Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@17:58:02 GMT

کارآفرینی با تولید لیف از یک گیاه ناشناخته

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۰۵۱۳

کارآفرینی با تولید لیف از یک گیاه ناشناخته

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، محمد مقیمی، طلبه کارآفرین قمی بابیان اینکه همیشه از فقر عده‌ای از مردم به‌ویژه مناطق محروم رنج می‌بردم گفت: چند سال پیش باهدف خدمت به مستضعفین به همراه یک گروه جهادی داوطلبانه به یکی از روستاهای محروم جنوب کرمان به نام عنبرآباد اعزام شدم.

وی با اشاره به اینکه هدف این گروه جهادی محرومیت‌زدایی اهالی روستا بود اظهار کرد: تصمیم گرفتیم با ایجاد امکانات برای اهالی روستا، مردم آنجا را هم با اشتغال مناسب درزمینهٔ کشاورزی توانمند کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی بابیان اینکه پس از مطالعه و تحقیق، زمین‌های منطقه را برای کشت گیاهی به نام لوفا مناسب دیدم گفت: با ایده نوین کاشت و نهایتاً تولید لیف گیاهی لوفا متوجه شدیم هم می‌توانیم به خواست رهبر معظم انقلاب در اقتصاد مقاومتی عمل کنیم و هم هدفمان را برای محرومیت‌زدایی از اهالی روستا محقق کرده باشیم.

وی درباره این گیاه گفت: لوفا گیاهی یک‌ساله، بالارونده و از خانواده کدوئیان است که مناسب آب‌وهوای نیمه گرمسیری است و میوه آن بعد از بلوغ کامل تبدیل به اسفنج می‌شود.

این کارآفرین قمی از تلاش‌های خود برای راضی کردن کشاورزان منطقه گفت و اظهار کرد: در آن روزها به‌زحمت توانستم آن‌ها را راضی کنم تا این گیاه را کشت کنند ولی امروز خوش‌حالم که درآمد هر خانوار برای هر هزار متر در طول سال بیش از 10 میلیون تومان است.

این طلبه کارآفرین بابیان اینکه برای توسعه طرح در سال گذشته 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغال از کمیته امداد دریافت کردم گفت: در طول این پروژه از کاشت تا تولید و عرضه محصول علاوه بر اشتغال تمام‌وقت برای 4 نفر از جوانان قم، برای 25 خانوار نیز در کرمان و قم به‌صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت شغل ایجاد کردیم.

وی همچنین توکل به خداوند را عامل اصلی موفقیت خود عنوان کرد و گفت: با تلاش شبانه‌روزی و صبر توانستم یک کارگاه خانگی راه‌اندازی کنم و تولید لیف گیاهی لوفا را به‌صورت رسمی آغاز کنم.

این کارآفرین خلاق طرح تولید لیف لوفا را موفقیت‌آمیز عنوان کرد و گفت: با توکل به خداوند، تلاش شبانه‌روزی و صبر توانستم این محصول را بانام تجاری «نسیما» به بازار عرضه کنم.

وی بابیان اینکه از گیاه لوفا محصولات متعددی ازجمله لیف گیاهی، اسفنج ظرف‌شوئی، کفی صندل، فیلتر، عایق و چند محصول صنعتی و دستی خلاقانه دیگر تولید می‌شود گفت: در صورت حمایت مسئولان علاوه بر تولید لیف می‌توان با تولید این محصولات هم اشتغال‌زایی کرد.

مقیمی مشکلات مالی پیشرفت پروژه را یادآور شد و گفت: با حمایت مسئولان می‌توانم گام‌های بلندتری در ایجاد اشتغال جوانان و تحقق اقتصاد مقاومتی بردارم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: درآمد رهبر معظم انقلاب فقر کمیته امداد مشکلات مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود

ایسنا/فارس استاندار فارس پیشنهاد داد که در راستای شعار سال، تعاونی خیرین استان فارس با همکاری اداره تعاون و در جهت توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۵ اردیبهشت در آیین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری استان فارس با بیان اینکه استان فارس همواره در بسیاری از مجامع خیرین پیشتاز و شروع کننده بوده و به‌عنوان الگو مطرح شده است، خواستار تسهیل در فرآیندهای اداری و قانونی شد و گفت: خیرین در راستای کار خیر، هرگاه با مانعی مواجه شدند حتما ما را در جریان بگذارند تا شخصا در کمتر از ۲۴ ساعت جهت رفع مانع اقدامات لازم را انجام دهم.

محمدهادی ایمانیه، جلوگیری از موازی کاری را یکی دیگر از مسائلی عنوان کرد و خواستار ایجاد شبکه‌ای واحد برای هدفمندتر کردن کمک‌های خیرین شد.

وی همچنین پیشنهاد ایجاد تعاونی خیرین را مطرح کرد و گفت: این تعاونی با همکاری اداره تعاون و خیرین، می‌‍تواند شبکه‌‍‌ای را در زمینه توسعه اشتغال و تولید ایجاد کند که در راستای شعار سال گام بردارد.

ایمانیه در پایان صحبت‌های خود خواستار اطلاع رسانی گسترده برای ساماندهی کودکان کار، متکدی و بازمانده از تحصیل شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت تسهیلات به ۵۳۴ طرح تولید و کارآفرینی خراسان جنوبی
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • گشایش نمایشگاه کارآفرینی و اشتغال بسیجیان استان در درچه
  • اصفهان صاحب ظرفیت‌های ناشناخته زیادی است
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است