Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای معارف سیما به خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: برای آسیب‌شناسی هیئات و شبهات موجود در عزاداری شبکه ۳، ۵ و شبکه قرآن کار ویژه‌ای انجام می‌دهند اما دهه اول محرم زمان مناسبی برای اعلام شبهات خاص و معرفی مداحان نیست. ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸ فرهنگی تلویزیون ، سینما و تئاتر نظرات

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا برنامه‌های ویژه محرم تلویزیون امروز با حضور محمدحسین محمدزاده دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن با حضور رسانه‌ها اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرم 97 شبکه‌های سیما با مجموعه برنامه‌های ویژه‌ای فضای رسانه‌ای جامعه را به عطر حسینی زینت می‌بخشند و براساس آمار و میزان پیش‌بینی و عملکرد شبکه‌های تلویزیونی برای ارائه و پخش برنامه‌های محرم امسال یک افزایش 100 ساعته را نسبت به سال قبل شاهد هستیم که نشان دهنده توجه شبکه‌های تلویزیونی به این ایام است.

محمدزاده با اشاره به اینکه هر شبکه براساس ماموریت، وظایف و نوع مخاطبین اقدام به تولید و پخش برنامه‌های ویژه ایام محرم می‌کند، تصریح کرد: امسال در شورای معارف سیما تصمیم گرفتیم که هر شبکه براساس ماموریت، وظایف و نوع مخاطبینش یک برنامه‌ریزی برای تولید و پخش برنامه‌های ویژه ایام محرم حسینی داشته باشد. چرا که هر شبکه در تلویزیون یک موضوع اختصاصی و یک طیف خاصی را دربر می‌گیرد و با این زمینه نحوه ورود و سیاست ارائه برنامه مورد توجه قرار گرفت تا شبکه‌ها به یک نحوی با هم موازیکاری نداشته باشند. به همین خاطر ستون‌های کنداکتورهای برنامه‌ای ویژه‌ای را در اختیار شبکه‌های مختلف سیما قرار دادیم تا بنابر آن آنتن متنوع و مخاطب پسندی را ویژه ایام عزاداری حسینی را شاهد باشیم.

دبیر شورای معارف سیما با اشاره به ستونهای برنامه‌ریزی شده شبکه‌های مختلف تلویزیون در ایام محرم تاکید کرد: سرستون اول شبکه قرآن قرار دارد که از ابتدای محرم با حجم مناسب ورود خواهد کرد و در ستون بعدی شبکه یک، دو، سه و افق با شیب ملایمی به فضای محرم تلویزیون ورود می‌کنند. در ستون‌های بعدی شبکه پنج و آموزش و همچنین شبکه‌های چهار، مستند، سلامت، امید و جام‌جم به کار تولید و پخش می‌پردازند. در ستون آخر هم شبکه‌های تماشا، نمایش، نسیم و کودک حضور فعالی دارند. با توجه به آسیب‌شناسی که نسبت به برنامه‌های سال قبل محرم تلویزیون داشتیم امسال هر کدام از شبکه‌ها با توجه به قرارگرفتن در این ستونها وارد فضای محرم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال در ایام محرم کودکان و نوجوانان برنامه‌های از برنامه‌های انیمیشنی و کارتن محروم نخواهند شد، خاطرنشان کرد: برخی از مخاطبین در سالهای گذشته انتقاد می‌کردند که کودکان و نوجوانان در ایام محرم نمی‌توانند برنامه‌های مورد نظر خودشان را از تلویزیون دنبال کنند به همین خاطر برنامه‌ها امسال به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که کودکان و نوجوانان لحظه‌ای هم از برنامه‌های انیمیشنی و کارتن محروم نخواهند شد که در این بین شبکه پویا، نهال، امید و شبکه دوی سیما سهم قابل توجهی در برنامه‌های کودک و نوجوان دارند که در کنداکتور پخش این شبکه‌ها به این موضوع دقت نظر شده است. 

محمدزاده به ماموریت مشترک شبکه‌های تلویزیونی در ارتباط با  فرهنگسازی سبک زندگی حسینی تاکید کرد و گفت: یکی از نکات محتوایی که در جریان تولید و پخش برنامه‌های محرمی تلویزیون به آن توجه داشته‌ایم موضوع سبک زندگی حسینی است که به عنوان یک شاخص در خط زندگی اسلامی به شبکه‌ها اعلام شده که تحت عناوین صبر، مقاومت، استقامت، باور دینی، امیدبخشی به عبور از مشکلات و امید پیروزی جناح حق بر باطل با ساخت برنامه‌های ویژه بر روی آن تاکید می‌شود.

دبیر شورای معارف سیما در بخش دیگری از گزارش تشریح برنامه‌های محرم تلویزیون به فراگیر هیئت‌های مورد تاکید مردم و سخنرانان و مداحان تراز اول در رسانه ملی اشاره کرد و افزود: یکی از نکاتی که در سنجش افکار صدا و سیما بارها به عنوان پرمخاطب‌ترین بخش برنامه‌های مذهبی و دینی مورد توجه قرار گرفته پخش سخنرانی‌های واعظین برجسته و مداحان تراز اول کشور است، اما امسال فارغ از پوشش مناسب مجالس مذهبی مورد تاکید مردم، اختصاص کنداکتور پخش مناسب سخنرانان و مرثیه‌سرایان نگاهی به جزئیات دیگر هیئت‌های مذهبی کشور داریم. شاید برخی به این نکته اشاره داشتند که چرا ذکر مصیبت و قرائت قرآن برگزیده‌‌ای از سخنرانی واعظ آن هیئت روی آنتن نمی‌رود و فقط به بخش سینه‌زنی پرداخته می‌شود به همین خاطر تلویزیون امسال یک نگاه وسیع‌تری به جزئیات هیئت‌های مذهبی کشورخواهد داشت.

وی با اشاره به حضور فعال مداحان جوان در برنامه‌های محر م امسال صدا و سیما اذعان کرد: چند سالی است که علاوه بر توجه به پیرغلامان و اساتید مداحی ذاکران جوان هم رنگ و بویی جدید به فضای رسانه‌ای هیئت‌ها وارد کرده‌اند که امسال بیش از 4 شبکه این پدیده‌های عرصه مرثیه‌سرایی را بروز و ظهور رسانه‌ای خواهد داشت. البته نکته قابل توجه این است که این مداحی‌ها با فاصله کمی نسبت به زمان اجرا روی آنتن می‌رود.

محمدزاده با اشاره به پوشش اجتماعات بزرگ و قابل توجه ایام محرم توسط رسانه ملی افزود: اجتماعات بزرگ و قابل توجهی در طول دهه‌های محرم در تهران و شهرهای مختلف انجام می‌شود که یکی از وظایف رسانه‌ای تلویزیون انعکاس این اجتماعات است خصوصا اجتماعاتی که از هفتم محرم و روز عاشورا در شهرهای مختلف برگزار می‌شود. شبکه‌های دو، پنج و قرآن همایش بین‌المللی شیرخوارگان حسینی را از دریچه تلویزیون به سمع و نظر مردم می‌رسانند. 

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/

 

R1515/P1356/S4,34/CT11 واژه های کاربردی مرتبط رسانه ملی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رسانه ملی رسانه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۲۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید

سری جدید برنامه «خوش نمک» از امشب ـ هشتم اردیبهشت‌ ماه ـ پخش خود را در تلویزیون با تغییر مجری‌ آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل روابط عمومی شبکه نسیم، سری جدید برنامه «خوش نمک» به تهیه‌کنندگی مقداد مومن‌نژاد و مسعود رجبیان با اجرای علی فریادی و علی زرگر  با دکور جدید و آیتم‌های متفاوت از شنبه تا سه‌شنبه ساعت ۲۱ از شبکه نسیم پخش خواهد شد.

پیشتر میلاد صالح‌پور اجرای این برنامه را برعهده داشت و در فصل جدید دو مجری روی آنتن می روند.

در فصل جدید برنامه «خوش نمک» ۶۰ نفر به صورت گروهی به رقابت خواهند پرداخت که هر شب چهار نفر در این برنامه حضور دارند و به صورت گروه دو به دو با چالش خنده، یکی پس از دیگری پیشی می‌گیرند.

همچنین گفتنی است در این فصل تماشاچی‌های حاضر در استودیو به شرکت‌کنندگان رأی خواهند داد تا به مرحله بعد راهی شوند. بازپخش این برنامه در ساعت های دو ۳۰ دقیقه، ۹ صبح و ۱۷ بعدازظهر روز بعد از شبکه نسیم خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انعکاس ویژه برنامه‌های روز خلیج فارس ۱۴۰۳ از صداوسیمای کیش
  • گزارشی از ۳ سریال جدید تلویزیون + زمان پخش
  • نگاهی به ۳ سریال جدید تلویزیون
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • تبریک تولد نوید محمدزاده به همسرش | عکس
  • بازگشت «خوش نمک» به تلویزیون با مجریان جدید
  • انعکاس برنامه‌های روز ملی خلیج فارس در بوشهر از ۱۹ شبکه خارجی
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی