Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@23:23:23 GMT

کشور نیاز به یک تعاونی فراگیر ملی دارد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۰۴۰۰

حمید کلانتری (معاون سرپرست وزارت کار و رفاه و تامین اجتماعی) در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان تهران با تاکید بر نقش تعاونی‌ها در اقتصاد کشور گفت: جامعه اگر می‌خواهد پیشرفته باشد باید یکایک آحاد جامعه جهت این پیشرفت حرکت کنند. این مهم جز با یک اراده همگانی وارد کار نمی‌شود. نهضتی باید ایجاد شود که همه در سایه‌اش برای کشور تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشور دوره‌های مختلف تاریخی را با هر شرایطی پشت سر گذاشته است، گفت: ما در دوره‌های مختلف انقلاب شرایطی را تجربه کردیم و حالا با تحریم‌ها روبرو شده‌ایم. این تحریم‌ها با تدابیر کلان کشور در عرصه اقتصاد، برنامه‌ریزی مدیریتی، اصلاح نظام پولی و بانکی و همبستگی دولت، مجلس و قوه قضائیه به قطع پشت سر گذاشته می‌شود.

کلانتری با بیان اینکه تعاونی‌ها بر اساس اصل 104 قانون اساسی یکی از رکن‌ اساسی اقتصاد کشور هستند بیان کرد: تعاونی‌ها به معنای خاص همان تعاونی‌هایی هستند که طبق قانون و اصل 144 شروع به کار کردند. اما به نظر من آنچه می‌تواند در جهت رشد و توسعه کشور رقم بخورد؛ ایجاد یک تعاونی بزرگ و چند منظوره است که تمامی شهروندان و مسئولان و اقشار مختلف کشور به عنوان یک واحد کل در آن نقشی پررنگ ایفا کنند. این تعاونی می‌تواند فراگیر و ملی و یا یک شرکت تعاونی سهامی عام باشد که همه ایرانیان عضو آن باشد. هدف این تعاونی توسعه و رونق اقتصاد کشور است.

وی ادامه داد: تعاونی می‌تواند عمومی باشد. مانند تعاونی سهام عام که همه مردم یک شهر می‌توانند عضو آن باشند. فرض کنید همه تعاونی‌های کشور در 93 نقطه کشور تبدیل به یک تعاونی بزرگ به نام تعاون توسعه و پیشرفت ایران شود.

وی هدف این تعاونی بزرگ را وحدت و هماهنگی ایرانیان تعریف کرد و گفت: باید کل ایران را به یک تعاونی بزرگ برای حل مشکلات اقتصادی تبدیل کنیم. درست است که تعاونی‌ها معضلات و مشکلات اقتصادی، نقدینگی و مواد اولیه دارند؛ اما من در این هفته تعاون به چشم دیدم که همه به دنبال توسعه بودند. من تعاونی‌هایی را می‌شناسم که نیمه تعطیل هستند؛ اما با این حال به دنبال نقدینگی هستند که بتوانند کسب و کار خود را رونق دهند. هر تعاونی با یک مدیریت قوی می‌تواند تمام مشکلاتش را حل کند و مشکل اقتصادی نداشته باشد.

وی با اشاره به تعاونی‌ها در حوزه بهداشت و درمان گفت: این دو تعاونی یکی از تعاونی‌های همیشه موفق در عرصه بهداشت بوده است.

کلانتری فرهنگ تعاونی را یک فرهنگ مشارکتی دانست و بیان کرد: این اولین چیزی است که جامعه ایرانی باید با آن همراه شود. از سوی دیگر بانک‌ها و صندوق‌ها باید سویه تعاونی بگیرند. اداره مالیات هم باید شرایط مردم را درک کنند و بر طبق تعاونی با آنها رفتار کند تنها در این صورت است که می‌تواند کشور را روبه جلو ببرند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: حمید کلانتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور

تین نیوز

 مرز زمینی آستارا مهمترین و فعالترین مرز زمینی شمال جمهوری اسلامی ایران و دروازه ایران به اروپا است که بیشترین میزان تجارت بین المللی با روسیه، آذربایجان و کشورهای اروپای شرقی از این طریق صورت می گیرد و برای توسعه این مرز مهم کشور، بهبود زیرساخت ها و احداث تیرپارک های استاندارد، ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یکی از مشکلاتی که امروزه رانندگان ماشین های ترانزیتی داخلی و خارجی سنگین در مرز زمینی آستارا در شمال غربی استان گیلان با آن دچار هستند، نبود یک تیرپارک مناسب برای توقف در زمان افزایش تردد کامیون ها و ایجاد صف طولانی در این مرز پرتردد شمال جمهوری اسلامی ایران است. این صف در برخی موارد به کیلومترها افزایش می یابد که زمینه ایجاد مشکل را برای رانندگان، اقلام داخل تریلی ها و همچنین عابران را فراهم می کند.

صف های طولانی سبب اخلال در ترافیک جاده ای منتهی به مرز زمینی آستارا شده و مشکلاتی از جمله تصادف و مسائل دیگر را برای رانندگان رقم می زند. بر این اساس ساخت تیرپارک اهمیتی دوچندان می کند تا علاوه بر توقف کامیونها در یک محدوده مشخص و جلوگیری از خطرات و مخاطرات ترافیکی و همچنین آلایندگی آنها، نیازهای روزمره رانندگان برای اسکان، استراحت و خرید ملزومات نیز تامین شود.

آستارا یک شهر کوچک مرزنشین و گردشگر پذیر است و گمرک آن برخلاف بسیاری از شهرها در داخل شهر واقع شده و کامیون ها ناگزیر به تردد در محدوده شهر تا رسیدن به بندر یا مرزهای زمینی هستند، بنابراین ساخت تیرپارک برای توقف های طولانی یا مقطعی این وسایل نقلیه ترانزیتی ضرورت دارد و از اینرو فرایند ترخیص کامیون ها به لحاظ ضرورت اعمال رویه های مختلف گمرکی زمانبر است و باید یک تیرپارک نه بلکه چند تیرپارک بزرگ در شهر مرزی آستارا ساخته شود.

ایجاد و احداث یک تیر پارک در فعال ترین و مهمترین مرز زمینی شمال کشور نیاز اساسی و خواسته به جا و از زیر ساخت های مهم لجستیکی است که حل معضل صف های طولانی کامیون های ترانزیتی  داخلی و خارجی در مرزهای آستارا را رقم خواهد زد. تیرپارک ها معمولا در مسیرهای ترانزیتی احداث می شوند که از تردد بالایی از کامیون ها برخوردارند و یکی از معضلات مهم و اساسی مرز زمینی آستارا در این رابطه نبود تیرپارک به عنوان محل پارک کامیون ها و اسکان رانندگان است و اداره کل گمرک آستارا رفع ترافیک کامیون ها در شهر مرزی آستارا را نیازمند احداث تیرپارک می داند.

مدیرکل گمرک آستارا در این رابطه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه میزان فعالیت اقتصادی در مرزهای آستارا افزایش یافته و حجم صادرات از مرزهای این شهرستان مرزی استان گیلان چند برابر برابر شده است، اظهار کرد: تا زمانی که یک یا چند تیر پارک با گنجایش بالا در آستارا ساخته نشود از صف و ترافیک کامیون ها کاسته نخواهد شد.

علی حسین ذوالقدری نبود تیر پارک و ترافیک کامیون های ترانزیتی را یادآور شد و افزود: نبود تیر پارک برای کامیونهای ترانزیتی از مشکلات مهم شهر مرزی آستارا است و گمرک آستارا در حوزه شهری واقع شده است و نبود تیر پارک باعث شده کامیون های ترانزیتی و صادراتی به داخل خیابان های شهر مرزی آستارا کشیده شوند و شاهد ترافیک این خودروها باشیم.

وی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ساخت تیر پارک مجهز و بزرگ مشکلات موجود در این زمینه رفع شود.

ذوالقدری با بیان اینکه آستارا شهر کوچکی است و گمرک آن برخلاف بسیاری از شهرها در داخل شهر واقع شده و کامیون های ترانزیتی ناگزیر به تردد در محدوده شهر تا رسیدن به بندر یا مرز زمینی و ریلی هستند، گفت: ساخت تیرپارک برای توقف های طولانی یا مقطعی این وسایل نقلیه ضرورت دارد.

مدیر کل گمرک آستارا، اظهار کرد: بندر آستارا با وجود سه گمرک فعال همزمان با کشور جمهوری آذربایجان، دروازه اصلی تجارت ایران و اوراسیا به شمار می رود و در این میان ارتقاء زیرساخت ها و برطرف کردن کاستی ها ضرورت ایفای نقش موثر در عرصه تجارت کشور است.

وی از آمادگی کامل اداره کل گمرک آستارا برای فعال شدن تیرپارک و رفع کامل ترافیک کامیون های ترانزیتی در سطح شهر مرزی آستارا خبر داد و گفت: اگرچه صف کامیون ها در ورودی و برخی خیابان های آستارا نشانگر رونق اقتصاد برون مرزی است، اما توقف طولانی مدت این خودروها در مسیرهای مهم شهر سبب رنجش خاطر اهالی میشود و اگر تیرپارک در حال احداث برای توقف و ساماندهی کامیون های تجارت خارجی فعال شود، ترافیک از خیابان های پایانه و گمرک برچیده خواهد شد.

ذوالقدری با بیان اینکه تمام تلاش ها بر این است که گمرک و مرزی فعال و پویا در این منطقه از کشور عزیزمان ایران داشته باشیم، افزود: آستارا از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

مدیر کل گمرک آستارا با اشاره به ساخت پایانه مرزی جدید در حاشیه شهر آستارا، اظهار کرد: به دلیل افزایش حجم کالاهای صادراتی به ویژه محصولات کشاورزی، نیازمند وجود یک پایانه مرزی استاندارد، بزرگ و در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودیم که هم اکنون در حال ساخت است و قطعاً با تکمیل آن شاهد افزایش مبادلات تجاری خواهیم بود.

وی از خروج ۸ هزار و ۱۷۹ دستگاه کامیون ترانزیتی در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ از طریق مرز زمینی آستارا خبر داد و گفت: این میزان تردد در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته ۴۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، تیرپارک محل توقف و پارک کامیون ها در راه های بین شهری است که استانداردهای مخصوص دارد و با اخذ مجوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای احداث و مورد بهره برداری قرار می گیرد. تیر پارکها معمولا بجز خدمات پارکینگ خودرو، خدمات رفاهی دیگری را به کاربران از جمله جایگاه سوخت، سرویس بهداشتی، نمازخانه، اغذیه فروشی، استراحتگاه و فروشگاه ارائه می دهند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تولید انبوه قطار ملی در ریل ماند/مروری بر کارنامه قطار ایرانی
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • گرفتن ویزای دانشجویی اروپا چگونه است؟
  • پدر مهران غفوریان افسر ارشد ساواک بود؟ | واکنش فوری ستاره سینما و تلویزیون به یک شایعه فراگیر درباره پدرش
  • گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا فراگیر شده است
  • نیاز مرغ روزانه کشور کمتر از ۷ هزار تن است
  • بررسی تعارض منافع شرکت تعاونی کارکنان بنادر و گمرکات در ارائه برخی خدمات
  • ◄ واردات لوکوموتیو آری یا خیر؟
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور