Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری ۱۸ جشنواره تئاتر خیابانی در طول سال در کشور خبر داد و بر ضرورت انجام کار پژوهشی و علمی در حوزه تئاتر خیابانی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، شهرام کرمی امروز (13 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه که به منظور پوشش رسانه ای سیزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان در این شهرستان مستقر هستند، اظهار کرد: انجام کار عاشقانه مسئولان و مردم از مهمترین ویژگی های جشنواره تئاتر خیابانی مریوان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 73 جشنواره در حوزه تئاتر در کشور برگزار می شود، عنوان کرد: جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان یکی از 10 جشنواره برتر و اصلی کشور است.

 

کرمی، با بیان اینکه جشنواره تئاتر خیابانی مریوان باید قدر دانسته شود، افزود: تحول در این جشنواره یک ضرورت است و در همین راستا با انعکاس معایب آن در جهت تحول شکلی و محتوای جشنواره تئارت خیابانی مریوان تلاش می شود.

 

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری 18 جشنواره تئاتر خیابانی در کشور خبر داد و اذعان کرد: در میان این تعداد جشنواره ملی نقش جشنواره تئاتر خیابانی مریوان انکارناپیذیر است.

 

وی با بیان اینکه تئاتر خیابانی در کشور عمر طولانی ندارد، اضافه کرد: بر همین اساس انجام کارهای پژوهشی و علمی در حوزه تئاتر خیابانی ضرورت دارد و بایستی در این راستا حرکت کرد.

 

این مقام مسئول بر شناسایی آسیب ها و ارزیابی نقاط ضعف و قوت جشنواره تاکید کرد و افزود: با انجام کار پژوهشی و ارزیابی مسائل بعد از اختتامیه جشنواره و رصد بازخوردها می تواند شاهد رشد کمی و کیفی این جشنواره بود.

 

کرمی، حمایت مردمی از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را قابل توجه دانست و افزود: این جشنواره مخاطب خاص خودش را دارد و لازم است با توسعه زیرساخت ها زمینه توسعه بیش از پیش آن را فراهم کرد.

 

وی در خصوص تخصیص اعتبار ملی به این جشنواره نیز گفت: جذب ردیف اعتبار ملی برای این جشنوراه در سال 98 پیگیری می شود.

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: مجلس خانه های نور غدیر کانون های مساجد افزایش قیمت مقام معظم رهبری استیضاح عید غدیر شیراز رهبری جشنواره تئاتر خیابانی مریوان مدیر کل هنرهای نمایشی نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر آئین ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نمایش ۱۹۴۸ به نویسندگی و کارگردانی «یاسر خالقی» از شهرستان لنده، تولید حوزه هنری استان به پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد راه یافت.

وی بیان داشت: این نمایش با زبانی طنز به اشغال فلسطین توسط اسرائیل غاصب می‌پردازد و از کمدی تازه‌ای در بیان درام خود استفاده می‌کند که برای مخاطب جذابیت ویژه‌ای دارد.

آئین تصریح کرد: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: پس از بازبینی آثار تولید شده از استان‌های مختلف کشور، ۱۴ گروه نمایشی توانستند برای حضور در پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد امتیاز لازم را کسب کنند.

کد خبر 6095107

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها
  • آغاز جشنواره ملی خلاقیت‌های علمی - پژوهشی لکوکاپ ایران
  • تئاترحوزه هنری استان به جشنواره سراسری بچه های مسجد راه یافت
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • تولید فکری رسالت و ماموریت جشنواره علامه حلی است
  • معرفی آثار برتر دهمین جشنواره علامه حلی
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • الهام چرخنده به تئاتر برگشت