Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-04@03:09:44 GMT

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه کلن آلمان

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۰۵۳۹

همکاری دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه کلن آلمان

مدیر گسترش و سنجش علم دانشگاه آزاد اسلامی از همکاری با دانشگاه کلن آلمان خبر داد.

مریم اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: دومین سمپوزیوم و مدرسه بین‌المللی سلول‌های بنیادی و کاربردهای بالینی با همکاری دانشگاه کلن و آکادمی سلول‌های بنیادی آلمان برگزار شد.

رئیس مرکز تحقیقات زیست‌فناوری کاربردی واحد علوم پزشکی تهران ادامه داد: این برنامه همگام با دانش روز دنیا و جدیدترین تکنولوژی‌ها درباره سلول‌های بنیادی در آزمایشگاه، تشخیص و درمان و پزشکی فردمحور با نگاه به آموزش و آشنایی متخصصان و دانشجویان کشورمان به جدیدترین پروتکل‌های درمانی بر اساس ویژگی‌های ژنتیکی هر فرد و نحوه استفاده صحیح از سلول‌های بنیادی در آزمایشگاه و بالین و ایجاد روابط نزدیک‌تر آکادمیک بین‌المللی بین ایران و آلمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی دومین سمپوزیوم و مدرسه بین‌المللی سلول‌های بنیادی و کاربردهای بالینی ادامه داد: مباحث مطرح‌شده در سمپوزیوم شامل کاربرد و نقش سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌های قلبی و عروقی، پزشکی بازساختی، سرطان‌ها، بازسازی فک و صورت و جمجمه، بیماری‌های نرودژنراتیو، بیماری‌های گوارش، ارتوپدی و پزشکی فردمحور بود.

وی اضافه کرد: مدرسه تابستانی به مدت سه روز 1 تا 3 مرداد با تدریس استادان برجسته دانشگاه کلن در دانشگاه کلن آلمان برگزار شد.

اسلامی بیان کرد: مباحث تدریس شده به صورت تئوری و عملی در مدرسه تابستانی شامل عناوین نقش سلول‌های بنیادی در بیماری‌های انسان، کشت سلول‌های بنیادی، کشت و ایجاد سلول های کاردیومیوسیت توسط سلول‌های بنیادی، کاربرد و نقش سلول‌های بنیادی در سرطان‌ها، کاربرد بیومارکرهای ژنتیکی در تمایز سلول‌های بنیادی قلبی،‌ کاربرد سلول های بنیادی در بیماران ضربه مغزی،‌ کار با حیوانات آزمایشگاهی، جراحی قلب موش، استخراج بافت، برش بافت و کشت، بررسی اثرات داروها بر بافت قلب، سلول‌های بنیادی و پزشکی فردمحور، بررسی کارکرد آزمایشگاهی و آنالیز سلول‌های قلبی برش داده‌شده در MEAS پلیت، بررسی کارکرد و آنالیز تکثیر و امپدانس سلول‌ها بود.

مدیر گسترش و سنجش علم دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد:‌ مذاکرات اولیه و جلب موافقت در راستای امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه کلن و آکادمی سلول‌های بنیادی برای تبادل استاد و دانشجو، دوره‌های 6 تا 9 ماهه مشترک برای انجام پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، فلوشیپ تخصصی، فرصت‌های مطالعاتی، کارگاه‌های و مدرسه‌های تابستانی، دریافت گرنت‌های پژوهشی انجام شد.

انتهای پیام/4040

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد قربانی گلشن‌آبادی معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن حضور در کلاس نوستالوژیکی دانشجویان ورودی سال 1372 رشته علوم اجتماعی تبریک روز معلم به استادان دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز گفت: با توجه به اوضاع سیاسی جهان و شرایط پیش آمده وظیفه استادان این است که تمامی مفاهیم روز دنیا را به دانشجویان ارائه دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۳۰۰ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان تدریس می شود
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • دکتر طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال کنشگری فعال در عرصه تعلیم و تربیت است
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد از طرح نور
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
  • استادان مفاهیم روز جهان را به دانشجویان آموزش دهند
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران