Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@07:06:42 GMT

قرآن نقشه راه است/ فعالیت ۱۵۰۰ خانه نور در کشور

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۰۵۹۱

قرآن نقشه راه است/ فعالیت ۱۵۰۰ خانه نور در کشور

دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور با بیان اینکه قرآن نقشه راه است گفت: هر نقشه ای نیازمند نقشه خوان است و برای فهم قرآن نیازمند بهره گیری از روایات ائمه اطهار(ع) هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی، دبیر ستادعالی کانون‏های فرهنگی هنری مساجد کشور صبح امروز(۱۳شهریور)در آیین افتتاحیه طرح ارتقاء مربیان خانه‏ های نور با اشاره به حدیث ثقلین گفت: پیامبر اسلام (ص) در این حدیث می فرمایند: «من دو گوهر گرانبها یعنی «کتاب‌الله» و «عترت» را در میان شما به یادگار می گذارم تا به وسیله این دو سعادتمند شوید» اما در این میان برخی تنها به قرآن توسل می جویند و برخی صرفاً به ائمه اطهار (ع) متوسل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این در حالی است که رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: این دو هرگز از هم جدا نمی شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی تصریح کرد: تا زمانی که نبی مکرم اسلام در قید حیات بودند خودحضرت قرآن را تبیین می کردند اما با توجه به این که همواره در کتاب‌های مقدس آسمانی، برای مانایی ابهام وجود دارد، برای رفع این ابهانات و ماندگاری در طول تاریخ نیازمند مبیّن و تبیین‌کننده هستند. همچنان که قرآن کریم نیز دارای محکم و متشابه است و این آیات باید توسط افرادی که با کلام وحی آشنا هستند تبیین شود.

 

حجت الاسلام ارزانی تصریح کرد: جوان امروز برای فهم آیات محکم و متشابه کتاب آسمانی نیازمند نقشه راه است. اگر قرآن را نقشه راه انسان برای زندگی سعادتمندانه در دنیا و آخرت میدانیم ائمه (ع) نیز راهنمای این نقشه هستند. بنابراین ما برای فهم و درک متشابه نیازمند اهل بیت (ع) هستیم.

 

دبیر ستادعالی کانون‏های مساجد ادامه داد: هر چند قرآن کریم مستقیم با ما صحبت می کند اما برای فهم قرآن نمی توان به تنهایی به آن مراجعه کرد. ما برای فهم قرآن نیازمند بهره‌گیری از روایات و فرمایشات اهل بیت (ع) هستیم و اگر به تنهایی در این مسیر وارد شویم دچار ضلالت خواهیم شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: هر کس به اندازه فهم خود قرآن را درک می کند و کلام وحی برای ما دارای ابهاماتی است که فرمایشات ائمه اطهار (ع) از جمله نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و احادیث و روایات می تواند این ابهامات را تبیین کند.

وی در ادامه با اشاره به بحث خانه های نور تصریح کرد: خانه های نور که در آنها فعالیت‌های قرآنی انجام می شود به واسطه کلام وحی نورانی هستند. اما توجه داشته باشیم که ما اگر دکترای قرآنی هم داشته باشیم -هر چند به ما کمک می کند- اما صرف داشتن علم قرآنی برای انسان نور ایجاد نمی کند. نور آن باور و اعتقاد قلبی انسانها است و کسب این نور را باید از خداوند درخواست کرد.

 

حجت الاسلام ارزانی ادامه داد: ابوعلی سینا که کتاب‌های قانون و شفای او امروز نیز در دنیا مورد استفاده است می گوید من هر جا به مشکلی برخورد می کردم دو رکعت نماز می خواندم تا مشکلم حل شود بنابراین باید بسیار مراقب بود چرا که ممکن است انسان با وجود دارا بودن علم بسیار، ولی از نور محروم باشد و همین علم و دانش حجاب او شود.

 

دبیر ستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد: برای تبدیل علم و داشن به «نور» باید به اهل بیت (ع) متوسل شد و رستگاری با کسی است که همراه اهل بیت(ع) باشد.

 

وی در پایان توصیه کرد: اساس کار ما باید کودکان باشند چرا که ما هر جا توفیقی داشته ایم جایی بوده است که برای کودکان کار کرده ایم.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس غدیر کانون های مساجد استیضاح مقام معظم رهبری عید غدیر افزایش قیمت شیراز رهبری خانه های نور خانه های نور قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه بارش‌های رگباری طی دو روز آینده در کشور

به گزارش «تابناک»، بنا بر اعلام سازمان هواشناسی، برای امروز و فردا در بسیاری از نقاط نیمه غربی، مرکز و حتی نواحی از دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور شاهد تشکیل توده‌های تندری و وقوع بارندگی خواهیم بود.

شدت و تمرکز اصلی بارش‌ها در استان‌های مرکزی و همچنین حاشیه زاگرس خواهد بود، چرا که توده‌های تندری بیشتر و قدرتمند تری در این نقاط تشکیل خواهد شد.

از روز دوشنبه با ورود یک موج بارشی جدید به کشور شاهد بارش‌های رگباری خواهیم بود که گسترده‌تر و شدید تر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • دادستان کل کشور: طرح «نور» فراجا ادامه پیدا خواهد کرد
  • اردوگاه‌های دانش آموزی نیازمند اعتبار و بودجه
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه وحدت است
  • خانه‌های دین و زندگی نقطه اتصال وحدت است
  • قدیمی‌ترین نقشه بازترسیم شده بافت تاریخی شیراز رونمایی شد
  • پروانه فعالیت ۵ موسسه فرهنگی قرآن و عترت در سنندج صادر شد
  • نقشه بارش‌های رگباری طی دو روز آینده در کشور
  • شرق مازندران نیازمند پایانه صنعتی دام است
  • رفع نقص ۱۵۰۰ دستگاه کارتخوان و ۳۰۰ پین پد در منطقه سبزوار
  • امسال ظرفیت خود را در اختیار حرکت عظیم زندگی با آیه‌ها قرار دادیم