Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@07:13:04 GMT

تعزیه «شب‌های آزادگی» ایام محرم‌ را در شیراز ببینید

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۶۳۲۲

تعزیه «شب‌های آزادگی» ایام محرم‌ را در شیراز ببینید

به گزارش ایكنا از فارس، مسعود طهماسبی، شهردار منطقه 5 شیراز امروز، 13 شهریورماه با بیان اینكه تعزیه از هنرهای ماندگار و فاخر در نزد ایرانیان است که از دیرباز مورد توجه اهالی فرهنگ و مردم ایران زمین بوده است، گفت: همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام تعزیه بزرگ شیراز طی روزهای 21 تا 26 شهریورماه مصادف با 2 الی 7 محرم الحرام برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ساعت و مكان برگزاری این نمایش گفت: تعزیه بزرگ شیراز هر روز از ساعت 18 در محل بوستان مادر واقع در بولوار احمدبن موسی(ع) برگزار می‌شود.
طهماسبی هدف از برگزاری این تعزیه را ترویج فرهنگ عاشورایی، انتقال مفاهیم و جلوه هایی زیبا از ایثار و جانفشانی در راه مبارزه با باطل و دفاع از حق و حقیقت و آشکار کردن چهره نفاق بر شمرد و افزود: واقعه عاشورا یک حادثه تاریخی نیست بلکه مکتبی تاریخ‌ساز است که هرچه از آن بگذرد میزان پذیرش و مقبولیت این فرهنگ و مکتب نزد همه ادیان و مذاهب به واسطه اوج مظلومیتش ماندگارتر می‌شود.
شهردار منطقه 5 شیراز با تصریح اینكه این تعزیه با عنوان «شب‌های آزادگی» برپا می‌شود، گفت: برگزاری این مراسم توسط گروه هنری حرفه‌ای انجام می‌شود و وقایعی از خروج امام حسین(ع) از مدینه تا ورود حضرت زینب(س) و دیگر اسرای عاشورا به شام را روایت می‌کند .
وی یادآور شد: تحقیق و پژوهش وقایع این تعزیه توسط اساتید دانشگاه شیراز انجام شده است و متن این تعزیه از کتاب تعزیه مجالس انشارات سروش صدا وسیما به رشته تحریر درآمده است.
طهماسبی اظهار كرد: همچنین طراحی دکور و المان‌های این تعزیه انجام شده و 60 نفر بازیگر در این تعزیه نقش‌آفرینی می‌كنند و از همه گروه‌های سنی در اجرای این آیین مذهبی حضور دارند.
شهردار منطقه 5 شیراز با اشاره به نقش ویژه تعزیه‌خوانی و نمایش‌های آیینی در ترویج هنر دینی و انقلابی، افزود: تعزیه‌خوانی هنری ارزشی و مورد تأیید و توجه رهبر معظم انقلاب است که به دلیل ارتباط با مخاطب و انتقال پیام‌ها و مفاهیم عاشورا و اهل‌بیت(ع) توانسته اثرگذار باشد به همین دلیل مسئولان باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشند و در این حوزه به‌ صورت جدی کار کنند تا ضعف‌های گذشته جبران شود و در همین راستا این مراسم در پارک مادر هرسال به صورت متداوم در ایام دهه محرم‌الحرام برگزار خواهد شد.
وی در پایان با بیان اینكه شهرداری منطقه 5 یکی از کانون‌های توسعه شهر شیراز بوده و نیازمند ایجاد فضاهای اجتماعی و افزایش تعاملات شهروندی است، از شهروندان و مسئولان دعوت كرد تا از این نمایش بازدید كنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي ايام محرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۶۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است

محمدحسن اسدی در آیین تقدیر و تجلیل از پاکبانان سطح منطقه ۷ شهرداری شیراز گفت: عشق، محبت و دوستی در دل پاکبانان موج می‌زند و با تلاش خود توانسته‌اند شهر شیراز را به‌عنوان تمیزترین شهر کشور، شهر پایتخت زیست‌محیطی آسیا و شهری که در یک سال حتی یک روز آلودگی هم نداشته شناخته شود، تبدیل کنند.

او ضمن تشکر از یاوران پای‌کار شهرداری منطقه ۷ شیراز که پیش‌قدم هستند، بیان کرد: این منطقه از مناطق کم برخوردار است، اما طی چند ماه گذشته شهرداری شیراز، بزرگراه سرلشکر شهید استوار را به بهره‌برداری رسانید و دو تقاطع شهید استوار ـ نصر شرقی و شهید استوار -خلیج‌فارس نیز کلنگ‌زنی شد که قول دادیم طی ۱۵ ماه آینده به بهره‌برداری و افتتاح برسانیم و قطعاً امسال و سال‌های آینده شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.

اسدی با بیان اینکه پاکبانان از زحمتکش‌ترین قشر شهرداری هستند، گفت: ما فصل جدیدی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شروع می‌کنیم و آن‌هم توجه بیشتر به شما پاکبانان است و مسوولان مناطق با استفاده از ظرفیت قانون، برای همه پاکبانان برنامه‌های مختلف شود.

علی امینی، شهردار منطقه ۷ شیراز نیز گفت: سال گذشته پروژه‌های متعدد و بزرگ در منطقه ۷ افتتاح و کلنگ زنی شد که در سال ۱۴۰۳ حتماً می‌توانیم این پروژه‌ها را تقدیم شهروندان در منطقه کنیم که نشان‌دهنده همت شورا و شهردار است. اگر پاکبانان و کارگران نبودند، شهر به زیبایی خود نمی‌رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ادبیات مواجهه با دهه کرامت را متفاوت کنیم
  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • انشعاب گیری خط دوم آبرسانی سد درودزن به شهر صدرا انجام شد
  • پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • ماه مو ؛ عرفان طهماسبی
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی