Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نجیب الله خواجه عمری، وزیر تحصیلات عالی افغانستان، طی سفر چند روزه خود به کشور ایران، با آیت الله اعرافی، رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه و حوزه‌های علمیه ایران با حضور دکتر نصیراحمد نور، سفیر کبیر و نماینده فوق‌العاده افغانستان در کشور ایران، ملاقات و گفت‌وگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر تحصیلات عالی افغانستان، طی دیدار با رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه و حوزه‌های علمیه قم گفت: «با توجه به مشکلات اقتصادی به‌وجود آمده در راستای افزایش بی‌سابقه ارز، بسیاری از دانشجویان قادر به پرداخت شهریه نمی‌باشند که خواستار همکاری این مرکز در این راستا می‌باشیم».

آقای خواجه‌عمری، در این ملاقات از حمایت‌ها و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف و به ویژه در عرصه‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و دانشگاهی، تشکر کرد و در مورد گسترش همکاری‌ها میان دانشگاه بین‌المللی‌ المصطفی و وزارت تحصیلات عالی و دانشگاه‌های افغانستان، بحث و تبادل نظر کردند.

در ادامه آیت‌الله اعرافی، رئیس جامعه‌المصطفی‌العالمیه نیز ضمن عرض خیر مقدم به وزیر تحصیلات عالی و سفیر افغانستان، گفت: «ما با دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی افغانستان دارای اشتراکات ارزشمند در عرصه‌های مختلف هستیم».

وی  عنوان کرد: این دانشگاه دارای ۱۰۰ گرایش و رشته علمی بوده و تاکنون۵۰ هزار دانشجو فارغ‌التحصیل داده و در حال حاضر نیز ۵۰ هزار دانشجو از ۱۳۰ کشور دنیا در  این دانشگاه در داخل ایران و در واحدهای خارج آن مشغول به ادامه تحصیل می‌باشند.

نصیراحمد نور، سفیر افغانستان نیز با اشاره به مشکل سنگینی شهریه تحصیلی دانشجویان افغانی و ناتوانی آنان اظهار داشت: مشکل سنگینی شهریه به خصوص دانشجویان رشته‌‌های پزشکی، در پرداخت شهریه به دنبال افزایش بی‌سابقه نرخ ارز در مقابل ریال ادامه این وضع  و اجبار برای پرداخت شهریه با ارز و آن هم به نرخ آزاد باعث شده که این دانشجویان نتوانند تحصیلات خود را تکمیل نمایند.

آقای خواجه‌عمری، خاطرنشان کرد: در همین راستا خواستار همکاری آیت‌الله اعرافی  در  زمینه توجه و عنایت ویژه ایشان در جهت یافتن راه حل و پیگیری موضوع با دفتر آیت‌الله خامنه‌ای و همچنین  شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور ایران که خود عضویت آن را دارند هستیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آیت الله اعرافی افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۲۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امورخارجه کشورمان در این ملاقات با ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان مردم شریف و مسلمان ترکیه اظهار داشت: ملت ترکیه جایگاه و سهم شایسته‌ای در گسترش تمدن و فرهنگ اسلامی و اشاعه اخلاق و ارزش‌های انسانی داشته اند و امروز هم در حمایت از ملت مظلوم فلسطین نقش موثر دارند.

آقای امیرعبداللهیان جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران را ویژه دانست و نقش آفرینی ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در ایجاد ثبات پایدار در منطقه غرب آسیا را کلیدی ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تمجید از نقش گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور در ارتقای مناسبات دوجانبه، تقویت دیپلماسی پارلمانی و تعاملات مستمر نمایندگان مجالس دو کشور را در پیشبرد دیپلماسی رسمی حائز اهمیت توصیف کرد.

آقای امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به ترکیه و توافقات صورت گرفته در هشتمین نشست شورای عالی همکاری‌های دو کشور، روند مناسبات در حوزه‌های مختلف را رو به رشد ارزیابی نمود و اظهار داشت: اراده روسای جمهور دو کشور گسترش مناسبات بویژه در بعد اقتصادی در راستای منافع مشترک دو ملت است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به همکاری‌های نزدیک جمهوری اسلامی ایران با ترکیه در بحران غزه، تصمیم رییس جمهور ترکیه در قطع مناسبات تجاری با رژیم صهیونیستی را اقدامی موثر و ارزشمند عنوان نمود.

کایهان ترکمن اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و تقدیر از حسن میزبانی کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره یاور مظلومان بوده و در تحولات اخیر غزه و فلسطین شاهد حمایت موثر دولت و ملت ایران از مردم مظلوم فلسطین هستیم و این رویکرد از نظر ما درخور تقدیر و تشکر است.

وی در ادامه حمله تروریستی رژیم اسراییل به سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق را قویا محکوم نمود و تاکید کرد برای کاهش تنش در منطقه توقف نسل کشی در غزه ضروری است.

آقای کایهان در ادامه با اشاره به روند روبه رشد مناسبات اقتصادی و تجاری دوجانبه و توافقات انجام شده در نشست اخیر روسای جمهور دوکشور در آنکارا، بر حمایت پارلمان ترکیه از ارتقای مناسبات دو کشور، رفع موانع موجود و تسریع در اجرای توافقات مشترک تاکید کرد.

در این دیدار آقایان متین ارگون، دوغان بکین، بنیامین بزگیک و خانم زحل کاراکوچ دورا اعضای گروه دوستی پارلمانی دو کشور و آقای عادل نجف زاده، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه نیز حضور داشت

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند
  • دیدار وزیر خارجه و گروه دوستی پارلمانی ترکیه
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور : در فضای مجازی باید از ارزش های اسلامی دفاع کنیم
  • در فضای مجازی باید از ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • شمسایی: منفعت برگزاری جشنواره نشریات دانشجویی برای وزارتخانه‌های علوم و ارشاد/ بدنه مطبوعاتی کشور نیازمند خون تازه است
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • کمک جامعه بین‌المللی به بخش صحت افغانستان
  • مسائل بشردوستانه نباید با سیاست گره بخورد