Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر ائتلاف الفتح اعلام کرد که اعلام فراکسیون اکثریت پارلمانی از اختیارات رئیس مؤقت پارلمان نیست و این دادگاه فدرال عراق است که در نهایت تکلیف این فراکسیون را مشخص می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، هادی العامری، رهبر ائتلاف "الفتح" عراق طی سخنانی اظهار داشت: اینکه محمد علی زینی رئیس موقت پارلمان یا رئیس سِنی پارلمان (مسن‌ترین عضو پارلمان که ریاست جلسه را برعهده می‌گیرد) به موضوع فراکسیون اکثریت و تعیین آن بپردازد از اختیارات او نیست و این امر به رئیس پارلمان که طی جلسات آینده انتخاب می‌شود، سپرده خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر ائتلاف الفتح عراق گفت: چنانچه رئیس پارلمان منتخب، نتواند فراکسیون اکثریت را اعلام کند، به دادگاه فدرال خواهیم رفت تا موضوع فراکسیون بزرگتر و در نتیجه تشکیل کابینه آینده را مشخص کند.

وی افزود: در حال حاضر مهمترین موضوع برای ما تشکیل یک فراکسیون ملی است که ارائه خدمات به کشور و ملت عراق را برعهده بگیرد.

العامری در ادامه تاکید کرد که نظریه ائتلاف الفتح مبتنی بر دعوت همه به فضای ملی و کار است.

این مقام عراقی ادامه داد: برادران کرد به دلیل فراهم نشدن فرصت و رقابت احزاب مختلف برای تشکیل فراکسیون بزرگتر همچنان موضع خود را اعلام نکرده‌اند و این رقابت‌ها به هیچ وجه به سود منافع ملی کشور نیست.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دوشنبه رسما از رئیس موقت پارلمان عراق خواست که فراکسیون بزرگتر را معرفی کند.

پارلمان جدید عراق روز گذشته در انتخاب رئیس جدید خود ناکام ماند، اتفاقی که به منزله نقض قانون اساسی است که براساس آن باید رئیس پارلمان در جلسه اول انتخاب شود.

همچنین جلسه روز گذشته شاهد تنش شدید بین دو قطب شیعه یعنی حیدر العبادی رهبر ائتلاف النصر- مقتدی صدر رهبر ائتلاف سائرون از یک طرف و نوری مالکی رهبر ائتلاف دولت قانون و هادی العامری از سوی دیگر بود.

پارلمان عراق روز گذشته شاهد ادای سوگند نمایندگان جدید بود در حالی که ۴۵ نماینده کرد در این جلسه حضور نداشتند. زینی نیز دو سند درباره فراکسیون اکثریت را تحویل گرفت.

رئیس موقت پارلمان در جلسه روز گذشته باب انتخاب رئیس جدید پارلمان را طبق ماده ۵۵ قانون اساسی عراق باز کرد و شش تن خود را برای تصدی این پست نامزد کردند که اسامی‌شان علنی نشد و فقط ائتلاف الوطنیه به رهبری ایاد علاوی نام نامزد خود را اعلام کرد که طلال الزوبعی معرفی شد.

محمد زینی جلسه را به امروز موکول کرد تا روند انتخاب رئیس پارلمان تکمیل شود.

بعد از ادای سوگند اعضای ائتلاف نوری مالکی و هادی العامری به طور غیرمنتظره جلسه را ترک کردند. برخی منابع گفتند، این خروج به دلیل شکست آنها در تایید فراکسیون‌شان به عنوان فراکسیون اکثریت بود اما سخنگوی مالکی گفت: خروج ما از جلسه به دلیل مذاکره با دیگر فراکسیون‌ها بود.

فراکسیون البناء وابسته به مالکی و العامری روز دوشنبه از پیوستن ۱۵۳ نماینده به این فراکسیون خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام عراق هادی العامری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۲۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟

در یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) چه گذشت؟

دریافت 9 MB

دیگر خبرها

  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت
  • جلسه منتخبان مجلس دوازدهم برگزار می‌شود
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • فیلم/ در یازدهمین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • پارلمان عراق قانون ممنوعیت همجنس‌بازی را تصویب کرد
  • عراق قانون جرم‌انگاری همجنس‌گرایی را تصویب کرد
  • عراق قانون مجازات همجنس‌گرایی را تصویب کرد