Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-24@06:19:06 GMT

تعرفه‌های جدید توزیع پستی نشریات

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۴۰۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدمحمدرضا دربندی مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با اعلام این خبر گفت: به منظور تسهیل امور توزیع مطبوعات و جایگزینی طرح‌هایی، چون اشتراک و توزیع مویرگی، طبق این تفاهمنامه، ارسال نشریاتی که از سوی موسسه نشرآوران به شرکت پست معرفی شود، مشمول مفاد این تفاهمنامه قرار می‌گیرند و مدیران این نشریات می‌توانند با یک سوم قیمت متعارف، به توزیع نشریه خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی افزود: بنابر تفاهم صورت گرفته، مبلغ قرارداد برای توزیع نشریات به صورت عادی با اخذ گواهی امضاء، تا رده وزنی ۵۰۰ گرم، در مقصد درون استانی ۸ هزار ریال و برون استانی ۹ هزار ریال تعیین شده است. همچنین مبلغ قرارداد برای توزیع نشریات ثبتی، تا رده وزنی یک کیلوگرم، برای مقاصد درون استانی ۱۲ هزار و ۸۰۰ ریال و برون استانی، ۱۵ هزار و ۲۰۰ ریال تعیین شده است.

به گفته دربندی، اختصاص پنل نرم‌افزاری برای هر یک از نشریات ثبتی، ارائه آموزش در زمینه نحوه کار با سامانه، بررسی و علت تاخیر احتمالی در توزیع نشریات و اعلام آن به گیرنده، از جمله تعهدات شرکت پست به عنوان مجری این تفاهمنامه است.

بر اساس این گزارش، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی با پیش بینی حمایت‌های متنوع در بسته اعلام شده در سال ۹۷ تلاش کرده است در بخش حمایت‌های غیرمستقیم، خدمات متنوعی ازجمله تفاهم با شرکت پست به مطبوعات ارائه دهد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد

حجت الله بیرانوند گفت: با توجه به افزایش تقاضای مصرف در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز و در راستای تامین کالا به منظور تنظیم قیمت ها، از ابتدای سال گذشته تا اسفندماه هفت هزار تن برنج و شکر با نرخ مصوب دولتی برای عرضه در بازار عمومی به عاملیت‌های توزیع واگذار و مابقی نیز برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز توزیع شد.

وی اظهار داشت: ۱۲۰ تن شکر برای تهیه زولبیا و بامیه با نرخ هر کیلوگرم درب انبار ۲۵۵ هزار ریال و برای مصرف کننده ۲۸۵ هزار ریال تامین شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم برنج دانه بلند هندی نیز درب انبار ۳۳۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۳۵۰ هزار ریال تعیین شده بود که با توجه به نیازسنجی بازار، مشکل یا کمبودی در تهیه این اقلام اساسی ایجاد نشد.

مصرف ۲۷۴ هزارتن گندم

بیرانوند همچنین تصریح کرد: ۲۷۴ هزار تن گندم طی سال گذشته برای مصارف نان، صنایع و صنوف آرد در لرستان توزیع شده و یک هزار و ۲۷۰ واحد نانوایی لواش، ۵۲۵ واحد نانوایی سنگک، ۴۱ نانوایی تافتون، ۱۴۱ نانوایی بربری و ۳۴ نانوایی ساجی در لرستان فعال است.

بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر قیمت آرد کامل (سبوس دار) آزاد است، ادامه داد: علاوه بر این، قیمت بالای آرد و نان سبوس دار، استقبال نانوایی‌ها را از این ماده غذایی سالم کم کرده است که اداره کل غله و خدمات بازرگانی آمادگی دارد در صورت مراجعه و درخواست نانوایی‌ها برای پخت نان سبوس دار، حمایت‌های لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: از مجموع ۱۳ کارخانه آرد استان حدود ۱۰ واحد برای تولید آرد کامل با سبوس بالا اعلام آمادگی کرده اند، چراکه ماشین آلات آنها به روز و درصد سبوس گیری آنها قابل تنظیم است.

بیرانوند گفت: در صورت تولید عمده، آرد سالم به صورت یارانه‌ای در اختیار نانوایی‌های استان قرار می‌گیرد، بنابراین افزایش سبوس آرد در نانوایی‌ها به منزله افزایش قیمت نان نیست و نان پخت شده با همان قیمت سابق به فروش می‌رسد، چراکه تجربه پخت این نان در استان وجود دارد و تنها باید اقدامات لازم برای آگاهی و افزایش استقبال مردم اجرایی شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان همچنین سرانه مصرف نان در لرستان را ۱۲ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: به طور متوسط ماهانه ۲۵ هزار تن گندم در استان مصرف می‌شود که سه هزار تن سبوس آن گرفته و برای مصرف دام استفاده می‌شود، چراکه سبوس خام مصرف انسانی ندارد، در حالیکه می‌توان با سبوس گیری کمتری از آرد نانوایی، به ارزش غذایی نان‌های تولیدی اضافه کرد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • ۲۹۰ سری جهیزیه در خاش توزیع شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + میزان افزایش قیمت نسخه‌ها
  • جزئیات تعرفه خدمات دارویی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی تعیین شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد+ جدول
  • تعرفه‌های مدیریت خدمات دارویی سال ۱۴۰۳ ابلاغ شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد
  • تعرفه‌های خدمات دارویی ابلاغ شد + جدول افزایش تعرفه نسخه‌ها
  • سیل ۹۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق سیستان و بلوچستان خسارت زد