Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@18:50:32 GMT

جنگ فایرفاکس با ارزهای دیجیتال

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۶۲۶۲

جنگ فایرفاکس با ارزهای دیجیتال

مرورگر اینترنتی فایرفاکس بدافزارهای استخراج ارزهای مجازی را به‌صورت کاملا خودکار مسدود کرده و مانع فعالیت آن‌ها می‌شود.

این روزها که ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده و استخراج آن‌ها بسیار باب شده است، وب‌سایت‌ها، حساب‌های کاربری و پلت‌فرم‌های بسیاری برای استخراج بیت‌کوین یا بیت‌کوین ماینینگ ایجاد شده است تا بتوانند با استفاده از آن‌ها به خرید و فروش و مبادلات تجاری کلان اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آنکه شرکت گوگل اعلام کرد مرورگر اینترنتی گوگل‌کروم از این پس تمامی وب‌سایت‌هایی را که به‌منظور استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری‌شده همچون بیت‌کوین طراحی و استفاده می‌شدند، مسدود خواهد کرد و مانع سوءاستفاده و نفوذ هکرها و مجرمان سایبری به آن‌ها می‌شود، حالا به‌نظر می‌رسد که بزرگترین رقیب آن یعنی موزیلا بعنوان شرکت توسعه‌دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس نیز چنین تصمیم مشابهی دارد زیرا اعلام کرده است جدیدترین نسخه این مرورگر به قابلیت مسدودسازی اتوماتیک و خودکار سایت‌ها، بدافزارها و اپلیکیشن‌هایی که به استخراج ارزهای مجازی رمزنگاری شده مجهز خواهد بود.

نیک انگویان - معاون شرکت موزیلا - در این باره می‌گوید: مسدودسازی و جلوگیری از فعالیت چنین وب‌سایت‌های آلوده‌ای می‌تواند به افزایش امنیت سایبری کاربران اینترنتی کمک بسزایی کند، به‌گونه‌ای که دیگر هکرها و مجرمان سایبری نتوانند به رایانه و اطلاعات شخصی و مالی قربانیان نفوذ پیدا کرده و از آن‌ها برای مقاصد خود سوءاستفاده کنند.

مدت‌هاست که غول‌های تکنولوژی از جمله گوگل قوانین و مقررات سخت‌گیرانه بسیاری را در قبال موارد مختلف همچون ترویج خشونت و تروریسم، سوءاستفاده از کودکان و بزرگسالان، تبعیض و اپلیکیشن‌های استخراج ارزهای مجازی که این روزها از استقبال بسیار زیادی برخوردار شده است، اتخاذ و وضع کرده‌اند.

اپلیکیشن‌ و وب‌سایت‌هایی که برای استخراج و ماینینگ ارزهای مجازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به باور بسیاری از کشورها و مقامات امنیتی به‌منظور دور زدن تحریم‌ها، پولشویی، فرار مالیاتی، قاچاق اسلحه، دارو و مواد مخدر استفاده می‌شود و باید جلوی شیوع بی‌رویه و قارچی شکل آن را گرفت.

بسیاری از کشورهای جهان در ابتدا در تلاش بودند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند، چراکه آن‌ها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و موادمخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت آن می‌شود.

/ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۶۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس

به‌تازگی اولین الماس مصنوعی تولیدشده از کربن موجود در گل‌های صدتومانی در شهر لوئویانگ چین رونمایی شد. ماه گذشته، باغ گل‌های صدتومانی شهر لوئویانگ با شرکت تولیدکننده الماس مصنوعی شهر موافقت کرد تا برای ایجاد این الماس منحصربه‌فرد، تعداد گل‌های مورد نیاز را در اختیار دانشمندان این شرکت قرار دهد. در میان این گل‌ها، یک گل صدتومانی ۵۰ساله هم وجود داشت.

بنابه گفته وانگ جینگ، مدیر عامل شرکت تایم پرامیس لوئویانگ، الماس مصنوعی ساخت شرکت‌شان با استفاده از فناوری استخراج کربن ماده زیست‌زا (گل صدتومانی)، تحت دما و فشار بالا کشت می‌شود.

اگرچه تولید الماس مصنوعی با استفاده از فناوری استخراج عنصر کربن خالص از گل صدتومانی نسبتا پیچیده است، شرکت تایم پرامیس چینی قصد دارد از منابع دیگر مانند مو، استخوان و حتی گل‌های دیگر، کربن استخراج کند.

آنها این کار را با استفاده از ابزار‌هایی که برای شکستن پیوند‌های شیمیایی بین اتم‌های کربن استخراج‌شده طراحی کرده‌اند انجام دهند. درواقع این دانشمندان اتم‌های کربن حاصل را مانند ساختار الماس کنار هم قرار داده و ترکیب می‌کنند تا به الماس واقعی دست بیابند.

منبع: خبرآنلاین

tags # چین ، تکنولوژی سایر اخبار قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟ اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟

دیگر خبرها

  • جزییات قیمت ارزهای مبادله‌ای؛ دلار ثابت ماند
  • استخراج الماس از گل صدتومانی + عکس
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای/ دلار ثابت ماند
  • جزییات قیمت ارزهای مبادله ای؛ ثبات دلار و درهم و رشد یورو
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • روند نزولی بیت کوین آغاز شد؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • باج‌افزار‌ها چطور باج می‌گیرند؟
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟