Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت از امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات حوزه طب ایرانی و مکمل خبر داد.

 به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان ،نفیسه حسینی یکتا، معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت ضمن اعلام این خبر گفت: برای برخورد با تخلفات عرصه سلامت، شناسایی گلوگاه‌های تخلف، ریشه‌یابی علل و عوامل بروز تخلف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در سازمان تعزیرات حکومتی، تفاهم‌نامه همکاری بین دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با این سازمان، امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هدف از امضای این تفاهم‌نامه، تحقق اهداف پیش‌بینی شده مشترک در حوزه‌های عملیاتی مربوط به برخورد با تخلفات عرصه سلامت، شناسایی گلوگاه‌های تخلف و ریشه‌یابی علل و عوامل بروز تخلف و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بالقوه موجود در سازمان تعزیرات حکومتی است.

حسینی یکتا افزود: شناسایی مراکز درمانی غیر مجاز در حوزه طب ایرانی و مکمل که در سطح کشور و یا در فضا‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و نظارت بر تبلیغات درمانی و مراکز ارائه فراورده‌های طبیعی مورد استفاده در درمان، از محور‌های مهم همکاری مربوط به حوزه درمان در این تفاهم‌نامه است و افراد متخلف، به اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تعزیرات، معرفی می‌شوند.

معاون توسعه سلامت دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت همچنین به محور‌های همکاری در حوزه آموزش طب ایرانی و مکمل در تفاهم‌نامه با سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، مراکز و موسسات غیر مجاز آموزشی در حوزه طب ایرانی و مکمل و گروه‌های فعال در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نیز شناسایی شده و متخلفان به اداره کل حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان تعزیرات معرفی می‌شوند.

وی افزود: تهیه متن پیشنهادی برای تغییر و اصلاح آیین‌نامه‌های فعلی که به اندازه کافی بازدارنده نیستند، اعزام تیم‌های کارشناسی و نظارتی جداگانه یا مشترک در هر استان، تسریع در رسیدگی و اعلام رای و اقدام قانونی بر حسب مورد، تشکیل جلسات دو ماهیانه مشترک مدیریتی در سطح شهرستان برای برنامه‌ریزی و بررسی بازدید‌های انجام‌شده، از دیگر توافقات مطرح‌شده در این تفاهم‌نامه بوده و همچنین مقرر شده است که هر شش ماه یکبار، جلسات مشترک کشوری برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری تشکیل شود.

تفاهم‌نامه همکاری دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت با سازمان تعزیرات حکومتی، در شش ماده و دو نسخه تهیه شده و به مدت دو سال اعتبار دارد که در صورت تمایل طرفین، قابل تمدید است.

 انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عرصه سلامت سازمان تعزیزات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو تفاهم نامه همکاری امضا کردند

همکاری بین کارشناسان و پژوهشگران وابسته یا معرفی شده توسط طرفین در آموزش و پژوهش‌های مرتبط با زمینه‌هایی مانند مستندسازی، علم اطلاعات، ویرایش نسخه‌های خطی و اسناد، ترجمه و انتشار از جمله مفاد این تفاهم نامه بود که طرفین آن را به امضا رساندند.

همچنین ایجاد و به اشتراک‌گذاری مجموعه‌های دیجیتال در موضوعات موردعلاقه مشترک، تبادل منابع منتشرشده توسط طرفین در زمینه‌های مربوط و همکاری بین کارشناسان و پژوهشگران وابسته یا معرفی‌شده طرفین از دیگر مفاد این تفاهم نامه به شمار می‌رود.

پروفسور ایجی ساگاوا رئیس کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو گفت: با اینکه تخصص من تاریخ باستانی چین است، اما مطمئن بودم آستان قدس رضوی به عنوان نهادی مذهبی جایگاه مهمی در ایران دارد.

او افزود: به خاطر اهمیت مذهبی این مکان، این مجموعه از اهمیت علمی و فرهنگی بسیاری هم برخوردار است که این بسیار تحسین برانگیز است.

رئیس کتابخانه مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو، ایجاد و توسعه ارتباط با سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از ارکان مهم فرهنگی این آستان را باعث ارتقای مقام دانشگاه در رشته اسلام و ایران شناسی در سطح ملی ژاپن توصیف کرد.

ساگاوا بیان کرد: دانشگاه توکیو با قدمت ۱۵۰ سال، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های شرق آسیا است که کتابخانه مطالعات آسیایی آن با هدف جمع آوری منابع مطالعاتی آسیا پژوهی از گوشه و کنار موسسات علمی این کشور طی ۴ سال گذشته افتتاح شده است.

او تصریح کرد: با وجود اینکه به لحاظ منابع اسلام و ایران شناسی در سطح ملی ژاپن رده یک هستیم، اما وجود تنها ۶۰۰ نسخه خطی اسلامی در این مکان را نشان از آن دانست که هنوز جای تلاش برای درک تمدن اسلامی داریم و به این علت خواهان آن هستیم که با مساعدت این کتابخانه تراز خود را بالا ببریم.

حجت الاسلام جلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی نیز در این جلسه، با اشاره به فرهنگ سختکوشی و اخلاق مدارانه ملت ژاپن گفت: ما به عنوان ملت مسلمان به علم آموزی اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم.

او متمدن بودن و با فرهنگ بودن را از ویژگی‌های کشور ایران با تمدنی چند هزار ساله برشمرد و افزود: این دو ویژگی که در اختیار ایران یکپارچه است باعث ایجاد کتابخانه‌ای شده که هزار و صد سال قدمت دارد و بزرگترین مجموعه موقوفاتی دنیا به شمار می‌رود.

او همچنین با اشاره به آموزه‌های دینی امامان شیعه در خصوص داشتن افق وسیع برای پیشرفت افزود: کتابخانه‌های آستان قدس رضوی این آمادگی را دارد که علم پژوهان در اقصی نقاط دنیا مبادله، مباحثه و تفاهم همکاری داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه اجرای خدمات مراقبت سلامت زنان در سنین باروری در اداره‌های خوزستان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه‌های ایران و افغانستان
  • امضای تفاهم‌نامه میان بانک دی، سازمان اموال و املاک کوثر و سازمان سیاحتی کوثر
  • سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو تفاهم نامه همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان کتابخانه‌های رضوی و مرکز مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو
  • امضای تفاهم نامه همکاری کتابخانه‌های رضوی و مطالعات آسیایی دانشگاه توکیو
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری کتابخانه‌های رضوی و کتابخانه دانشگاه توکیو
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور بین وزارت خارجه و قوه قضاییه
  • امضای تفاهم‌نامه حمایت از زندانیان خارج از کشور
  • حمایت از زندانیان ایرانی در خارج از کشور