Web Analytics Made Easy - Statcounter

در دولت دوازدهم هفت درگاه ارتباطات بین‌الملل مجزا داشتیم که قطعی یکی از آنها موجب از دست رفتن ارتباطات برخی از کشور می‌شد اما با اجرای پروژه IGW، وارد شبکه Ring مجزا شدند. ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ اقتصادی فناوری اطلاعات | اینترنت | موبایل نظرات

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ مطابق اسناد بالادستی و پیوست حکم ابلاغ شده از سوی رئیس جمهور، پیگیری و توسعه شبکه ملی اطلاعات به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) همواره به عنوان یک ابر اولویت برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ابر پروژه ملی که در سه لایه زیرساخت، محتوا و خدمات ارائه می‌شود، به گفته وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هماهنگی و همکاری جدی معاونت‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه روند رو به رشدی را طی می‌کند.

براساس جدیدترین گزارش اقدامات در بخش شبکه ملی اطلاعات، این وزارتخانه گفته است که به عنوان یکی از اصلی‌ترین متولی‌های این حوزه، شرکت ارتباطات زیرساخت طی بازه زمانی یک ساله اخیر جهت تأمین بستر مناسب برای نقش‌آفرینی دیگر نهادها در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی اقدامات گوناگونی را انجام داده است.

از جمله مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به افزایش بیش از 100 درصدی ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال به 22 هزار و 191 گیگابیت بر ثانیه به منظور تأمین نیازهای مشتریان و اپراتورهای مخابراتی و همچنین شبکه دیتای شرکت در بخش انتقال را نام برد.

این پیشرفت در کنار افزایش بیش از 80 درصدی ظرفیت پهنای باند اینترنت بین‌الملل از 995 به 1805 گیگابیت بر ثانیه در بازه زمانی یک ساله به منظور تأمین نیاز اپراتورهای
مخابراتی ثابت، همراه و ارائه‌دهنده خدمات اینترنت موجب تحول در اشتغال‌زایی کسب‌وکارهای مبتنی بر ICT و توسعه کمی و کیفی دسترسی به فضای مجازی همراه با ایمن‌سازی و پیشگیری از سوء استفاده‌ها و اقدامات مخالف موازین دینی، فرهنگی و اخلاقی
شد.

در ادامه این گزارش آمده، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به عنوان تدبیر راهگشای رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تقویت بنیه اقتصادی کشور موجب شد که برای حضور مؤثر در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی و صدور خدمات فنی و مهندسی پهنای‌باند با مشارکت و سرمایه‌گذاری مشترک با بخش خصوصی، از ابتدای دولت در سطوح مدیریتی عالی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی و تعیین راهبرد صورت گیرد.

افزایش حدود هفت برابری ظرفیت ترانزیت مرز به مرز بین‌الملل از 558 به 3844 گیگابیت بر ثانیه از جمله نتایج این اقدامات یک ساله بوده که برای تقویت تمرکز بر این حوزه و اجرای تکالیف وزارت ارتباطات در اسناد بالادستی، اساسنامه شرکت ترانزیت ارتباطات بین‌الملل به منظور کسب سهم و در آمد از بازار پهنای‌باند منطقه و جهان تهیه شده است و هم‌اکنون در مراحل تصویب قانونی خود است.

مطابق احکام برنامه ششم توسعه، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف به توسعه و تکمیل شبکه ملی اطلاعات امن و پایدار است لذا این وزارتخانه اقدام به افزایش ظرفیت پهنای باند شبکه IP داخل کشور به 7787 گیگابیت بر ثانیه به منظور پوشش نیازهای اپراتورهای ثابت و همراه ارائه‌دهنده سرویس‌های مبتنی بر IP کرد.

پیش از آغاز دولت دوازدهم نیز هفت درگاه ارتباطات بین‌الملل به طور مجزا و مستقل بوده‌اند و قطعی یکی از آنها موجب از دست رفتن ارتباطات برخی از کشور می‌شد؛ در یک سال گذشته، شرکت ارتباطات زیرساخت با طراحی و اجرای پروژه IGW، شبکه Ring مجزا ایجاد کرده است که علاوه بر جلوگیری از این قبیل قطعی‌ها، موجب افزایش ظرفیت، بهبود کیفیت و پایداری نیز می‌شود.

در بخشی از گزارش عملکرد وزارت ارتباطات در این یک سال آمده است تا قبل از آغاز دولت دوازدهم، در زمینه پوشش کامل نسل سوم و چهارم تلفن همراه شهرهای کشور، تنها تعداد 1057 شهر تحت پوشش 3G و 710 شهر تحت پوشش 4G بودند هم‌اکنون تمامی شهرهای کشور تحت پوشش سراسری نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه قرار گرفته‌اند.

در این مدت زمان یک ساله، تعداد سایت‌های 3G از 29 هزار به 338 هزار و تعداد سایت‌های 4G نیز از 16 هزار به 27 هزار افزایش یافته است.

انتهای پیام/

R1012190/P1012122/S7,86/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمد زاده لاجوردی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در شبکه اجتماعی ویراستی در خصوص و ویژگی پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) که به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شده بود نوشت:

«تمرکز این الحاقیه (پروانه) بر یکپارچه‌سازی خدمات ثابت و سیار و همچنین توسعه فیبر نوری است.

 پروانه مشمولین تا سال ۱۴۱۰ تمدید و متعهد می‌شوند تا سال ۱۴۰۴ سرجمع ۲۰ میلیون پوشش فیبر نوری در کشور ایجاد کنند.

دولت هم تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم خود از محل سرویس فیبر تقریباً چشم‌پوشی کرده است.»

گفتنی است اوایل اردیبهشت ماه، پروانه یکپارچه شبکه و خدمات (UNSP) به سه اپراتور مخابرات ایران، رایتل و مبین نت توسط وزیر ارتباطات اعطا شد تا به ترتیب مخابرات ایران متعهد به ایجاد ۷ میلیون، مبین نت ۳ میلیون و شرکت رایتل ۲ میلیون پوشش خانوار در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها شوند.

                   

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • بهترین سایت سفارش آنلاین کتاب در ایران
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • عکس معناداری که آذری جهرمی منتشر کرد