Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-07@16:03:23 GMT

افشانی می‌تواند در شهرداری بماند

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۰۰۸۲

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز تعاون گفت: با توجه به اینکه شهرداری 50 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و به تعبیری شهر پیش‌فروش شده است، نیاز به راهبرد جدیدی در تامین مالی داریم.

رئیس شورای شهر با بیان اینکه در دوره گذشته فعالیت‌های عمرانی حالت انبساطی داشته است، افزود: ساخت بی‌رویه بزرگراه‌ها و تونل‌ها در اولویت قرار نداشته است، البته ساخت باغ کتاب اقدامی مثبت محسوب می‌شود، اما باید توسط بخش خصوص انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بدهی مالی شهرداری را ناشی از سیاست‌های گذشته دانست و افزود:‌ نباید رکود در فعالیت‌های عمرانی را بپذیریم و در این زمینه راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد.

او افزود: طراحی سرمایه‌گذاری برای پروژه‌های عمرانی یکی از همین راه‌حل‌هاست. همچنین می‌توانیم علاوه بر امکانات  پروژه برخی زیرساخت‌های فعلی را جهت بهره‌برداری و تامین مالی پروژه ضمیمه کرد.

وی با بیان اینکه استفاده از تسهیلات ارزی دولتی و تسهیلات ریالی بانکی می‌تواند موجب شود که پروژه‌های عمرانی به نحوی تعیین شود که سرمایه‌گذاران قادر به تامین نقدینگی باشند افزود: مقررات‌زدایی و جذاب‌سازی پروژه‌ها می‌تواند جذابیت اقتصادی را بالا ببرد. همه این پیشنهادها در صورتی ممکن می‌شود که بتوانیم امنیت سرمایه‌گذاری و ثبات را که لازمه فعالیت‌های درازمدت اقتصادی است تامین کنیم.

رئیس شورای شهر همچنین در حاشیه جلسه با اشاره به جلسه صبح امروز گفت:‌ در جلسه امروز آقای حاجی رئیس موسسه همشهری حضور داشتند و در مورد مسائل مالی صحبت شد. در این جلسه درخصوص اعضای کمیسیون‌های شورای شهر صحبت کردیم  و اعضا تا 90 درصد تثبیت شدند در خصوص بازنشستگی شهردار هم هنوز وقت صحبت فرا نرسیده است اما معتقدم ایشان می‌تواند بماند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازنشستگی شورای شهر تهران شهرداری نقدینگی سیاست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد

رئیس کمیسیون ویژه بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: تکمیل و بهره‌برداری از بوستان ۷۳ هکتاری کرامت و به ویژه باغ بانوان این بوستان باید جزو اولویت‌های شهرداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، فاطمه سلیمی _امروز هجدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس از بوستان ۷۳ هکتاری «کرامت»، با بیان اینکه در این پروژه، باغ‌های مختلفی تعریف و طراحی شده است، اظهار کرد: از جمله این باغ‌ها، باغ بانوان بوستان کرامت است.

وی گفت: براساس برنامه‌ریزی و برآورد صورت گرفته، تاکید جدی ما بر این بوده است که اولین باغ بوستان ۷۳ هکتاری کرامت، باغ بانوان باشد.

سلیمی افزود: شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، از ابتدای فعالیت خود تاکنون، توجه جدی به توسعه زیرساخت‌های تفریحی، ورزشی و فضای سبز ویژه بانوان داشتند و با همین نگاه، سایت‌های ویژه بانوان در بوستان‌های متعددی از سطح شهر ایجاد شده است.

رئیس کمیسیون بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: اتمام و بهره‌برداری از باغ بانوان بوستان کرامت، همت جهادی را در شهرداری می‌طلبد و شهردار و معاونان شهردار باید بیش از پیش پای کار تکمیل پروژه باشند تا شاهد پیشرفت و ساخت آن باشیم.

سلیمی گفت: طراحی‌های خوبی در بوستان کرامت صورت گرفته و پیمانکار هم مستقر شده و درحال اجرای پروژه است، بهره‌برداری از این پروژه باید در اولویت شهرداری قرار گیرد.

کد خبر 751495

دیگر خبرها

  • احداث باغ بانوان بوستان «کرامت» جزو اولویت‌های شهرداری باشد
  • شهرداری تهران کارهای ارزنده‌ای در ۳ سال گذشته انجام داده است
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • آنچه در یکصد و پنجاه و دومین جلسه شورای شیراز گذشت
  • در جلسه علنی شورای شهر شیراز چه گذشت؟
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • چمران: قرارداد با چینی‌ها محرمانه است! / از طرح شهرداری برای پارک لاله اطلاعی نداریم!