Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سایت رسمی آستان قدس حسینی تصاویر جدیدی از طراحی نهایی مقام تل زینبیه در مجاورت بارگاه سیدالشهدا علیه‌السلام پس از تکمیل پروژه توسعه را منتشر کرد.

این پروژه در چارچوب توسعه حرم امام حسین (ع) است که آستان قدس حسینی به‌منظور استقبال از شمار روزافزون زائران اجرا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسن کاظم، رئیس بخش پروژه‌های مهندسی در این باره گفت: هدف از توسعه مقام تل زینبیه کاهش ازدحام زائران در حین ادای زیارت است.

وی با بیان اینکه این پروژه در زمینی به مساحت 3 هزار متر‌مربع اجرا می‌شود که به مساحت 300 متر‌مربع کنونی افزوده شده است، تاکید کرد: طراحی شامل فضاهای خدمات‌رسانی گسترده به مردان و زنان می‌شود.

کاظم تصریح کرد: طراحی جدید، میراث مذهبی و سنتی این مقام را شبیه‌سازی می‌کند به‌طوریکه هویت تل زینبیه را در حافظه مردم کربلا و زائران ماندگار خواهد کرد.

براساس این گزارش، فاز نخست طرح توسعه حرم سیدالشهدا(ع) مزین به‌نام صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) بخشی از طرح جامع توسعه با زیربنای 160 هزار متر‌مربع با حمایت‌های خیرین و کمک‌های مردمی و همت ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرا می‌شود.

پروژه صحن عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب(س) بخشی از طرح 38 هکتاری توسعه حرم امام حسین(ع) محسوب می‌شود که در این بخش تنها 5 هکتار در حال ساخت و ساز است؛ این صحن که در 4 طبقه احداث خواهد شد در ضلع جنوب غربی حرم و در سمت باب الراس، باب القبله، خیمه‌گاه و تل زینبیه واقع شده است.

این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه خواهد بود همچنین با اجرای این صحن تل زینبیه به شکل تپه، احیا خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۶۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان‌سازی ترافیک غرب تبریز با افتتاح تقاطع غیرهمسطح قراملک

شهردار تبریز بر لزوم تسریع در عملیات اجرایی تقاطع‌های غیرهمسطح و تکمیل آن‌ها بر اساس برنامه‌ریزی و روزشمار نصب شده تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، یعقوب هوشیار ظهر امروز _دوشنبه بیست و هشتم اسفند_ در بازدید از پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح اظهار کرد: تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح باید همراه با رعایت شاخصه‌های کیفی و استاندارد باشد.

وی نگاه کارشناسی همراه با دقت و سرعت در اجرای پروژه‌ها را موجب افزایش کیفیت اجرا دانست و افزود: با توجه به پیشرفت پروژه پل قراملک در چند ماه اخیر، باید اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره‌برداری از آن در سوم خرداد ماه سال ۱۴۰۳ و با توجه به روزشمار تعیین شده صورت گیرد.

شهردار تبریز پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک را یکی از پروژه‌های مهم ترافیکی سال جاری شهرداری تبریز دانست و خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه شاهد تسهیل تردد شهروندان در غرب تبریز و روان‌سازی ترافیک در این مسیر خواهیم بود.

هوشیار در بازدید از تقاطع غیرهمسطح معلم تاکید کرد: تقاطع غیرهمسطح معلم به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های ترافیکی شهر در سال جاری با بهره‌گیری از روش سگمنتال در دست اجرا است و خرداد سال آینده مطابق برنامه‌ریزی قبلی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص اجرای پروژه‌های ترافیکی شهر به روش نوین سگمنتال گفت: استفاده از روش سگمنتال مزایای زیادی همچون ارتقای کیفیت اجرا و تسریع در اجرای پروژه دارد.

شهردار تبریز با اشاره به ترافیک روان در محدوده اجرای پروژه‌های ترافیکی به روش سگمنتال تصریح کرد: موضوعی که در اجرای این پروژه‌ها اهمیت بالایی دارد نبود نیاز به مسدودسازی مسیر در هنگام اجرا است که ترافیک موجود در مسیر پروژه طبق روال عادی جریان دارد.

کد خبر 737292

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۲۵ درصدی تقاطع غیر همسطح رشت
  • تزریق گاز به فاز نخست پروژه خط لوله «دوراهی دشتک - نهبندان»
  • روان‌سازی ترافیک غرب تبریز با افتتاح تقاطع غیرهمسطح قراملک
  • تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام - مهران زیر بار ترافیک رفت
  • اولین جزئیات از تونل اول راه کربلا در مسیر ایلام به مهران | ببینید
  • سرمایه حاصل از فروش برج‌های دوقلو شهرکرد صرف پروژه‌های نیمه‌تمام می‌شود
  • اجرای ۱۱۰۳ طرح عمرانی محرومیت‌زدایی در استان فارس
  • فرماندار راور بر ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام آب شرب روستاها تاکید کرد
  • آغاز پروژه زیرگذر میدان سپاه از سال آینده | تکمیل پروژه به مدت یک سال
  • مسکن مهر تا پایان دولت سیزدهم به پایان می‌رسد