Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-07@09:15:48 GMT

آقای بازیگر: آرزو داشتم برای «ابوقریب» زار می‌زدم

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۶۹۵۸

آقای بازیگر: آرزو داشتم برای «ابوقریب» زار می‌زدم

به گزارش جهان نيوز، فیلم سینمایی تنگه ابوقریب در ژانر دفاع مقدس ساخته بهرام توکلی است که توانسته در این مدت اندکی که از زمان اکرانش می‌گذرد مورد اقبال زیادی از سوی مخاطبان پرده نقره‌ای قرار بگیرد.

از حضورتان در این پروژه بگویید. آیا از ابتدا می‌دانستید قرار است چه نقشی را ایفا کنید؟
عزتی: بعد از آنکه ما وارد پروژه شدیم، بهرام توکلی چند بار فیلمنامه را بازنویسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی نسبت من و امیر جدیدی چند بار در فیلم تغییر کرد، یک بار قرار بود برادر باشیم، بعد فامیل، بعد دوست و...

فکر می‌کردید فیلم تا این حد با مخاطب ارتباط برقرار کند؟
عزتی:ما از اول هم می‌دانستیم که این فیلم، فیلم بازی کردن نیست، فیلم اتفاق است؛ فیلم قصه است. اما بازی بازیگران هم خیلی خوب دیده شد. ولی خب بله راستش برای ما خیلی ترسناک بود، چون فکر می‌کردیم که آیا ارتباط برقرار می‌کنند یا نه؟ ولی مردم خیلی خوب استقبال کردند.

اکران فیلم سینمایی تنگه ابوقریب نشان داد که خارج از فیلم‌های کمدی هم مخاطب عام به سینما می‌آید و این را می‌شود از استقبال خوبی که از فیلم به عمل امده متوجه شد. این در حالی بود که خیلی معتقد بودند که زمان سینمای دفاع مقدس به سر آمده و تمام شده است و دیگر چیزی برای ارائه ندارد، ولی فیلم سینمایی تنگه ابوقریب در شرایطی که فیلم‌های کمدی روی پرده است استقبال از این فیلم نشان داد که این سینما هنوز جان دارد.

عزتی: جنس یک سینما تمام شدنی نیست این جنس سلقیه مردم و جنس شناخت آنهاست که از سینما تغییر می‌کند؛ و این می‌تواند شامل فرهنگ و ادبیات هم بشود. وقتی جنس شناخت تغییر کند باید هنرمند هم به همان میزان خودش را تغییر بدهد که اگر تغییر بدهد مردم استقبال می‌کنند مردم ما الان سینما را خیلی خوب می‌شناسند و کیفیت فیلم برایشان اولویت دارد. بجز تنگه ابوقریب اگر فیلم‌های دیگری بوده که کیفیت خوبی داشته مردم استقبال کرده اند. تنگه ابوقریب را آن دسته از تماشاگران که کیفیت کار برایشان حائز اهمیت است، می‌پسندند. این اثر دارای کیفیت قوی و نگاه درستی است. خوشحالم که مردم از این فیلم استقبال کردند و به تماشای آن نشستند، چون این قصه‌ای بود که مردم باید می‌دیدند.

در واقع می‌توانم بگویم که این فیلم ادای دینی بود به روزی که در دفاع مقدس گم شده است. صادقانه می‌گویم در تمام طول فیلم آرزو می‌کردم در تنگه ابوقریب حضور نداشتم و راحت می‌نشستم و با این فیلم زار می‌زدم.

برخی هم معتقدند که تکنیک خوب فیلم باعث شده که مخاطب به خوبی از کار استقبال کند.
عزتی:ولی شک نکنید که داستان فیلم تاثیر خودش را روی مخاطب گذاشته است. الان دیگر مانند گذشته نیست که مردم به فیلم‌های روز دنیا دسترسی نداشته باشند. این یک واقعیت است که به لحاظ تکنیکی ما همیشه عقب بوده و هستیم، چون اصلا مال ما نیست و وارداتی است. ولی به هر شکل مطمئن باشید بخشی از این استقبال همان تکنیکی است که شاید در اجرای فیلم‌های دیگر ندیده باشیم و اجرای این فیلم در ایران منحصر به فرد باشد، ولی بخشی از این استقبال به داستان همان ادم‌هایی برمی گردد که در تنگه ابوقریب بوده اند.

هر فیلمی را که در آن حضور داشته پر فروش بوده است چه ملاک و معیاری در انتخاب فیلمنامه وپذیرش نقش دارید؟
عزتی: خیلی موارد دست به دست هم می‌دهد فیلمنامه خوب، کارگردان خوب، مجموعه عوامل خوب و... وقتی یک تفکر خوب پشت کار باشد حتما اثر با موفقیت و استقبال مواجه می‌شود.

در روز چند ساعت درگیر لباس و گریم و ... بودید؟
عزتی: آن گریمِ به ظاهر ساده‌ای که روی صورت من است هر روز ۴ ساعت گریم زمان می‌برد. ساعت ۵ صبح می‌نشستم تا ۹ صبح طول می‌کشید.

منبع:قدس آنلاین

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۶۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، ماشاالله وروایی بازیگر نقش عمو کاووس در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در خصوص نحوه شروع همکاری خود با سریال «نون خ» و چگونگی آشنایی با سعید آقاخانی گفت: آقای سیروس میمنت که از قدیم باهم دوستی داشتیم به همراه آقای مصطفی تنابنده برای تست بازیگری و انتخاب بازیگر به کرمانشاه آمده بودند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۰۰۰ نفر برای تست بازیگری به تالار انتظار کرمانشاه آمده بودند که در آن روز سیروس میمنت با من تماس گرفت و برای تست بازیگری رفتم و در همانجا نقش عموکاووس بر شانه من نشست.

وروایی تصریح کرد: برای این نقش ۱۰ نفر انتخاب شده بودیم که تا مرحله نهایی و آمدن به تهران ۹ نفر دیگر ریزش کردند و من با رهنمودهای آقای سعید آقاخانی و تلاش خودم نقشی را اجرا کردم که امیدوارم به دل مردم نشسته باشد.

بازیگر نقش عمو کاووس در خصوص نوع مواجهه مردم در کوچه و خیابان گفت: مردم هروقت مرا می‌بینند مدام عکس میگیرند و محبت نشان می دهند و تمایل دارند در مورد «نون خ» صحبت کنند و ابراز علاقه کنند.

ماشاءالله وروایی متولد سال۱۳۲۹ در کرمانشاه است. او رسکیومن(سرمتخصص نجات هوایی) و سرهنگ بازنشسته هوانیروز ارتش بوده و از نوجوانی در نمایش‌های دبیرستانی فعالیت داشته و بعد از ورود به ارتش در دانشگاه افسری نیروی هوایی تحصیلات خود را گذرانده است.

وی کار خود را در کادر پرواز و در کارهای نمایش و هنر آغاز کرده‌است. همزمان دوره‌های رنجر، کوهستان، دوره دریا، باتلاق و جنگل را گذرانده و کماندو شده است.

لازم به ذکر است با اتمام نون‌خ۲ یوسف قربانی، فرمانده وقت هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، از او به‌خاطر بازی در این سریال تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229623 برچسب‌ها کرمانشاه سریال

دیگر خبرها

  • جواد عزتی بازیگر «وحشی» هومن سیدی شد
  • رفاقت قدیمی‌ با سیروس میمنت باعث بازی‌ام در «نون خ» شد/ در کرمانشاه ۱۰۰۰ نفر تست بازیگری دادند
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت
  • (ویدئو) خبرهای امیدبخشی که ندا قاسمی بازیگر «نون خ» آرزو دارد بگوید
  • استقبال مردم قوچان از نایب قهرمان کشتی آزاد نونهالان کشور
  • استقبال مردم مهریز از کشتی‌گیرقهرمان ایران
  • پیکر شهید گمنام در حسینیه نخل رفسنجان آرام گرفت
  • چشم ایلام به آمدن شهید تازه تفحص شده روشن شد
  • فیلم/ استقبال بی‌نظیر مردم نوق رفسنجان از شهید گمنام
  • گواردیولا: بایرن مونیخ را خیلی دوست دارم و آرزو می‌کنم به زودی سرمربی خود را پیدا کند