Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@14:29:34 GMT

خراسان پیشتاز در عرصه صنعت چاپ و بسته بندی است

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۰۸۷۷

خراسان پیشتاز در عرصه صنعت چاپ و بسته بندی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:خراسان پیشتاز در عرصه صنعت چاپ و بسته بندی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از روباط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از چاپخانه های صبا، پیمان نو و اشکان لفاف توس با بیان اینکه بسیار خرسندم که درروز ملی صنعت چاپ شاهد یک اعتماد به توانمندی های ملی و داخلی هستیم گفت: مشهد پیشینه درخشانی در صنعت چاپ کشور داشته وجود چاپخانه های باسابقه در این شهر گویای سابقه آن در صنعت چاپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تأکید کرد: جایگاه صنعت چاپ در استان خراسان رضوی بسیار ویژه است؛به طوری که پس ا ز تهران و قم ، شهر مشهد سومین رتبه را در حوزه چاپ و نشر کشور دارد، به ویژه که این ا ستان به واسطه حرم مطهر علی ابن موسی الرضا (ع) میزبان زائران حضرت امام رضا (ع) است و همین موضوع تاثیر چشمگیری در رونق چاپ و نشر کشور دارد.

 

روارید بیان داشت: درگذشته آرزوی بعیدی بود که همه ی امکانات صنعت چاپ را در یک مجموعه صنعتی به صورت متمرکز شاهد باشیم اما امروز این آرزو به واقعیت تبدیل شده است.

 

وی با اشاره به اشتغال بالغ بر ٣هزار و پانصد نفر در این صنعت اظهار کرد: به یقین صنعت چاپ خراسان رضوی به دلیل قرار داشتن در یک منطقه استراتژیک از حیث ارتباط کشورهای آسیای میانه و همسایه های شرق کشور که دومین کلان شهر مذهبی جهان نیز در ا ین منطقه با وجود مضجع نورانی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) متلالو است و هویت اساسی خود را از این وجود مقدس گرفته است، به خاطر داشتن منابع انسانی مجرب و کارآزموده و پیشکسوتان با تجربه عرصه چاپ ،می تواند آینده درخشانی را نوید دهد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: صنعت چاپ صنعتی است که نه تنها بحث فرهنگ عمومی و ترویج و تبیین ارزشها و معارف را ازطریق چاپ درفضای جامعه می بینیم بلکه سرعت اطلاعات و چاپ دیجیتال از اهمیت و قوت این صنعت نکاسته است و در تمام شئون زندگی ما آثار این صنعت را مشاهد می کنیم.

 

وی با بیان اینکه امیدوارم در آینده شاهد شکوفایی و بالندگی این صنعت در استان باشیم گفت: مشکلات موجود بر سر راه این صنعت در فضاهای مختلف بویژه ارز مطرح است که امیدوارم با تدبیری که مسئولان در این عرصه خواهند داشت،این مشکلات به کارگرانی که در این عرصه فعالیت می کنند ضربه ای نزند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس افزایش قیمت کانون های مساجد خانه های نور مقام معظم رهبری عید غدیر غدیر استیضاح رهبری حسن روحانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بازدید صنعت چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۰۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، محمدمهدی اسماعیلی در این عیادت که سه شنبه شب ۱۸ اردیبهشت ماه انجام شد، با حضور در منزل این بازیگر پیشکسوت، جویای وضعیت او شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و سید مجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق هنر، وزیر فرهنگ را در این بازدید همراهی کردند.
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حوادث ناشی از کار دومین علت مرگ در کشور است
  • اکنون جشنواره امام رضا (ع) بازوی قدرتمندی برای عرضه فرهنگ و معارف رضوی است
  • پارک علم و فناوری خراسان رضوی، قطب انرژی شرکت‌های فناور کشور
  • کارگاه آموزشی شعر رضوی در ارومیه برگزار می‌شود
  • عیادت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از «رضا رویگری»
  • مشهد قطب آجیل ایران می‌شود
  • عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو ـ خبرنگار
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تمام برنج‌های وارداتی در مبادی ورودی کشور و در مبدا تولید نمونه‌برداری می‌شود