Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, سیاوش رضازاده بیان کرد: بررسی علائم و نشانه‌های ظاهری و ریخت شناسی حیوانی که به اهالی رشتقون و عبدل آباد شهرستان قزوین حمله کرده بود نشان می‌دهد که منحصرا مربوط به گرگ یا منحصرا مربوط به سگ نیست و علائمی از هر دو حیوان را به همراه دارد واین یعنی حیوان یاد شده ترکیبی از سگ و گرگ  یا گرگاس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به‌طورکلی در دنیا، گرگ‌سگ‌ها عامل بیشترین حمله به انسان محسوب می‌شوند و دلیلش هم این است که بعضی از آن‌ها به دلیل به ارث بردن خصوصیات ژنتیکی سگ‌ها، ترسی که گرگ از انسان دارد را در خود ندارند و چون به دلیل داشتن خصوصیات ژنتیکی گرگ‌ها، بعضا از سگ درنده‌خوتر هستند به انسان حمله می‌کنند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: در برخی موارد نیز ممکن است حیوان به دلیل بروز بیماری (مانند هاری) درنده خو شود و به هر چیزی حمله کند.

رضازاده تاکید کرد: نتایج دامپزشکی استان نشان می‌دهد گونه مورد اشاره هار بوده است.
وی، این شایعه را که محیط زیست گرگ‌ها را در طبیعت رها کرده است رد کرد و گفت: این باور که گرگ‌ها پلاک دار هستند هم غلط است و بطور کلی سازمان حفاظت محیط زیست هیچ گرگ یا گرگاسی را در طبیعت رها نمی‌کند.
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان افزود: مردم می‌توانند با رعایت مواردی از قبیل دفع صحیح لاشه حیوانات خانگی تلف شده و پسماند‌های غذایی و خودداری از دورگه گیری گرگ و سگ، درکاهش خسارات به انسان‌ها و حفظ محیط زیست و کارکرد صحیح چرخه طبیعی سهیم باشند.
به گفته رضا زاده، پنجم شهریور امسال یک قلاده گرگاس به مردم روستا‌های رشتقون و عبدل آباد شهرستان قزوین حمله ور شد و ۴ نفر از آنان را مجروح کرد.

مدیر بیمارستان شهید رجایی قزوین, تعداد مجروحان را شش نفر اعلام کرده بود که دو نفر از آنان از ناحیه صورت مجروح و چهار نفر دیگر سرپایی درمان شدند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: گرگاس استان قزوین عبدل اباد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۱۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود روان آب به روستای زین آباد داراب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ،دهیار روستای زین آباد داراب گفت: بارندگی شدید دیشب سبب شکستن گوراب بالا دست روستا شده و آب بدون توقف در روستا در حال حرکت است.
حق پرست افزود: با تلاش مجموعه شورا، دهیار و مردم از ورود روان آب به منازل جلوگیری شد و تا کنون این سیلاب هیچ خسارتی نداشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • ورود روان آب به روستای زین آباد داراب
  • تراکتور عامل جریمه ۴۰۰ میلیونی شمس‌آذر
  • نگرانی اهالی روستای انزل از آلودگی کارخانه سنگ شکن
  • دورهمی هنرمندان به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی + فیلم
  • تراکتور عامل جریمه 400 میلیونی شمس‌آذر
  • تونل‌های انتقال آب چهارمحال و بختیاری را به کویر تبدیل می‌کنند
  • اکنون انتقال آب بین حوضه‌ای در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نمی‌شود
  • دستگیری ۸۷ متخلف محیط زیست در قزوین