Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@18:44:37 GMT

باکو کشورهای ترک زبان را به توسعه تجارت دعوت کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۶۳۳۵

باکو کشورهای ترک زبان را به توسعه تجارت دعوت کرد

باکو – ایرنا –رئیس جمهوری آذربایجان ،اعضای شورای همکاری کشورهای ترک زبان را به برداشتن گام های بیشتری در راستای افزایش حجم گردش تجاری و سرمایه گذاری متقابل و اجرای طرح های اقتصادی مشترک دعوت کرد .

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری رسمی ' آذرتاج '، الهام علی اف طی سخنانی در ششمین اجلاس شورای همکاری کشورهای ترک زبان در شهر «چولپون آتا» قرقیزستان به ضرورت گسترش همکاری های اقتصادی میان این کشورهای منطقه تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهوری آذربایجان مجموع سرمایه گذاری کشورش در ترکیه را 14 میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: در چند سال آینده حجم سرمایه گذاری در ترکیه را به 20 میلیارد دلار خواهیم رساند.
علی اف با اشاره به اینکه ترکیه تمام مشکلات از جمله مشکلات اقتصادی را با شرافت سپری می کند گفت : ما همواره در کنار یکدیگر هستیم و سرمایه گذاری متقابل ما نشانه آن است .
وی تاکید کرد که جمهوری آذربایجان سرمایه گذاری در ترکیه را همچنان ادامه خواهد داد .
علی اف،افزود: جمهوری آذربایجان بطور کلی با سرمایه گذاری در کشورهای برادر هم منافع اقتصادی خود را تامین می کند و هم فرصت های جدیدی در این کشورها ایجاد می کند .
وی، همچنین کشورهای حاضر را به استفاده از خط ریلی باکو – تفلیس – قارص دعوت کرد و گفت: این خط ریلی با تلاش و همکاری مشترک جمهوری آذربایجان ، ترکیه و گرجستان برای حمل و نقل محموله ها از آسیا به اروپا بالعکس احداث شده است.

شورای همکاری کشورهای ترک زبان در ماه اکتبر سال 2009 میلادی در شهر نخجوان تاسیس شد و در حال حاضر جمهوری آذربایجان ، قزاقستان ، قرقیزستان و ترکیه در این نهاد منطقه ای عضویت دارند .
هدف از تاسیس شورای همکاری کشورهای ترک زبان توسعه روابط همه جانبه میان این کشورها اعلام شده است .
خاورم ** 337** 1579

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جمهوري آذربايجان علي اف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۶۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود.

محمد صیاد بورانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شرایط محیطی در هر کشوری، از آنجا که روی کشاورزی آن کشور تأثیر می‌گذارد در نتیجه در توسعه اقتصادی آن کشور هم مؤثر است و در کشور ما با توجه به شرایط محیطی می‌توان به کشاورزی به عنوان یک منبع توسعه اقتصادی کمک کرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین این اقدامات هماهنگی لازم با مسئولان مرتبط استانی در راستای تسهیل فرآیند بهره‌برداری از نخستین شهرک گلخانه‌ای مدرن و هوشمند با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن تولید در سال و در فضایی حدود ۴۰ هکتار زیر پوشش گلخانه شیشه‌ای و با اشتغال‌زائی مستقیم برای ۵۰۰ نفر بوده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: امیدواریم در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با استفاده از فکر، ایده و نظر بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی استان نسبت به پیشبرد اهداف توسعه‌بخش در قالب شهرک‌های کشاورزی در اراضی دولتی و اراضی متعلق به مردم اقدام شود.

وی افزود: با اجرای طرح‌های این چنینی تا حدودی در حوزه اجرای الگوی کشت، استفاده بهینه از منابع پایه مانند آب، خاک و انرژی، افزایش هشت تا ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به روش‌های معمول کشت در اراضی آبی، جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، افزایش توجیه اقتصادی، فعالیت ارتقای صادرات غیر نفتی، تقلیل پیدا کردن ریسک کشاورزی سنتی و بالا بردن بهره‌وری نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام شد.

بورانی افزود: راه‌اندازی اتاق فکر و تشکیل شورای ایده‌پردازی کشاورزان و مشارکت گسترده بهره‌برداران در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی لازم برای فعال‌سازی سایر شهرک‌های دولتی آماده بهره‌برداری و شهرک‌های کشاورزی غیردولتی از جمله این راهبرد است.

کد خبر 744769

دیگر خبرها

  • درخواست ارمنستان از دادگاه لاهه برای اقدام علیه باکو
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • وقتی اعداد سخن می گویند؛ چرا نام ایران در لیست بزرگترین بنادر جهان وجود ندارد؟!
  • اولین سرمایه‌گذاری مستقیم صندوق توسعه ملی در صنعت نفت
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • باکو: همه بازداشت‌شدگان را به ارمنستان بازگردانده‌ایم
  • افزایش سرعت تجارت با همکاری شرکت حمل و نقل کشتیرانی و راه آهن
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • کریدور BTK در ایستگاه پایانی تکمیل
  • افسوس سفیر ایران در باکو از فرصت‌سوزی برخی کشورهای عربی - اسلامی