Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@13:43:00 GMT

توجه به تغذیه درست برای حفظ سلامت لوزالمعده

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۴۷۰۹

توجه به تغذیه درست برای حفظ سلامت لوزالمعده

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پانکراس یا لوزالمعده نقش اساسی در فرایند هضم ایفاء می کند و در پشت معده در حفره شکمی واقع شده است.

ممکن است لوزالمعده به دلیل مشکلاتی نظیر سنگ صفرا یا دیابت به خوبی عمل نکند. از اینرو باید به تغذیه درست برای حفظ سلامت لوزالمعده توجه شود. در ادامه به برخی مواد خوراکی مهم برای حفظ سلامت این عضو مهم بدن اشاره می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیر: سیر حاوی مواد مغذی سودمندی نظیر سولفور، اُلیگوساکاریدها، فلاونوئیدها و سلنیوم است که همگی برای بافت لوزالمعده خوب هستند. از اینرو مصرف این ماده غذایی توصیه می شود.

گیلاس: این میوه خوشمزه برای حفظ سلامت لوزالمعده ضروری است. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان و POH است که می توانند به مقابله با سرطان لوزالمعده کمک کنند.

سبزیجات چلیپایی: کلم بروکلی سرشار از فلاوونوئیدهای آپی ژنین و لوتئولین است که می تواند مانع از تشکیل سلول سرطان لوزالمعده شود. برای حفظ سلامت لوزالمعده مصرف گل کلم و کلم پیچ هم بسیار توصیه می شود.

سیب زمینی شیرین: این ماده خوراکی موجب تقویت عملکرد لوزالمعده شده و احتمال ابتلا به سرطان لوزالمعده را کاهش می دهد. به طورطبیعی حاوی آنتی اکسیدان است که برای لوزالمعده مفید است.

بیشتر بخوانید:چرا کودکان دیابت می‌گیرند؟

پیاز: سرشار از فلاوونوئیدهای است که ترکیبات ضدسرطانی هستند. سولفور موجود در پیاز می تواند به حفظ سلامت لوزالمعده کمک کند.

پونه کوهی: حاوی ترکیب ضد هیپرگلیسمی (ضدافزایش قندخون) است که در مقابله با سلول های سرطان لوزالمعده موثر است.

زردچوبه: التهاب در لوزالمعده از طریق زردچوبه قابل کاهش است. می تواند به تحریک تولید انسولین و کاهش قندخون کمک کند.

منبع:مهر

انتهای پیام/

مواد خوراکی مفید برای حفظ سلامت لوزالمعده را بشناسیم

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خواندنی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۴۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه: حرف شوامنی در مورد من درست بود!

به گزارش "ورزش سه"، فردا تیم ملی فرانسه در دیداری دوستانه برابر شیلی قرار خواهد گرفت. بازی در ورزشگاه اختصاصی تیم مارسی برگزار خواهد شد و برخی معتقدند شاید از کیلیان امباپه به خوبی استقبال نشود، چون دشمنی دیرینه‌ای بین پاریس و مارسی وجود دارد.

بعد از شکست برابر آلمان، فرانسوی‌ها باید فردا جبران کنند.

کیلیان امباپه در مورد بازی در ورزشگاه ولودروم گفت: «من بیشتر دوران حرفه‌ای‌ام به عنوان رقیب به اینجا آمده‌ام. به عنوان بازیکن تیم ملی فرانسه، بازی کردن در اینجا عالی خواهد بود. جوی خاص در ولودروم وجود دارد. این یکی از داغ‌ترین استادیوم‌های دنیاست. این باعث می‌شود که شما بخواهید انگیزه بالایی برای یک بازی خوب داشته باشید.»

انتقادات از امباپه پس از شکست برابر آلمان: «این زندگی ما فوتبالیست‌هاست و باید با انتقاد کنار بیاییم. درست است که فردا باید چهره متفاوتی داشتیم. آن مسابقه تمام شد و ما می‌خواهیم فردا واکنش نشان دهیم. باید متوجه باشیم که کاری که انجام دادیم برای رسیدن به برد کافی نبود.»

احتمال سوت‌ها علیه امباپه در ورزشگاه مارسی: «من روی بازی کردن تمرکز می‌کنم. صرف نظر از استقبالی که از من کنند، تمام تلاشم را برای پیروزی فرانسه خواهم کرد. اگر علیه من سوت بزنند، درک خواهم کرد چون در هر صورت یکشنبه برابر مارسی لوکلاسیک را داریم. من بازیکن پاری سن ژرمن هستم و روش بازی من تغییر نخواهد کرد. اما اگر آنها به من سوت نزنند، من شگفت زده خواهم شد.»

امباپه درخواست استراحت نمی‌کند: «هیچ ربطی به شرایط شخصی من ندارد. بازی برای تیم ملی فرانسه باعث افتخار است. من همیشه می‌خواهم بازی کنم، حتی در یک بازی معمولی باشگاهی. می‌خواهم همیشه آماده باشم.»

امباپه در مورد اظهارات شوامنی که گفته بود اسپانیایی‌ها او را بیشتر خواهند دید و متوجه عظمتش خواهند شد، گفت: «حرفش درست بود. در یک هشتم نهایی برابر سوسیداد بازی کردم. در یک چهارم نهایی باید برابر بارسا قرار بگیرم و شاید در نیمه نهایی به اتلتیکو برخورد کنیم؛ پس بله، اسپانیایی‌ها من را بیشتر خواهند دید (می خندد).»

دیگر خبرها

  • حلوا قُبِیت شوشتر سوغات راه مسافران نوروز
  • اگر صبح‌ها با این علائم از خواب بیدار می‌شوید، به پزشک مراجعه کنید
  • (ویدئو) روش درست کردن هات داگ خوشمزه ویتنامی
  • مانچینی: هواداران درباره ما درست می‌گویند
  • دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند
  • ۶ فایده بی‌نظیر خیار؛ خوردن خیار به این افراد توصیه نمی‌شود
  • مشارکت ۷۵۰ هزار کردستانی در پویش غربالگری دیابت و فشار خون
  • کشاورزان خراسان شمالی مراقب سرمازدگی محصولات باشند
  • امباپه: حرف شوامنی در مورد من درست بود!
  • خوردن این میوه سلامت استخوان‌ها را تضمین می‌کند