Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروانه سلحشوری نطق اموز خود در صحن مجلس را در کانال تلگرامی شخصی اش منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن کامل نطق سالینه نماینده تهران در مجلس به شرح زیر است:

 

مردم نجیب ایران، مسئولان محترم نظام، نمایندگان مردم شریف ایران

 امروز بنا بر سوگندی که خورده‌ام پاسدار رای موکلانم خواهم بود، امروز نمی‌خواهم فقط مرثیه بخوانم چرا که هنوز امید باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم به ما نمایندگان می‌گویند فقط حرف نزنید، بلکه عمل کنید و این در حالی است که ما قوه‌مجریه نیستیم و اختیار نداریم، وظیفه مجلس وضع قوانین و نظارت بر اجرای قانون است.

 امروز در شرایطی به سر می‌بریم که از نظر اقتصاد ملی پول ایران بی‌ارزشترین واحدهای پول دنیا است. گرانی، رانت، احتکار و فساد بیداد می‌کند. از نظر اجتماعی بیکاری، فقر، فحشا و نبود آزادی‌های اجتماعی از جمله بازداشت فعالان مدنی و صنفی به طور روزمره مشاهده می شود.

 دانشجویان، وکلا، معلمان، کارگران، فعالان حوزه زنان و زیست محیطی در حبس، حصر و ستاره دار شدن قرار دارند. بی‌احترامی به قانون و عدم اعتماد اجتماعی، خشونت گسترده، بحران‌ها و آلودگی‌های زیست محیطی را شاهد هستیم.

 ورود نیروهای نظامی به عرصه سیاست، اقتصاد و فرهنگ و تداخل فعالیت‌های نهادهای فرهنگی و نظامی را شاهد هستیم. حال رئیس جمهور بگوید بحران نداریم، جناب رئیس جمهور فعلا با ابر چالش ها درگیر هستیم و همه می‌دانند.

 همه این موارد که گفته شد هیچ سنخیتی با نام جمهوری اسلامی و آرمان‌های انقلاب ندارد و با بسته نگه داشتن دهن منتقدان اثری از جمهوریت باقی نمانده است و با فساد و احکام ناعادلانه قضایی مدینه فاضله اسلامی که آرزوی آن را داشتیم نهادینه نکردیم.

 می‌خواستم به قوه‌قضائیه که پایه عدالت، جمهوریت و آزادی جامعه است انتقاد کنم و ناکارآمدی و ناتوانی آن را گوشزد کنم، اما دریغ از گوش شنوا

 می‌خواستم رئیس‌جمهور و دولت را نقد کنم و گلایه‌های به‌حق مردم را بیان کنم و نارضایتی جدی مردم را بگویم دیدم ایشان در بین گزینه‌های نظارت استصوابی بهتر به نظر می‌رسد و در همین مجلس به بهانه توصیه‌های رهبری پاسخ‌های قانع‌کننده‌ای به ملت و نمایندگان ندادند.

 می‌خواستم از امتیازگیری و بده و بستان‌هایی که می‌گویند برخی نمایندگان انجام می‌دهند، صحبت کنم و اینکه طرح‌هایی که بعضا مطرح می‌شود اولویت کشور و جامعه نیست و وقت مجلس را می‌گیرد و اینکه روزهای بسیاری به طرح سوال و استیضاح بی‌نتیجه و بی‌فایده می‌گذرد، اما باز دیدم مگر نظارت استصوابی شورای نگهبان اجازه انتخاب بهتری را داده است و به ناچار مردم ما را انتخاب کرده‌اند که شاید جای دیگری که حق نمایندگی داشت را گرفته‌ایم.

 می‌خواستم از نهادهای نظامی و شبه نظامی و حضور همه جانبه آنها در امور کشور انتقاد کنم، ولی مگر می‌شود به گروهی که سه‌گانه قدرت، ثروت و نیروی نظامی را با هم دارند، اعتراض کرد. می‌خواستم از فقر، گرانی، بیکاری و درد مردم بگویم، اما دیدم چه بگویم که آنقدر دولت آشکار و پنهان وجود دارد که نمی‌دانیم چه کسی مسئول اقتصاد است.

 می‌خواستم از صدا وسیما انتقاد کنم دیدم آنها خود را بسیار فراتر از پاسخگویی به ملت و نمایندگان می‌دانند.

 می‌خواستم همچون گذشته برای تظلم‌خواهی به روحانیت حامی مردم رجوع کنم و به آنها شکایت ببرم، اما متاسفانه دغدغه امروز برخی روحانیون بجای اینکه فقر، فساد و دین‌گریزی جوانان و اختلاس از بیت المال باشد، درگیر تار موی زنان و دوچرخه سواری آنها است.

به خدا پناه می برم و خطابم را مقام رهبری قرار می دهم، زیرا اعتقاد دارم تنها راه برون‌رفت از ابرچالش های فعلی ورود رهبری برای نجات کشور است. همان گونه که ۱۰سال پس از انقلاب در زمان امام‌خمینی(ره) نیاز به بازنگری قانون اساسی دیده شد و چنین نیز شد، اکنون از مقام رهبری تقاضا دارم در مواردی که به نظر می‌رسد جمهوریت و اسلامی بودن نظام آنطور که باید در جامعه شکل بگیرد، صورت نگرفته به تغییرات در این حوزه‌ها کمک کنند.

 در حوزه سیاست خارجی، نحوه اداره صدا و سیما، نظارت استصوابی شورای نگهبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان که بُعد جمهوریت نظام را به شدت تضعیف کرده است نیاز به همه‌پُرسی و رای و نظر مردم در این موارد داریم. باشد تا به کمک مردم به سلامت از این پیچ تاریخی عبور کرده و به بازگشت اعتماد عمومی و انسجام ملی کمک کنیم تا اینکه دشمنان نتوانند به گزافه گویی در این مورد بپردازند.

 در پایان پیشنهاداتی برای حل مشکلات فعلی ارائه می‌گردد.

۱- نهادهای نظامی به پادگان ها برگشته و به وظایف ذاتی خود بپردازند تا اقتصاد و فرهنگ سامان بگیرد.

۲- ارائه راهکارهای حمایتی برای طبقات فرودست تا برخورداری کامل آنها از شغل، مسکن، درآمد و زندگی آبرومند

۳- آزادی محصورین موسوی، کروبی و زهرا رهنورد

۴- آزادی زندانیان سیاسی و عفو آنها و اعلام عفو عمومی برای بازگشت هموطنان

۵- صدا و سیمای پاسخگو و دادن مجوز قانونی به بخش خصوصی تا اینکه انحصار صدا و سیما شکسته شود و مردم کمتر به رسانه های بیگانه روی آورند. 

۶- مسئولیت‌پذیری تمامی ارکان نظام

۷-حل مشکل جدی نظارت استصوابی شورای نگهبان

۸-تحقیر زنان به عنوان نیمی از جامعه پایان یافته و حضور زنان در عرصه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی حمایت شده و بدین منظور قوانین مربوط به حوزه زنان نیازمند بازنگری و تغییر جدی با توجه به شرایط روز دارد.

۹- مبارزه جدی با فساد، رانت و احتکار

۱۰- آزادی مطبوعات و رسانه ها در فضای حقیقی و مجازی

۱۱- به رسمیت شناختن حقوق شهروندی

۱۲- تدوین قانون شفاف انتخابات به طوری که اعتماد ملت را به یک رقابت آزاد و منصفانه قانع سازد.

۱۳- روابط دوستانه و مبنی بر احترام متقابل دولت ها و ملت ها و گریز از خصومت با دیگر کشورها بر اساس سه اصل عزت، حکمت و مصلحت.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر لایحه شفافیت استیضاح پول رییس جمهور صدا و سیما مجلس شورای اسلامی رفع حصر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به وجود آنکه پایگاه بزرگ هوایی و چشم اطلاعاتی اسراییل را زدیم که هنوز تبیین نشده است، گفت: امروز در دنیا به تکنولوژی رسیدیم که با روسیه و چین در موضع برابر می‌نشینیم، دنیا از توانمندی هسته‌ای و نظامی ما متحیر هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سارا فلاحی شامگاه_سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در همایش بزرگداشت سالروز شهادت مطهری و روز معلم در حسینیه سیدحسن ولی آمل با بیان اینکه اکنون دنیا عصر ارتباطات و سرعت و ثانیه است و نباید لحظه‌ای غفلت کرد، اظهار کرد: دنیا به تکنولوژی پیشرفت و توسعه ما غبطه می‌خورند و نباید دچار خودتحقیری شویم.

وی با تاکید براینکه معلم خودتحقیری‌ها را به عزتمندی و عزت نفس تبدیل می‌کند و ساخت عزت نفس توسط معلم انجام می‌شود، افزود: باید همه وزارتخانه پای کار وزارت آموزش‌وپرورش بیاید زیرا راهبردی ترین وزارتخانه‌هاست ولی از سطح خرد تا کلان غیر راهبردی ترین افراد را وارد این وزارتخانه کردیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت آموزش‌وپرورش ساختاری است که می‌تواند دنیای ما را کاملاً متفاوت کند، عنوان کرد: باید به دانش‌آموز یاد دهیم فکر، تامل و مطالعه کند اگرچه مطالعه و تامل در مدارس کم شده و تولید محتوا حاصل تامل است و باید در مدارس به دانش‌آموزان یاد دهیم فکر کنند جو زده نشوند و تعامل با مطالعه باشد.

نماینده مردم ایلام، مریوان در مجلس با بیان اینکه سرانه مطالعه کشورمان بسیار پایین است و شبکه‌های اجتماعی به ما فرصت کتاب خواندن نمی‌دهند، تصریح کرد: نباید افرادی باشیم که صرفاً کپی کنیم و جامعه در حال کپی در مسیر نابودی است؛ هر انسان یک جهان است و باید الگوهایی که به جامعه مسیر نشان می‌دهند معرفی کنیم.

وی اضافه کرد: ما نتوانستیم اهل بیت را به جامعه بشناسانیم چون الگوهایی هستند که می‌توانند دنیا را تکان دهند؛ بچه‌ها تشنه دانستن هستند و هر روز بمباران اطلاعاتی می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس با اشاره به اینکه حاکمیت، مطلق و تقسیم ناپذیر نیست و حاکم جوامع امروز رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی و اینترنت هستند و مردم چون بدون مطالعه و عقبه خاص در این شبکه محکوم شبکه‌های مجازی هستند، گفت: دنیا انتهای ذهن و باورمان را نشانه گرفتند و در فیلم‌هایشان با قدرت ویژه وارد می‌شوند و دنیا را در چنبره قدرت خود می‌داند بنابراین به‌جای سرمایه‌سازی تمام مشکلات را بدون برنامه برملا می‌کنیم.

فلاحی با اعلام اینکه معلمان در آموزش و پرورش جایگاه خاصی ندارد، عنوان کرد: جامعه‌ای که دو قشرش از جایگاه بیفتند خطر است.

وی معلم را به عنوان حافظ روح و پلیس حافظ جان مطرح و بیان کرد: در مجلس تلاش کردم تا نظام پرداخت عادلانه شود و نباید معلم در شغل دوم مشغول شوند و توهین بشنوند؛ نباید دانش‌آموز از معلم جلو بزند و شرایط فراهم نمی‌شود تا معلم دست به مطالعات بزند ولی فکرش همیشه به مسائل اقتصادی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس افزود: لایه هویتی ایرانی، اسلامی و مدرن را به جان هم انداختیم، تاریخ ایران و اسلام بسیار پرافتخار است و باید به عنوان الگو معرفی شود؛ نباید قهرمان ذهنشان چهره‌های فیلم غربی شوند و قهرمانان واقعی جامعه شهدا و سرداران شهید معرفی نمی‌شود ولی استراتژی و کارایی آنها در دنیا مطالعه می‌شود، قهرمانان واقعی‌مان در شهر خودشان شناخته شده نیستند.

فلاحی در ادامه با اشاره به حمله موشکی به اسرائیل بیان کرد: در این اتفاق برای پاسخ به اسرائیل نیامدیم تا روایت اول برای مان باشد، این حرکت بزرگ را نتوانستیم تبیین کنیم؛ حادثه بسیار مهم و باعظمتی که رژیم اسرائیل صاحب همه تسلیحات و بمب اتم را دارد حتی عملیات فریب را هم نتوانستیم تبیین و بازگو کنیم.

وی با بیان اینکه به وجود آنکه پایگاه بزرگ هوایی و چشم اطلاعاتی اسراییل را زدیم که هنوز تبیین نشده است، اظهار کرد: امروز در دنیا به تکنولوژی رسیدیم که با روسیه و چین در موضع برابر می‌نشینیم، دنیا از توانمندی هسته‌ای و نظامی مان متحیر هستند.

نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به حضور و فعالیت بانوان در عرصه سیاست مطرح کرد: زمانی به خانم‌ها در مجلس اجازه ورود ندادند و بودجه‌ای اختصاص نیافت و می‌گفتند نباید برای حقوق مسلم بانوان در مجلس چانه زنی کرد.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر زنان اهل فکر و اهل تفکر و رهبران جامعه هستند، عنوان کرد: زنان با وقار و نجابت اسلامی باید وارد میدان شوند نباید شرایط به سمتی برویم که عکس روایات اسلامی عمل کنیم در واقع باید زنان صدر اسلام معرفی شوند.

فلاحی در ادامه خطاب به مدیران و مسئولان امور دولتی تصریح کرد: مسئول باید بداند نقش دین زدایی در بین مردم دارند و باید در جایگاه مان مسئولیت‌پذیر باشیم؛ متاسفانه خیلی جاها باعث شدیم گفتمان انقلاب نادیده گرفته شود.

این سیاستمدار ایرانی با تاکید بر اینکه بسیاری از مسئولان فاسد باید به سلابه قانون کشیده شوند که با این اقدام مردم خوشحال می‌شوند، گفت: توجه کنیم که برای هر صندلی قدرت ۷۰ شهید دادیم.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسئولان فاسد در گلوگاه‌های حساس هستند و نباید در مسئولیت باشد، خاطرنشان کرد: چرا مسئول باید در یک سال ۶۰ سفر خارجی برود در حالی که وضعیت اقتصادی و دلارمان بسیار نامساعد است؛ کشورمان شرایط سخت قرار دارد بنابراین دیپلماسی و سفر خارجی باید با آورده باشد.

کد خبر 749536

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • دانشگاه کلمبیای آمریکا تبدیل به پادگان نظامی شد؛ ترامپ خوشحال شد
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • دنیا از توان نظامی ایران متحیر شده است
  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد