Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@21:50:56 GMT

افتتاح فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با حضور روحانی

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۱۱۲۹

افتتاح فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با حضور روحانی

فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند با ظرفیت تولید سالانه ۶۵۰ مگاوات برق با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

حجت الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در جریان سفر به عسلویه، ضمن افتتاح فاز اول نیروگاه پتروشیمی دماوند و سرویس‌های جانبی فاز 2 عسلویه، از بخش‌های مختلف این نیروگاه و اتاق کنترل آن بازدید و با توضیح مدیران و متخصصان در جریان روند فعالیت‌ها و تولیدات این نیروگاه پتروشیمی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاز نخست نیروگاه پتروشیمی دماوند، شامل نیروگاهی با ۱۲ توربین و واحد بخار است که ظرفیت تولید ۶۵۰ مگاوات برق را دارد. در کنار راه‌اندازی واحدهای تولید برق و بخار پتروشیمی دماوند، با بهره برداری از تاسیسات GIS و پست‌های انتقال برق، هم‌اکنون امکان تامین برق مورد نیاز طرح‌های به بهره برداری رسیده و طرح‌های در حال ساخت پتروشیمی در فاز دوم منطقه ویژه پارس هم فراهم شده است.

طرح پتروشیمی دماوند، تامین یوتیلیتی و خدمات جانبی مورد نیاز طرح‌های پتروشیمی مانند الفین‌های 5، 11، 12، 14 و 16 و متانول‌های کیمیای پارس خاورمیانه، دنا، سبلان، ونیران، مرجان، دی پلیمر آرین، آرمان متانول، جداسازی اتان، پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مهر، طرح‌های آمونیاک- اوره (نگام، هرمز و لاوان، آمونیاک 2 و توسعه پتروشیمی جم و پلی استایرین پارس را بر عهده دارد.

مجتمع دماوند در زمینی به وسعت 90 هکتار در محدوده فاز 2 طرح‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ساخته شده که ماده اولیه آن گاز طبیعی و آب دریاست.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

منبع: مشرق

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی برجام بازی های آسیایی روحانی نیروگاه پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است

مهدوی ابهری، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: در این شرایط خاص کشور با توجه به جنگ اقتصادی، حرکت اقتصادی رو به جلو جای شکرگزاری دارد.

او افزود: ما در دنیا منابع خدادادی هیدروکربوری را داریم که شکر آن استفاده درست از آن می شود.

وی ادامه داد: استفاده از این منابع تبدیل به ارزش افزوده است. علی الرغم تحریم ها وزارت نفت اقدامات موثری انجام داده است به عنوان مثال فاز ۱۴ پارس جنوبی که تماماً ایرانی است.

به گفته ابهری ورود سرمایه گذاری به بالا دست در دولت سیزدهم رقم خورد.

دبیر انجمن کارفرمایان پتروشیمی خاطر نشان کرد: طی مدتی کوتاه انقلابی برای صدور مجوز ها در وزارت نفت صورت گرفت و روند آن تسریع شد.

وی ادامه داد: قطعاً سرمایه‌گذاری پتروشیمی ها برای کشور مفید و مثمر ثمر است و با توجه به شعار سال الزاماتی نیز در این زمینه وجود دارد.

ابهری با اشاره به قراردادی که امروز منعقد شد خاطر نشان کرد: با این قراردادها هم بخش خصوصی به یکی از مهمترین سرمایه گذاری ها ورود پیدا می‌کند که خود به آن نیاز دارد و هم در روند اقتصادی کشور مثمر ثمر خواهد بود.

مهدوی ابهری تصریح کرد: سرمایه گذاری در میادین و صرفه جویی در بخش گاز یکی از اهم فعالیت ها است ولی سخن کای این است که باید پتروشیمی‌ها در این بخش ورود کنند.ما باید در بخش گاز سرمایه‌گذاری کنیم و این آمادگی از سوی پتروشیمی‌ها مشکلی نیست.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ایران با اشاره به ناترازی گاز در کشور اضافه داد: فریادهایی که ما می زنیم برای سرمایه گذاری در میادین گازی، مصرف بهینه و صرفه‌جویی به دلیل این است که لطمه‌ای به تولید وارد نشود در حالی که باید سال‌های گذشته به آن فکر می‌کردیم

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • «دماوند انرژی» چراغ تولید ۳ طرح پتروشیمی را روشن کرد
  • ۵۰۰۰ سامانه خورشیدی در فارس بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • نوآوری و کیفیت در مسیر سلامت؛ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخش تحقیق و توسعه شرکت آوان بهمن شیمی افتتاح شد
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود