Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاشان- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از محکومیت یک نفر متخلف به پرداخت 360 میلیون ریال جزای نقدی به جرم قطع درختان تاغ در این شهرستان خبر داد.

رضا شفیعی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: فردی اقدام به قطع 150 اصله درخت تاغ در جنگل های دست کاشت منطقه کویرات آران و بیدگل کرده بود که در محل جرم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: این متهم با وثیقه چهار میلیارد ریالی آزاد شد که به علت ارتکاب بار اول جرم با تخفیف، 100 میلیون ریال جریمه را پرداخت کرد و 260 میلیون ریال به صورت تعلیقی در پرونده متخلف ثبت شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل همچنین از رسیدگی به پرونده 10 متخلف قطع درختان تاغ در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: برخی پرونده ها در در جریان است، حکم برخی متخلفان در حال صدور بوده و برخی حکم های صادر شده هنور قطعی نشدند.
او با اشاره به کاهش 50 درصدی قاچاق چوب در آران و بیدگل در سال 1396 نسبت به سال پیش از آن بیان کرد: افزایش جریمه قطع هر اصله درخت از 2 میلیون ریال به 30 میلیون ریال، افزایش گشت های منابع طبیعی و متلاشی شدن چند گروه سابقه دار قاچاقچی از جمله علت های این کاهش چشمگیر بود.
شفیعی پیش تر از کشف و ضبط 10 تن تاغ و دستگیری 20 نفر از قاچاقچیان به همراه محموله های چوب در 15 عملیات جداگانه در سال گذشته خبر داده بود.
به گزارش ایرنا، شهرستان آران و بیدگل با گستره 610 هزار هکتار دارای 102 هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان های ماسه ای کشور محسوب می شود. 
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از نزدیک به 35 درصد از تاغزارهای استان در فاصله 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است. 
7472/8123

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي منابع طبيعي درخت تاغ آران و بيدگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۳۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد از ضبط سه هزار کیلوگرم هیزم قاچاق و جریمه ۳۸ میلیارد و ۶۴۰ میلیون ریالی متهمان در یاسوج خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، حمزه لقمانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرونده قاچاق سه هزار کیلوگرم هیزم به ارزش ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز یاسوج رسیدگی شد.

لقمانی افزود: شعبه پس از بررسی مدارک موجود در پرونده و به دلیل ارائه نشدن مدارک قانونی، تخلف انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط هیزم کشف شده، متهم را به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم و برای خودرو حامل هیزم قاچاق نیز، حکم به پرداخت ۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال معادل ارزش هیزم قاچاق صادر کرد و در مجموع متهم به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد. محکوم شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شعبه همچنین مالک هیزم‌های قاچاق را به پرداخت ۱۹ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد. 

لقمانی افزود: ماموران منابع طبیعی و آبخیزداری با کشف هیزم قاچاق از یک کامیون، پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • برگزاری یادواره ۴۰۰ شهید کارگر و فرهنگی آران و بیدگل
  • ویسی فکر می‌کرد جریمه‌اش به ریال است!
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • هشدار هواشناسی کاشان نسبت به وزش باد شدید
  • اختتامیه دومین دوره لیگ فوتسال مهاجرین + فیلم
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم