Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،خالد جعفری،با اشاره به ظرفیت های استان کردستان در زمینه کشاورزی،گفت: به لحاظ کشاورزی، اقلیم و رواناب در کشور جایگاه خوبی داریم و از  یک میلیون و ۲۰۰هزار هکتار اراضی استان ۸۰۰هکتار آن درجه یک و دو است.
وی افزود: پنج میلیارد متر مکعب رواناب در کردستان جاری است که تنها ۱۳۰هزار هکتار اراضی آبی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه ارزش تولید ناخالصی داخلی وابستگی فراوانی به کشاورزی دارد، بیان کرد: بیش از ۲۷ درصد ارزش ناخالصی به کشاورزی وابسته است و 30 درصد اشتغال استان نیز مربوط به کشاورزی است.
وی عنوان کرد: در بحث آبیاری تحت فشار با مساحت تحت پوشش بالغ بر ۵۲ هزار هکتار از میانگین های کشوری بالاتر هستیم.
جعفری ادامه داد: باتوجه به مکانیزاسیون کشاورزی تأثیرات خشکسالی را به صورت قابل توجهی کاهش داده‌ایم و امسال با توجه به کاهش بارش ها در سال ۹۴_۹۵ بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم در استان  تولید شد.
وی در خصوص پرداختی های کشاورزان با تاکید بر تلاش این سازمان برای پرداخت به موقع، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه قرار بود 50 درصد هزینه گندم تحویلی به مراکز خریداری پرداخت شود که این مهم با تلاش فراوان مسئولان اتفاق افتاد و مبلغی بیش از ۷۰۰میلیارد تومان پرداخت شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: امسال از یک هزار و ۳۰۰ دستگاه کمباین برای برداشت گندم استفاده شده که تعداد ۳۶۰ دستگاه از خارج استان آمده‌اند.
جعفری افزود:با افزایش تولید و خریداری گندم، کردستان با تولید 12 درصد گندم کشور بعد از استان خوزستان در جایگاه دوم کشوری قرار گرفته است.
انتهای پیام/م

کسب مقام دوم کردستان در تولید گندم کشور

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کشاورزی اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل دولت سیزدهم برای حمایت از گندمکاران در بودجه سال ۱۴۰۳ مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده است که نسبت به عملکرد بودجه سال گذشته حدود ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • امسال قطعی برق برای کشاورزان نخواهیم داشت
  • خرید ۱۰ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • پیش بینی تولید ۱.۵ میلیون تُن برنج در مازندران