Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛   قرارگیری در معرض فلزات سمی موجود در محیط زیست نظیر آرسنیک، سرب، مس و جیوه تبدیل به یک دغدغه جهانی شده است. به گفته محققان، فلزاتی نظیر آرسنیک، سرب، مس و کادمیوم با افزایش ریسک بیماری های قلبی عروقی و بیماری قلبی عروق کرونر مرتبط هستند.

بیشتربخوانید  :سم خطرناکی که با سرطان مقابله می‌کند!

در این مطالعه، تیم تحقیق به سرپرستی «راجیو چودری» از دانشگاه کمبریج، نتایج مطالعات اپیدمیولوژیکی را که به بررسی ارتباط آرسنیک، مس، سرب، جیوه و کادمیوم با بیماری قلبی عروق کرونر، سکته و بیماری قلبی-عروقی پرداخته بود، بررسی و تحلیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها ۳۷ مطالعه منتشرشده قبل از دسامبر ۲۰۱۷ را که شامل حدود ۳۵۰ هزار شرکت کننده بود، بررسی کردند. در مجموع ۱۳,۰۳۳ بیماری قلبی عروق کرونر، ۴,۲۰۵ مورد سکته و ۱۵,۲۷۴ عارضه قلبی-عروقی در این مطالعات گزارش شده بود.

محققان مشاهده کردند قرارگیری در معرض آرسنیک با ریسک ۲۳ درصدی بیماری قلبی عروق کرونر و ریسک ۳۰ درصدی بیماری قلبی-عروقی مرتبط است اما هیچ ارتباطی با سکته در این مورد یافت نشد.

قرارگیری در معرض کادمیوم و مس، با افزایش ریسک نسبی بیماری قلبی عروق کرونر و بیماری قلبی-عروقی مرتبط بود درحالیکه سرب و کادمیوم با افزایش ریسک نسبی سکته (به ترتیب ۶۳ و ۷۲ درصد) مرتبط بودند.

در مقابل، هیچ رابطه ای بین جیوه با ریسک بیماری قلبی-عروقی مشاهده نشد.

با این حال این یافته ها اهمیت فلزات سمی زیست محیطی را در افزایش ریسک موارد قلبی-عروقی در جهان تقویت می کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

فلزات سمی در محیط زیست باعث این بیماری میشود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد

به گزارش خبرآنلاین، این موضوع برای همه ثابت‌شده است که نداشتن خواب کافی برای سلامتی مضر است. حالا دانشمندان با انجام تحقیقات جدیدی دریافته‌اند که میان خواب کمتر از شش ساعت در شب و افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع ۲ رابطه‌ای وجود دارد.

دیجیاتو در گزارشی نوشت: دانشمندان در این تحقیق داده‌های Biobank بریتانیا را تجزیه‌وتحلیل کرده‌اند که یک منبع جهانی برای تحقیقات بهداشتی و پزشکی محسوب می‌شود. آن‌ها اطلاعات ۲۴۷۸۶۷ بزرگسال را بررسی کرده‌اند که داده‌های سلامت آن‌ها برای بیش از یک دهه دنبال شده است. آن‌ها در این تحقیق قصد داشتند تا ارتباط بین مدت زمان خواب و دیابت نوع ۲ و اینکه آیا داشتن یک رژیم غذایی سالم اثرات کمبود خواب بر خطر دیابت را کاهش می دهد یا خیر را درک کنند.

ارتباط بین خواب و دیابت نوع ۲

در این پژوهش از شرکت‌کنندگان پرسیده شده بود که در ۲۴ ساعت چقدر می‌خوابند. همچنین، هفت تا هشت ساعت خوابیدن به‌عنوان میزان خواب نرمال در نظر گرفته شد. میزان کم‌خوابی نیز به سه دسته تقسیم شد: خفیف (شش ساعت)، متوسط (پنج ساعت) و شدید (سه تا چهار ساعت). همچنین در این تحقیق به داده‌های مربوط به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان نیز توجه شده است.

در حدود ۳.۲ درصد از شرکت‌کنندگان در طول دوره پیگیری، مبتلا به دیابت‌ نوع‌ ۲ تشخیص داده شدند. به گفته آن‌ها هرچند عادات غذایی سالم به‌طور کلی خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می‌دهد، اما زمانی که افراد غذای سال می‌خوردند و باز هم کمتر از شش ساعت در روز می‌خوابند، خطر ابتلا به دیابت‌ نوع ۲ در آن‌ها در مقایسه با افرادی که میزان خواب آن‌ها نرمال بوده، افزایش داشته است.

به گفته دانشمندان، پنج ساعت خواب شبانه می‌تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را ۱۶ درصد افزایش دهد، درحالی که این خطر برای افرادی که سه تا چهار ساعت می‌خوابند، می‌تواند ۴۱ درصد بیشتر از افرادی باشد که هفت تا هشت ساعت می‌خوابند.

بااین‌حال دقیقاً مشخص نیست چرا افرادی که کمتر می‌خوابند ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به دیابت‌ نوع ۲ باشند. تحقیقات قبلی نشان داده است که نشانگرهای التهابی و اسیدهای چرب آزاد در افراد دارای کمبود خواب افزایش پیدا می‌کند که این امر حساسیت به انسولین را مختل می‌کند و منجر به مقاومت نسبت به انسولین می‌شود. این بدان معناست که بدن برای استفاده صحیح از انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون تلاش می‌کند و بنابراین خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را افزایش می‌دهد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898672

دیگر خبرها

  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • چاق ها، عصرها ورزش کنند
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • این افراد مراقب باشند در خطر حمله قلبی اند
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است