارابی" صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی درباره نحوه و روند انتخاب نماینده اسکار ایران اظهار کرد: امیدواریم که طی چند هفته آینده بتوانیم نماینده سینمای ایران در اسکار را اعلام نماییم. به طور معمول در ابتدا فهرست اولیه نامزدها شامل آثار شاخصی که قابلیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند اعلام شده و پس از آن بر اساس نظرخواهی و رای هیات انتخاب نماینده نهایی برای شرکت در اسکار امسال مشخص می شود.

وی درباره زمان احتمالی اعلام نام نماینده سینمای ایران ادامه داد: زمان چندانی برای انتخاب نماینده اسکار باقی نمانده و ما به امید خدا بعد از پایان یافتن جشنواره فیلم کودک در اصفهان، جلسات را  آغاز خواهیم کرد تا خیلی زود به نتیجه برسیم.

این مسئول سینمایی در خصوص نقش فارابی در انتخاب نماینده اسکار ۲۰۱۹ تصریح کرد: فارابی انتخاب کننده نماینده اسکار نیست بلکه اعلام کننده آن است. انتخاب نماینده سینمای ایران برای اسکار توسط هیات انتخاب شکل می گیرد که نماینده فارابی تنها یک عضو از آن را تشکیل می دهد.

فریدزاده درباره احتمال واگذاری انتخاب نماینده اسکار به کانون کارگردان خاطرنشان کرد: از ابتدا هم قرار نبود انتخاب نماینده سینمای ایران در اسکار به کانون کارگردانان سپرده شود. حتی کانون کارگردانان هم درخواستی مبنی بر این اتفاق نداشت. ما با دوستان جلساتی را ترتیب دادیم تا بتوانیم نقش خانه سینما را در این انتخاب شفاف تر و پررنگ تر کنیم.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران سینمای ایران خانه سینما جمهوری اسلامی ایران جشنواره فیلم سینمای ایران بنیاد فارابی نماینده ایران در اسکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۵۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نعیمه نظام‌دوست در برنامه اسکار با اجرای مهران‌مدیری: دوست دارم با «مهران مدیری» ازدواج کنم (فیلم)
  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • رؤسای کمیسیون‌های داوران، مربیان و ورزشکاران تنیس مشخص شدند
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • پیشرفت اجتماعی ایران از سال ۲۰۱۹ کم و در سال ۲۰۲۳ منفی شد / در بخش فرصت ها وضعیت ایران خطرناک است / قربانی‌شدنِ پیشرفت اجتماعی در ساحتِ سیاست و اقتصاد
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • «اخلاق و درام» راهی بازار نشر شد