Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – خبرگزاری فرانسه نوشت: بزرگترین خبرگزاری های اروپا، گوگل و فیس بوک را به غارتگری اخبار و انتشار آنها به صورت رایگان متهم کرده و در بیانیه ای مشترک خواستار تقسیم درآمدهای این دو غول اینترنتی با رسانه ها شدند.

به گزارش ایرنا، این خبرگزاری امروز (سه شنبه) افزود:در نامه ای که به امضای مدیران اجرایی حدود 20 خبرگزاری از جمله خبرگزاری فرانسه، پرس آسوسیشن انگلیس و خبرگزاری دپ آ آلمان رسید، آنها از پارلمان اروپا خواستند قانون حق کپی رایت در اتحادیه اروپا را به روز رسانی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نوشته آمده است: غارتگری غول های اینترنتی از محتوای اخبار رسانه ها و درآمدشان از تبلیغات تهدیدی برای مصرف کنندگان و دمکراسی است.
قانونگذاران پارلمان اروپا ماه جاری قرار است در مورد قانون جدید حق کپی رایت رایزنی کنند. این قانون غول های اینترنتی را مجبور به پرداخت هزینه بیشتری برای محتوای خلاقانه به کار گرفته شده در برنامه هایشان از جمله اخبار، موسیقی یا فیلم می کند.
پیش نویس این قانون در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) رد شد و طرح ها به شدت مورد مخالفت شرکت های فناوری آمریکا وهمچنین حامیان آزادی اینترنتی قرار گرفت، عناصری که نگران هستند این مقررات منجر به بالا رفتن قیمت برای مشتریان شود.
این بیانیه مشترک از جانب خبرگزاری های ارائه دهنده اخبار، عکس و ویدئو، می افزاید: فیس بوک درآمد 40 میلیارد دلاری در سال 2017 و سود 16 میلیارد دلاری را گزارش کرد، درحالیکه گوگل از 110 میلیارد دلار فروش، 12.7 میلیارد دلار به دست آورد.
اروپام**3234**1590

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كليات خبرگزاري هاي اروپا گوگل و فيس بوك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۷۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، گوگل فون یک آپدیت عجیب دریافت می کند که ممکن است برای بسیاری از کاربران تعجب برانگیز باشد. یک نسخه بتا از اپ نشان می دهد این شرکت تصمیم دارد ایموجی های صوتی را بیفزاید که در حقیقت جلوه های صوتی است که کاربران می توانند هنگام تماس تلفنی پخش کنند.

این ایموجی های صوتی در ۶ دسته مختلف دست زدن، خندیدن، گریه کردن، سروصدای جشن گرفتن ، صدای طبل زدن وغیره ارائه می شود. کاربر هنگام تماس تلفنی می تواند یک منو یا پرچم کوچک در پایین نمایشگر مشاهده و از طریق آن به این ایموجی ها دسترسی یابد.

نمی توان ادعا کرد این ویژگی جدید کارآمد است اما به نظر می رسد کاربران آن را پسندیده اند. البته در بلند مدت می توان میزان کارآمدی این ویژگی را مشخص کرد.

یک ارتقای قابل توجه برای این ویژگی افزودن صداهایی آپلود شده توسط خودکاربران، پیام های از پیش ضبط شده و گزینه تبدیل متن به صحبت کرددن است. این امر یک تجربه جالب به نطر می رسد و احتمالا تکامل یابد. با این وجود شرکت از کاربران خواسته تا از ایموجی های صوتی به طور مکرر در تماس با دوستان و آشنایانشان استفاده نکردند.

کد خبر 6094780 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آگهی‌های هرزنگاری دیپ فیک در گوگل ممنوع می‌شوند
  • پایان سلطه گوگل با این موتور جست‌وجوی جدید
  • وزارت دادگستری آمریکا به دنبال تحریم گوگل است
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا
  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • ایموجی صوتی؛ عجیب‌ترین قابلیت گوگل که به تماس‌های صوتی اضافه شد
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • فراجا: سامانه اینترنتی درخواست صدور کارت سوخت به زودی معرفی می شود
  • گوگل ایموجی صوتی را به تماس‌ها می‌افزاید