Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-06@10:43:41 GMT

افزایش قیمت شیرخشک غیرمنطقی است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۰۲۲۰

به گزارش اکوفارس، ناصر مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران، با تکذیب کمبود شیرخشک در داخل ،اظهار کرد: در شرایط کنونی نه تنها کمبودی در توزیع شیر خشک نداریم بلکه با مازاد آن در داخل روبرو هستیم و کارخانه های لبنی با ابزار ممنوعیت صادرات شیر خشک تنها در صدد کنترل و مدیریت قیمت شیر خام در بازار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مسئولان وزارت صنعت ، معدن و تجارت با دو ابزار ممنوعیت صادرات و واردات شیر خشک، وضعیت اشتغال ودرآمدزایی دامدار را به نابودی کشانده اند،افزود: با توجه به نوسان نرخ ارز، واردات قانونی و غیر قانونی شیر خشک به کشور توجیه ندارد. این آقایان تنها با ممنوعیت صادرات بستر را برای قاچاقچیان و خروج شیر خشک از کشور فراهم کرده اند.

مقدسی ادامه داد: با وجود آنکه 10 درصد شیر تولیدی تبدیل به لبنیات و 2 تا 2.5 درصد تبدیل به شیر خشک می شود؛بنابراین اگر کارخانه های لبنی اذعان دارند که به سبب کمبود شیر خشک در داخل باید از صادرات آن جلوگیری شود جای این سوال مطرح است که چرا اقدام به صادرات محصولات لبنی به بازارهای هدف می کنند؟

به گفته این مقام مسئول کارخانه های لبنی با ممنوعیت صادرات شیر خشک و مطرح کردن کمبود آن در داخل درصددند تا علاوه بر کنترل قیمت شیر خام، ارز گروه یک به واردات آن اختصاص دهند تا دامدار را نابود کنند.

وی با اشاره به اینکه ممنوعیت صادرات شیر خشک ضربه مهلکی به درآمد ارزی کشور وارد می کند، بیان کرد: این درحالی است که وزیر صمت به یکباره بدون نظرخواهی از وزیر جهاد کشاورزی اقدام به ممنوعیت صادرات این کالا کرده است.

رئیس انجمن صنفی گاوداران در ادامه افزود: طی چهار سال اخیر که کارخانه های لبنی نسبت به اجرای مصوب نرخ شیر 1440 تومان مقاومت می کردند، کارخانه های لبنی به سبب ارزان بودن دلار اقدام به واردات غیرقانونی شیرخشک به داخل می کردند و هم اکنون به سبب نوسان نرخ ارز این امر صرفه اقتصادی ندارد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت شیر خشک به سبب کمبود آن در داخل غیر منطقی است، اظهارکرد: در شرایط کنونی صادرات لبنیات به قدری جذابیت دارد که کارخانه های لبنی بلافاصله پس از دریافت شیر از دامدار اقدام به خشک کردن و صادرات لبنیات به بازارهای هدف می کنند و به بهانه کمبود شیر خشک در داخل، صادرات آن را ممنوع کردند تا بتوانند با فراهم کردن بستر برای قاچاقچیان، شیر خشک را از مرزهای کشور بیرون ببرند.

مقدسی در پایان با بیان اینکه  مطرح کردن موضوع احتکار شیر خشک پایه و اساسی ندارد، تصریح کرد: اگر کارخانه های لبنی راست می گویند صادرات لبنیات را همانند شیر خشک ممنوع کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود

ویتامین‌ها چه نقشی در افزایش وزن می‌توانند داشته باشند؟ ویتامین‌های چاق کننده کدامند؟ آیا خوردن قرص ویتامین دی باعث چاقی می‌شود؟ کمبود چه ویتامینی باعث گرسنگی می‌شود؟ آیا می‌دانستید برخی از ویتامین‌ها در اشتها نیز تأثیر می‌گذارند و در نتیجه باعث می‌شود که غذای بیشتری بخوریم و بنابراین بر چاق شدن تأثیر می‌گذارند. به عنوان مثال، سطح پایین ویتامین B ۶ سطح سرتونین مغز را کاهش می‌دهد و همین موضوع بر افزایش اشتها تأثیر می‌گذارد. از طرف دیگر برخی از افراد مولتی ویتامین‌ها را بر افزایش وزن و یا لاغری مقصر می‌دانند و به سبک زندگی و برنامه غذایی خود توجه نمی‌کنند.

به گزارش خبرآنلاین، ممکن است ویتامین D بتواند به عنوان ویتامینی که افزایش اشتها را تحریک می‌کند، مطرح شود. ویتامین D در واقع یک هورمون است که در بدن ساخته می‌شود و نقش مهمی در تنظیم سطح سرمی سایر هورمون‌ها و عملکرد سیستم عصبی دارد. برخی مطالعات نشان داده‌اند که کمبود ویتامین D می‌تواند باعث کاهش اشتها و افزایش ریسک ابتلا به کاهش وزن شود. بنابراین، مصرف ویتامین D به صورت معتدل و بر اساس توصیه پزشک ممکن است در افزایش اشتها و وزن مفید باشد.

مهم است بدانید که تعدادی عوامل دیگر نیز می‌توانند بر روی اشتها تأثیر بگذارند، از جمله فعالیت بدنی منظم، روزمره، تنوع رژیم غذایی، مصرف غذا‌های پرکالری، تغذیه متعادل و سلامت عمومی بدن. به همین دلیل، بهتر است با متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید تا رژیم غذایی و مکمل‌هایی که ممکن است اشتها را تحریک کنند، به شما توصیه شوند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳۰ کارخانه مشغول خرید برگ سبز چای هستند
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • راه حل مشکل لاستیک/واردات یا توجه به تولید؟
  • قیمت خودرو امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت واقعی است؟
  • قیمت پراید «عجیب» شد/ گرانی بی‌سابقه قیمت خودرو در بازار
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • کمبود این ویتامین سبب لاغری می‌شود
  • پیش بینی جالب یک کارشناس از قیمت خودرو/ قیمت کارخانه تغییر می‌کند؟
  • ۵۰ هزارتن شیرخشک در کارخانجات دپو شده است