Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@13:11:45 GMT

کشت کلزا در استان زنجان آغاز شد/ ۳۱ شهریور تاریخ اتمام کشت

تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۰۴۶۷۸۱۹

کشت کلزا در استان زنجان آغاز شد/ ۳۱ شهریور تاریخ اتمام کشت

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از جهاد کشاورزی استان زنجان، حسین عامری با بیان اینکه ۳۱ شهریور ماه به عنوان تاریخ اتمام کشت دانه روغنی کلزا در استان زنجان تعیین شده و برای جلوگیری از کاهش عملکرد بعد از این تاریخ اجازه کشت کلزا در استان داده نمی شود، اضافه کرد: به دلیل متفاوت بودن شرایط آب و هوایی شهرستان طارم، کشت کلزا در این شهرستان از اوایل تا اواخر مهر ماه انجام می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: امسال کشت ۴ هزار هکتار کلزا در استان هدفگذاری شده است و در این راستا در حال حاضر تمامی نهاده ها از جمله بذر و کود مورد نیاز کلزاکاران استان تامین شده و به لحاظ تامین و توزیع نهاده ها امسال هیچ مشکلی وجود ندارد.

عامری «اوکاپی» را عمده رقم مورد کشت کلزا در استان زنجان برشمرد و خاطرنشان کرد: کشاورزان برای دریافت تسهیلات کشت کلزا می توانند به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان میزان خرید تضمینی کلزا طی سال جاری در استان را حدود یک هزار و ۵۰۰ تن اعلام و بیان کرد: امسال خرید تضمینی کلزا در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ برابر رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: نرخ خرید تضمینی کلزا طی سال جاری ۲ هزار و ۸۶۶ تومان بوده است.

تناوب زراعی گندم و کلزا افزایش عملکرد ۳۰ درصدی گندم را به دنبال دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان تصریح کرد: در حال حاضر توسعه کشت دانه های روغنی به جهت تامین روغن مورد نیاز کشورمان بسیار حائز اهمیت است چراکه هم اکنون حدود ۹۰ درصد روغن مصرفی در کشور از طریق واردات تامین می شود.

اکبر کرامتی خاطرنشان کرد: کلزا از جمله دانه های روغنی است که توسعه کشت آن در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید قرار گرفته و در این راستا دولت در قالب برنامه های حمایتی مختلف سعی در تشویق کشاورزان به کشت این محصول و افزایش سطح زیر کشت آن دارد.

وی اهمیت تناوب زراعی کلزا با محصول گندم را مورد تاکید قرار داد و افزود: تناوب زراعی کلزا با گندم مزایای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به افزایش ماده آلی خاک و کنترل آفات و بیماری های گندم بویژه بیماری «پاخوره» اشاره کرد.

کرامتی عنوان کرد: در تناوب قرار دادن کشت دو محصول کلزا و گندم سبب افزایش عملکرد ۲۰ تا ۳۰ درصدی در محصول گندم می شود.

کد خبر 4393908

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زنجان حسین عامری کشت کلزا مردم علیه احتکار هفته دولت بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد شیراز شهرکرد استانداری سمنان احتکار عید غدیر خم سانحه تصادف خطبه های نماز جمعه یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۰۴۶۷۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از آغاز برداشت گندم از گندمزارهای مناطق گرمسیری استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، علی چاله چاله امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال ۴۲۹ هزار هکتار گندم در استان کرمانشاه کشت شده، گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود ۱.۱ میلیون تن گندم در استان تولید و بیش از ۸۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم در استان شود.

وی افزود: امسال ۴۰ هزار هکتار از گندم کشت شده در مزارع استان، گندم دوروم بوده که پیش‌بینی می‌شود ۱۳۵ هزار تن از محصول تولیدی استان گندم دوروم که گندم مورد نیاز کارخانجات ماکارونی است، باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به فعال‌شدن ۷۰ مرکز خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه، گفت: کار برداشت گندم در استان توسط ۱۵۰۰ دستگاه کمباین انجام خواهد شد که ۸۰۰ کمباین آن بومی استان است.

وی گفت: تا این لحظه قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر کیلوگرم محصول ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده و نرخ خرید تضمینی گندم دوروم هم ۱۸ هزار تومان است.

چاله چاله افزود: برداشت گندم از گندمزارهای استان کرمانشاه از امروز (یازدهم اردیبهشت) در مناطق گرمسیر استان در شهرستان قصرشیرین شروع شده و تا حدود شهریور ماه در مناطق سردسیر استان در شهرستان سنقروکلیایی ادامه خواهد داشت.

کد خبر 749512

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • خرید بیش از ۵۹۴ هزار تن گندم و کلزا در خوزستان
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • اهدای ۸۰ میلیون جایزه برقی با قرعه‌کشی/ از ابتدای خرداد تا پایان شهریور فرصت دارید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • بازدید مدیر عامل از شعبه صندوق تامین خسارت های بدنی استان فارس